آمار عجیب صادرات و قاچاق سیگار در نیمه اول 99

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرنگاران : آخرین شرایط قاچاق و صادرات سیگار در نیمه اول امسال از رشد همزمان صادرات و قاچاق سیگار حکایت دارد.

آمار عجیب صادرات و قاچاق سیگار در نیمه اول 99

به گزارش وبلاگ حسامم، داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت؛ معدن و تجارت نشان دهنده آن است که در کنار رشد 97.2 درصدی صادرات سیگار در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال شاهد رشد قاچاق سیگار نیز بوده ایم.

با توجه به داده های اعلام شده در نیمه اول امسال مجموع صادرات سیگار برابر با 71 میلیون نخ سیگار بوده که نسبت به 36 میلیون نخ سیگار صادر شده در مدت زمان مورد آنالیز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 97.2 درصدی صادرات در این بخش بوده ایم.

اما برآورد قاچاق سیگار نیز در مدت زمان مورد آنالیز نشان دهنده آن است که در این دوره در مجموع بیش از 7 میلیارد و 450 میلیون نخ سیگار نیز از کشور قاچاق شده که با توجه به 6 میلیارد و 90 میلیون نخ سیگار قاچاق شده در مدت مشابه سال قبل می توان گفت برآوردها از قاچاق بیش از 22.3 درصدی سیگار حکایت دارد.

برآورد مصرف سیگار در بازه زمانی مورد آنالیز نیز بیش از 32 میلیارد نخ سیگار بوده که براساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

منبع: اقتصادنیوز

به "آمار عجیب صادرات و قاچاق سیگار در نیمه اول 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار عجیب صادرات و قاچاق سیگار در نیمه اول 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید