تور دبی: اکسپو 2020 دبی به اکتبر 2021 موکول شد

به گزارش وبلاگ حسامم، در پی همه گیری ویروس کرونا و با تصمیم دفتر بین المللی نمایشگاه ها، اکسپو 2020 دبی به سال آینده موکول شد.

تور دبی: اکسپو 2020 دبی به اکتبر 2021 موکول شد

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

دفتر بین المللی نمایشگاه ها مسئولیت تصمیم گیری درباره به تعویق افتادن نمایشگاه اکسپوی 2020 را به عهده دارد و حداقل دو سوم از اعضای این دفتر باید با تغییرهای پیشنهادی درباره تاریخ برگزاری موافقت کنند. در پی درخواست مسئولان اماراتی مبنی بر به تعویق انداختن این رویداد بزرگ از ماه آوریل به زمانی دیگر، این نهاد بین المللی این مساله را به رای گیری گذاشت. انتظار می رود نتیجه رای گیری تا آخر ماه جاری اعلام شود. با این حال، به نظر می رسد بیشتر اعضا با چنین اقدامی موافق هستند.

آنچه در حال حاضر به نظر می رسد آن است که نمایشگاه اکسپو 2020 دبی از اول اکتبر 2021 آغاز و پس از 6 ماه در 31 مارس 2022 به پایان برسد. سازمان دهندگان اکسپو 2020 دبی می گویند تاخیر به وجود آمده در برگزاری این نمایشگاه، این امکان را به رویداد موردنظر می دهد تا به شکل گیری جهان پس از همه گیری کمک کند. به این ترتیب، تمامی شرکت کنندگان می توانند با خیال راحت تاثیر کووید 19 را رصد کنند و همچنین، نهاد بین المللی اکسپو این امکان را خواهد یافت تا توجه خود را روی پیش برد میل جمعی در خصوص اندیشیدن دوباره برای یافتن راه حلهای تازه و برطرف کردن بزرگ ترین چالش های دوران کنونی معطوف کنند.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس کمیته ارشد اکسپو 2020 دبی می گوید:

ما از تصمیم کشورهای عضو دفتر بین المللی نمایشگاه ها برای موافقت با تعویق یک ساله اکسپو 2020 دبی استقبال می کنیم. ما از همه کشورهای عضو به خاطر تعهد پایدارشان به مشارکت در برگزاری اکسپوی جهانی در دبی قدردانی می کنیم. [این کار] نقشی تاثیرگذار در شکل بخشیدن به جهان پسا پاندمیک خواهد داشت؛ آن هم در زمانی که چنین مشارکتی بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است.

طی 50 سال گذشته، ما در پی ساخت پل های اتصالی، روابط و راه های همکاری در سرتاسر جهان بودیم. چراکه ما به همکاری واقعی برای محافظت از آینده همگان ایمان داریم. این رای گیری فوری و غافلگیرکننده بیان گر قدرت همکاری بین المللی ما و در واقع، نشان دهنده نقش مثبتی است که امارات متحده عربی و دبی با همکاری تمامی کشورها در سرتاسر جهان ایفا می کنند.

شیخ احمد آل مکتوم در ادامه می افزاید:

این تصمیم گیری از طریق جامعه بین المللی تاکید دوباره داشته های دبی و توانایی آن برای ارائه آن ها از سوی جامعه بین المللی، بر تعهد ما مبنی بر مترادف سازی به هنگام جاه طلبی با موفقیت در میزبانی رویدادی که فکر جهان را به خود مشغول کرده است، می افزاید.

با توجه به ممکن نبودن برگزاری مجمع کل دفتر بین المللی نمایشگاه ها به دلیل محدودیت های ناشی از کووید 19، کشورهای عضو از راه دور درباره پیشنهاد مطرح شده از طریق دولت امارات متحده عربی مبنی بر موکول کردن اکسپو 2020 رای گیری را انجام دادند. مسئولان اماراتی این پیشنهاد را همان روزهای آغازین ماه آوریل مطرح کردند. با اینکه این رای گیری همچنان تا 29 مه ادامه خواهد داشت، تا به امروز و تنها در مدت یک هفته از آغاز رای گیری، حد نصاب دو سوم اعضا حاصل شده است. دیمیتری کرکنتزس (Dimitri Kerkentzes)، دبیرکل دفتر بین المللی نمایشگاه ها، می گوید:

پاسخگویی سریع اعضای دفتر بین المللی نمایشگاه ها را ارج می نهم.

حمایت آن ها از موکول شدن اکسپو 2020 دبی که به طور رسمی در 29 مه اعلام خواهد شد، نشانه ای تازه از هم بستگی و اثبات کننده خواست مشترک ما برای همکاری در ساختن آینده است.

دیمیتری کرکنتزس در ادامه گفته است:

کشورهای عضو دفتر بین المللی نمایشگاه ها با موافقت با تعویق یک ساله اکسپو 2020 دبی، این فرصت را به جهان می بخشند تا در سال 2021 دوباره گرد هم آیند. وقتی با هم هستیم می توانیم چالش های پیش روی بشریت را برطرف کنیم و هم بستگی و با هم بودنی را که توانمندمان می سازد، پاس بداریم.

اکسپو 2020 دبی با شعار پیوند فکر ها، خلق آینده بستری منحصربه فرد برای به اشتراک گذاری درس ها، راه حل ها و ایده ها برای ساخت فردایی بهتر را در اختیار جهانیان قرار می دهد.

اکسپو 2020 دبی همچنان با همین نام به کار ادامه خواهد داد و متعهد خواهد بود تا رویدایی بی نظیر را به پاس انعطاف پذیری، خلاقیت، فرهنگ و نوآوری را شامل پیشرفت های فنی مهم در زمینه های پزشکی و علوم، برگزار کند. اکسپو 2020 دبی که اولین اکسپوی جهانی در منطقه خاور میانه، آفریقا و جنوب آسیا و نیز، بزرگ ترین رویداد در جهان عرب به شمار می رود، میزبان 192 کشور، شرکت های تجاری، سازمان های چندمنظوره و نهادهای آموزشی خواهد بود.

نمایشگاه اکسپو 2020 دبی ملت ها، شرکت های چند ملیتی، سازمانی های غیردولتی و میلیون ها بازدیدکننده از نقاط مختلف جهان را به یکدیگر متصل می کند و از این طریق، فرصتی ایدئال برای آشنایی با نوآوری های آینده، شگفت زده شدن از معماری بی مانند، تجربه فرهنگ های گوناگون، چشیدن غذاهای کشورهای مختلف و بهره بردن از نمایش های هنری و سرگرمی به صورت زنده به آن ها می بخشد. این نمایشگاه با انتخاب موضوع پیوند فکر ها، خلق آینده و سه موضوع فرعی فرصت، تحرک و پایداری پذیری تلاش می کند تا فرصتی را برای آشکار شدن پتانسیل های هر بازدیدکننده ای که از ویزای دبی استفاده می کند، فراهم کند و در عین حال، همکاری بیشتر بین اعضا را ترویج و فرصت هایی برای ایفای نقشی متفاوت در پیشرفت های آینده بشریت و سیاره ی زمین در اختیار همگان قرار بدهد.

نمایشگاه اکسپو 2020 با معرفی فرصت های نوین متعدد برای سفر مانند رویداد اکسپو لایو (Expo Live)، برنامه مدرسه اکسپو (Expo School Programme)، مجموعه مجلس های جهانی (World Majlis) و برنامه های تجاری مختلف تا به امروز تاثیرهای شگرفی روی دبی گذاشته است. این رویداد، بستری برای پرورش خلاقیت، نوآوری و همکاری در سطح جهانی فراهم می کند و بر اساس این باور شکل گرفته است که به اشتراک گذاری ایده های نوآورانه و مشارکت در نهایت به انتخاب شیوه ای مناسب برای خلق بهترین آینده ممکن خواهد انجامید.

اکسپو 2020 دبی تلاش می کند تا فرصت های تازهی برای افراد و جوامع ایجاد کند تا بتوانند نیازهای خود را برآورده سازند و همگام با چشم اندازهای جهانی و اهداف رشد پایدار سازمان ملل متحد، در راستا رسیدن به آرزوهای خود گام بردارند.

رویداد آینده دبی با موضوع فراهم آوردن راه های آسان دسترسی به دانش، بازار ها و نوآوری با تکیه بر راه حل ها و فن آوری هایی برگزار خواهد شد که حرکت مردم، کالاها و ایده ها را تسهیل می بخشد. محل برگزاری نمایشگاه زمینی به مساحت 438 هکتار را در جنوب دبی، در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم به خود اختصاص داده است. سازمان دهی فضایی این محل با الهام از موضوع نمایشگاه و با ایده گرفتن از طراحی شهری محلی، معماری و محیط طبیعی دبی اجرا شده است. محیط نمایشگاه به گونه ای طراحی شده است که سه گلبرگ متصل به میدان الوصل را یادآوری می کند. میدان الوصل (Al Wasl Plaza) مرکز محوطه خواهد بود و با توجه به نام تاریخی دبی در گذشته الوصل بود، به این نام نامیده شده است.

از دیگر ویژگی های میدان فوق که 150 متر قطر دارد، آن است که دارای گنبدهای بزرگی خواهد بود که به عنوان یک پروژکتور 360 درجه ای عمل خواهند کرد. این سطح بزرگ در راستا متروی دبی 2020 و پاویلیون امارات متحده عربی که با الهام از پرنده شکارچی شاهین طراحی و ساخته می شود، قرار خواهد داشت. هرکدام از گلبرگ های میدان، نمادی از سه منطقه نمادین نمایشگاه با عناوین فرصت، تحرک و پایداری پذیری خواهند بود.

محوطه با تکیه بر مفهوم پایداری پذیری و کاربرد آن طی برگزاری نمایشگاه و نیز پس از پایان یافتن آن ساخته می شود. علاوه بر استراتژی های موجود برای بهینه سازی پایداری ساختمان ها و زیرساخت ها، نمایشگاه 2020 دبی تلاش می کند تا نیمی از انرژی موردنیاز سایت را در مدت 6 ماه برگزاری آن، از منابع تتازهپذیر تامین و نیمی دیگر آن را در خود سایت تولید کند. تمامی آب مورداستفاده برای آبکمک و سرمایش محیط بازیافت خواهد شد و 90 درصد از مواد ساخت وساز را پس از نمایشگاه با تغییر کاربری مورد استفاده مجدد قرار خواهند داد.

در پایان، کرکنتزس با اشاره به اینکه از زمان شکل گیری نهاد، هم بستگی و وحدت، دو عامل معین کننده در امور دفتر بین المللی نمایشگاه ها بوده است، اضافه کرد:

اکسپوها، نمودی از توافق جمعی مبنی بر گرد هم آوردن بشریت زیر سایه صلح و همکاری است.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com

به "تور دبی: اکسپو 2020 دبی به اکتبر 2021 موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: اکسپو 2020 دبی به اکتبر 2021 موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید