برگزاری همایش بزرگداشت سید جمال منادی وحدت ، ضرورت تشکیل بنیاد سید جمال در اسدآباد

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرنگاران/همدان فرماندار اسدآباد از برگزاری همایش بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی، منادی وحدت در 18 اسفند امسال اطلاع داد.

برگزاری همایش بزرگداشت سید جمال منادی وحدت ، ضرورت تشکیل بنیاد سید جمال در اسدآباد

به گزارش وبلاگ حسامم، سعید کتابی در جلسه هماهنگی برنامه بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی اظهار کرد: برنامه همایش امسال سیدجمال الدین اسدآبادی باید با انسجام و قوت بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار گردد.

وی با اشاره ضرورت تشکیل و راه اندازی بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی اضافه کرد: در صورت تشکیل بنیاد سیدجمال بدون شک برنامه های بزرگداشت سیدجمال هر ساله با روال منسجم تری با فعالیت های گسترده تر برگزار خواهد شد.

کتابی با اشاره به بنای یادبود سیدجمال توضیح داد: در بازدیدهای اخیر معاون امور عمرانی استانداری، مدیر کل میراث فرهنگی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکارهایی برای تکمیل و ساماندهی و فضا سازی بنای یادبود قبل از مراسم همایش ارائه شد که با اعتباراتی که از استان قول آن گرفته شده باید برای تحقق و به انتها رسیدن این امر پیگیری گردد.

معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم اضافه کرد: با توجه به فرصت کم به جای مانده تا زمان 18 اسفند ماه هدف ما برگزاری کنگره نیست چرا که برگزاری کنگره در این مدت زمان کوتاه پاسخ نخواهد داد و باید برای برگزاری کنگره یک زمان برای فراخوان داشته باشیم و با فراخوان صورت گرفته ضمن دریافت آثار و مقالات آثار مورد نظر داوری گردد که برای این کار فرصت محدود است.

مجید فروتن با بیان اینکه همایش سیدجمال الدین اسدآبادی در امسال یک برنامه با جنبه عمومی و فرهنگی خواهد بود و به احتمال بسیار در این برنامه دو وزیر شامل علوم و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت، توضیح داد: در برنامه بزرگداشت امسال سیدجمال الدین اسدآبادی سه برنامه چیدمان و در نظر گرفته شده که حضور در همایش، بازدید از یادمان سیدجمال و جلسه تخصصی بنیاد سیدجمال با حضور دو وزیر ذکر شده خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این برنامه را شناساندن و معرفی سیدجمال الدین اسدآبادی و تجلیل از استاد هادی خسرو شاهی برشمرد و یاد آور شد: در بازدید دو وزیر از یادمان سیدجمال در روز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی قطعا مسائل ساختمان یادمان را نیز در حضور این وزیران برای مرتفع شدن مشکل آنالیز خواهیم کرد.

فروتن در ادامه با اشاره به بنیاد سیدجمال الدین اسدآبادی نیز گفت: بنیاد سیدجمال یکی از جمله موارد مهمی است که مغفول مانده و درخواست داریم فرماندار و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و امام آدینه شهر نسبت به این امر با حضور دو وزیر علوم و فرهنگ و ارشاد به شهرستان در روز بزرگداشت سیدجمال توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه اساسنامه بنیاد در شورای عالی فرهنگ عمومی در سال های قبل مصوب شد و با بازگشت مصوبه به استان اینکه چه کسی مسئولیت بنیاد را برعهده بگیرد این امر ابتر به جای مانده است، خاطر نشان کرد: در صورت تشکیل و به انتها رسیدن بنیاد سیدجمال برنامه های بزرگداشت سیدجمال و فعالیت ها در رابطه با سیدجمال مانند بنیاد بوعلی سینا بر روی روال انجام خواهد شد و بودجه هایی نیز از محل ملی و استانی برای آن تعریف می گردد.

فروتن خروجی برنامه ها در زمینه سیدجمال الدین اسدآبادی را لزوم تشکیل بنیاد سیدجمال الدین دانست و خاطر نشان کرد: نمایشگاه عکس و کتاب سیدجمال و تجلیل از یکی از خادمان و بزرگان اصحاب حوزه فرهنگ اسدآباد از دیگر چارچوب های برنامه ها در بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی در شهرستان اسدآباد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری همایش بزرگداشت سید جمال منادی وحدت ، ضرورت تشکیل بنیاد سید جمال در اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری همایش بزرگداشت سید جمال منادی وحدت ، ضرورت تشکیل بنیاد سید جمال در اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید