خبرنگاران گردشگری حبابی شاه کلید برون رفت از شرایط کنونی این صنعت است

به گزارش وبلاگ حسامم، تهران- خبرنگاران- رئیس پژوهشکده گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری حبابی را یکی از ایده های این روزهای کشورها برای بقاء گردشگری خارجی اعلام کرد و اضافه کرد: رفت و آمد ساکنان استان های مرزی به کشورهای همسایه از جمله بهترین راهکارهای برون رفت از شرایط کنونی صنعت گردشگری است.

خبرنگاران گردشگری حبابی شاه کلید برون رفت از شرایط کنونی این صنعت است

به گزارش وبلاگ حسامم همه گیری کرونا به بسیاری از صنایع و مشاغل آسیب جدی زده است ولی به اعتقاد کارشناسان و مسئولان دولتی صنعت توریستی بیشترین آسیب را از این بیماری همه گیر دیده است.

بر اساس پیش بینی ها قرار بود بیش از 10 میلیون توریست خارجی در امسال به ایران بیایند که این امر اتفاق نیفتاده است. وزارت میراث فرهنگی و توریستی کوشش های زیادی کرد که به جز حمایت از توریستی داخلی در قالب توریستی هوشمند، فرایندهای لازم برای امکان ورود توریست خارجی به کشور را مهیا کند که این مورد نیز ممکن نشد.

علی رضا رئیسی معاون وزیر بهداشت دهم بهمن ماه اعلام نمود: پروتکل های سختگیرانه ای برای مراقبت از مرزها ابلاغ شده است. همه افرادی که وارد کشور می شوند تست می شوند. این مطلب قبلا فقط برای کشورهای اروپایی بود که باید با تست منفی وارد کشور می شدند اکنون همه مسافران خارجی حتی کشورهای همسایه باید تست پی سی آر منفی داشته باشند و دوباره در داخل از آنها تست گرفته می گردد.

رئیسی ادامه داد: اگر مسافری از اروپا وارد می گردد علاوه بر در دست داشتن جواب تست منفی و تستی که از او در داخل گرفته می گردد باید 14 روز در منزل قرنطینه باشد.

وی گفت: در خصوص شرایط ورود افرادی که در انگلیس مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند نیز در روزهای آینده پروتکل های سختگیرانه ابلاغ می گردد.

وی گفت: اگر مردم در 6 هفته به جامانده خاتمه سال پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند امیدواریم بتوانیم نوروز آرامی داشته باشیم. در حوزه توریستی نیز برای رونق سفرها برنامه هایی داریم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، تسهیلاتی برای فعالیت بعضی هتل ها و تورهای مسافرتی داشته باشیم.

رئیسی ادامه داد: اگر اوضاع تحت کنترل و نظارت باشد و هیچ فرد کرونای مثبتی در بین مسافران نباشد و در ورودی هتل ها مسافران کنترل شوند، هموطنان می توانند در تعطیلات نوروز به مسافرت بروند البته به شرطی که در یکی دو ماه مانده به خاتمه سال شرایط را ثابت نگه داریم.

صنعت توریستی بیمار واقعی کروناست

ناصر رضایی رئیس پژوهشکده توریستی وزارت میراث فرهنگی و توریستی با بیان این که بیمار واقعی کرونا صنعت توریستی است، گفت: توریستی بیش از هر صنعتی در این دوره از کرونا آسیب دیده است و هیچ صنعتی بیش از توریستی در این مدت خسارت ندیده است.

وی با اشاره به این که نمی توان توریستی را به دلیل شیوع کرونا تعطیل کرد اضافه نمود: سرمایه گذاری های زیادی از سوی مردم در این حوزه شده است و نمی توان توریستی را تعطیل و ممنوع اعلام نمود. توریستی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به گسترش کرونا نمی گردد و باید در همین قالب سفر هوشمند از توریستی داخلی حمایت کرد. بسیاری از کشورها نیز با این شیوه توریستی را زنده نگاه داشتند. مهمترین عامل گسترش ویروس کرونا، رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی است.

رضایی با اشاره به این که هنوز تا از بین رفتن کرونا در ایران و سراسر دنیا فاصله زیادی داریم، گفت: توریستی خارجی نیز در این دوران باید حمایت گردد. بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در این مدت با انجام ضوابطی توریستی خارجی شان را زنده نگاه داشتند.

وی حباب توریستی را یکی از ایده های این روزهای کشورها برای بقاء توریستی خارجی اعلام کرد و اضافه نمود: رفت و آمد ساکنان استان های مرزی به کشورهای همسایه یکی از این راهکارها است.

این استاد دانشگاه با بیان این که این روزها سفرهای منطقه ای در جهت کوتاه علاقمندان بیشتری دارد، گفت: ساکنان استان های مرزی کشور می توانند به مناطق همجوار در کشور هم مرز ایران سفر نمایند.

رضایی در ادامه با بیان این که فعلا تا مدتی توریستی به مقاصد دور و با فاصله زیاد از مبدا هوادار زیادی نخواهد داشت، گفت: توریستی منطقه ای یکی از راه کارهای برون رفت از شرایط کنونی خواهد بود همچنین طبیعت گردی نیز در این دوران هواداران زیادی دارد.

وی اضافه نمود: بیشتر توریستان در شرایط طبیعی و عادی علاقمند سفر به شهرها و اقامت در این گونه مکان ها هستند ولی در شرایط کنونی که کرونا در تجمعات امکان سرایت بیشتر دارد طبیعت گردی در اولویت مقصد توریستان قرار گرفته است.

اصطلاح مسافرت حبابی که نخستین بار در کشورهای استرالیا و نیوزلند مطرح شد، نوعی مسافرت بین المللی است بین دو کشوری که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آن ها کاهش یافته و آن دو کشور مرزهای خود را برای توریستان باز نموده اند. از این جهت به آن مسافرت حبابی گفته می گردد که توریستان هر دو کشور از یک محل ایمن (از نظر شیوع کرونا) به یک محل ایمن دیگری سفر می نمایند و به دلیل عدم مجوز ورود سایر کشورها، یک محیط حباب مانند سبب حفظ امنیت آن ها می گردد.

این اقدام علاوه بر بر طرف کردن احتیاج به سفر و توریستی، می تواند تا حدودی تامین نماینده بودجه صنعت توریسمی گردد که در امسال ضررهای غیرقابل جبران و بی سابقه ای را در سطح دنیای متحمل شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران گردشگری حبابی شاه کلید برون رفت از شرایط کنونی این صنعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گردشگری حبابی شاه کلید برون رفت از شرایط کنونی این صنعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید