دو هفته ژاپن گردی (بخش پنجم)

به گزارش وبلاگ حسامم، این متن خلاصه ای از سفر دو هفته ای من به ژاپن است. بعد از فرود آمدن در فرودگاه ناریتا در حومه توکیو، 6 روز را در توکیو، 4 روز در کیوتو و در شهرهای ناگویا، اوزاکا و هیروشیما یک روز را گذراندم.

برای هر یک از شهرها مطالب و پیشنهادهای جداگانه ای تهیه نموده ام و سپس در خصوص ژاپن و سفر به آن نظر کلی خود را نوشته ام. اما در همین ابتدا بگویم که من روشی نادرست هر چند کاربردی را برای به خاطر سپردن واحد پول ژاپن به کار بردم که در آن هر 100 ین ژاپن معادل 1 دلار آمریکاست. هر چند به طور دقیق تر، 120 ین معادل 1 دلار آمریکاست، اما وقتی اعداد را گرد می کنید بهتر می توانید حساب و کتاب داشته باشید.

دو هفته ژاپن گردی (بخش پنجم)

جشن با غذای کایسکی

کایسکی نقطه اوج غذا ژاپنی است، که در نوع خود هنر محسوب می گردد. با ریشه ای در دوران امپراتوری، جشن های چای، کایسکی یک غذای منفرد نیست بلکه وعده ای چند مرحله ای بوده، که هر کاسه، بشقاب از آش و غذا و مخلفات آن بر حسب فصل سال تغییر می نماید و با تزئین هنری تزئین می گردد. کایسکی برندی برای رستوران برتر ژاپنی محسوب می گردد و در همه جای این کشور در رستوران ها و هتل های لوکس با فضایی مربوط به دوران زِن سرو می گردد. کیوتو که برای 1000 سال میزبان دربار بوده است، به کایسکی معروف است؛ بعضی از رستوران ها (مانند هیوتِی و مینوکیچی) بیش از سیصد سال است که غذاهایی که لایق امپراتور هستند را ارائه می نمایند.

اوج هنر را در نائوشیما ببینید

نائوشیما، جزیره ای کوچک در دریای سِتو، می تواند مدرن ترین سرزمین ژاپن باشد. این مکان به هنر معاصر و معماری سازگار با طبیعت و دریای سِتو اختصاص داده شده است و با نمایشگر های تعاملی می توانید رازهای درونی آن را کشف کنید. آرت سایت بِنِسه شامل موزه ها، مجسمه هاست و پروژه خانه هنر که دارای خانه های سنتی و یک معبد است که به پروژه های هنری خارق العاده تبدیل شده اند. موزه هنر، که به وسیله تادائو آندو طراحی شده است، در خود خانه موزه بِنِسه را دارد- که کارهایی از جاسپر جانز، جکسون پولاک، ژان میشل باسکوا و دیگر هنرمندان معاصر واقع شده است در آن دیده می گردد- و موزه هنر چیچو، که به طور کلی برای حفظ توپوگرافیک جزیره، در زیر زمین واقع شده است.

وقت گذرانی در واکی آکیهابارا

آکیهابارا در توکیو، که به داشتن فروشگاه متعدد لوازم الکترونیکی معروف است، اکنون به زیارتگاهی برای اوتاکوها (گیک ها) که عاشق مانگا (داستان های طنز و مصور ژاپنی) و اقلام مرتبط با آن ها (انیمه ها) هستند، شده است. کافه های زیادی با پیشخدمت های خانم که قهوه و اسنک سرو می نمایند را می توان در این بخش از توکیو پیدا کرد.

در یک چشمه آب گرم آب تنی کنید

اگر یک رسم در ژاپن باشد که همه به آن پایبند باشند، می توان به آب تنی در چشمه های آب گرم (اونسن) اشاره نمود که از دوران باستان به یادگار مانده است. ساختار آتشفشانی خاص سرزمین ژاپن مادر بیش از 19000 چشمه آب گرم است که بیشتر آن ها دارای خاصیت های درمانی برای شرایط مختلفی از بیماری های پوستی گرفته تا آرتروز هستند. تاسیسات فراهم شده برای آب تنی می تواند به شکل یک حوض کوچک در یک مسافرخانه دور افتاده تا تاسیسات بسیار بزرگ با استخرها و سوناهای بزرگ باشد.

منبع: الی گشت

به "دو هفته ژاپن گردی (بخش پنجم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هفته ژاپن گردی (بخش پنجم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید