رئیس سازمان امور مالیاتی از خط قرمز این نهاد در اخذ مالیات اطلاع داد

به گزارش وبلاگ حسامم، تهران (پانا) - رئیس سازمان امور مالیاتی در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی مطرح نمود که تمام کوشش ها برای ریشه کن کردن انواع فساد متمرکز شده و برنامه های متعددی نیز در این زمینه به اجرا درآمده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی از خط قرمز این نهاد در اخذ مالیات اطلاع داد

به گزارش سازمان امور مالیاتی، داوود منظور، سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات سازمان امور مالیاتی از 1007 فعال مالی شناسایی شده که دارای تراکنش بانکی بالا هستند، حدود 400 نفر دارای پرونده مالیاتی بوده و حدود 600 نفر دیگر فاقد پرونده مالیاتی بوده اند، اضافه کرد: در این فهرست افرادی هستند که در یک سال بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان گردش حساب بانکی داشته اند و ما در سال نو بنا داریم با تمرکز بر داده های مالی از قبیل تراکنش های بانکی، بخش قابل توجهی از فرارهای مالیاتی را شناسایی کنیم.

منظور در این جلسه هم اندیشی در خصوص برنامه های سال نو ضمن تبیین ظرفیت های قانونی موجود برای برخورد با فرار مالیاتی، مانند قانون پایانه های فروشگاهی و فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مشخص تکلیف دستگاه های کارتخوان بانکی و استفاده از ظرفیت های قانونی گفت: یکی از رویکردهای اساسی نظام مالیاتی که مطالبه جدی از این سازمان نیز هست، بحث مبارزه با فرار مالیاتی است و ما کوشش داریم که این رویکرد به یکی از محورهای اصلی در برنامه ها و اقدامات سازمان تبدیل گردد.

معاون وزیر مالی و دارایی به دیگر برنامه های نظام مالیاتی برای تحقق عایدیهای مالیاتی امسال اشاره نمود و گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در امسال درصدد است تا با استفاده از ظرفیت های مختلف قانونی، از جمله مالیات خانه های خالی، مالیات خودروها و خانه های لوکس، مالیات سازندگان و بساز و بفروش ها و مالیات مستغلات، بخش مهمی از عایدیهای پیش بینی شده را محقق سازد.

وی با بیان اینکه سازمان مالیاتی با بخش های منظم اقتصاد که اظهارنامه می دهند و کتمان عایدی ندارند، تعامل خوبی دارد گفت: امسال پیشنهاد شده نرخ مالیات بخش های فراوریی 5 واحد درصد کاهش یابد که این اقدام به تحرک و رونق فراوری یاری شایان توجهی می نماید.

منظور اضافه کرد: یکی دیگر از رویکردهای مهم نظام مالیاتی، شناسایی مؤدیان نو است و سازمان امور مالیاتی در سال نو بخش های غیر رسمی اقتصاد را با جدیت رصد می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رئیس سازمان امور مالیاتی از خط قرمز این نهاد در اخذ مالیات اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان امور مالیاتی از خط قرمز این نهاد در اخذ مالیات اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید