فرهنگ روزه خواری!

به گزارش وبلاگ حسامم، ماه رمضان برای هر کسی رنگ و بوی خاص خودش را دارد. برای برخی ها بوی احیا می دهد و ربنای شجریان و برای برخی ها بوی حلیم و آش نذری. اما ماه رمضان برای برخی ها هم هیچ بو و بخاری ندارد...

فرهنگ روزه خواری!

1. مادرش را برده بود دکتر برای این که شاید حرف دکتر را قبول کند و به خاطر دیابت و چربی و فشارخون بالا و عملی که روی مغزش صورت گرفته بود روزه نگیرد. وقتی دکتر گفت که نباید روزه بگیرد چشم های مادرش قرمز شد. دکتر می گفت: شما اولین نفری هستید که امروز آمده اید مجوز برای روزه دریافت بگیرید. همه این جماعتی که بیرون منتظرند نوبتشان بگردد آمده اند تا آن ها را از روزه معاف کنم!

2. پدرش روی ماشین های خاک برداری کار می کرد. سنگ کلیه هم داشت. شب ها برای این که زن و بچه اش نفهمند بالش را بغل می کرد و از درد به خودش می پیچید. اما روزه اش را می گرفت و ناراحت می شد از حرف همه کسانی که می گفتند روزه برایش ضرر دارد. به دخترش می گفت: فقط روز هایی که نزدیک های ظهر آفتاب از پشت به اتاقک لودر می تابد کمی اذیت می شوم! احساس می کرد او که روز ها کامیون، کامیون سنگ جابجا می نماید زشت است که به خاطر چند تا خرده شن توی کلیه اش روزه نگیرد؛ معتقد بود این تسلیم شدن یعنی پیر شدن و محتاج اولاد شدن!3. آدم مقیدی بود و همواره روزه می گرفت. توی ماه رمضان برای تغییر حال و هوا رفته بود مشهد. سفرش سه روزه بود و روزه نمی گرفت. قبل از اذان ظهر وقتی که وارد صحن امام رضا (ع) شد رفت سراغ شیر آب که جلوی عطشش را بگیرد، اما دید که همه شیر ها را بسته اند. از خادمی که آن نزدیکی بود پرسید: آب نیست؟ خادم گفت: ایشالا بعد از افطار شیر آب را باز می کنیم. تازه یادش آمده بود که ملت همه روزه اند و باید مراعات کند.4. توی صف حلیم فروشی ایستاده بود. نفر قبلی اش آدم لاغری بود که وجناتش نشان می داد راننده تاکسی است. چند نفری مانده بود تا نوبتشان بگردد. راننده تاکسی کمی به اطراف نگاه کرد و آب سردکن را دید. به یاری دستش چند قلپ آب خورد و به صف برگشت. کسی ازش شرح نخواست، اما سر حرف را باز کرد و گفت: کار ما هم که سخته و نباید روزه بگیریم....5. می گفت: اگر روزه بگیرد زیر چشم هایش گود می افتد. برای همین دیگر خیال خودش را راحت نموده بود که روزه برایش ضرر دارد. یک روز توی خیابان، پشت فرمان اتومبیل دیدمش؛ دستش از پنجره بیرون بود و دود سیگارش توی ترافیک داشت حیف ومیل می شد.6. حدود ساعت 5 عصر برایش یک جلسه کاری گذاشته بودند. وقتی که جلسه آغاز شد بدون هیچ پیش زمینه ای وسایل پذیرایی را جلوی شان گذاشتند. خیلی جا خورد و بیشتر از او، سایر افرادی جا خوردند که فهمیدند او روزه است!7. کلاس زبان اسم نوشته بود و یکی از ترم هایش افتاد توی ماه رمضان. یک روز که وارد کلاس شد دید دو نفر جلویی اش به هم چیز هایی می گویند: واقعاً که چه آدم های بی فرهنگی هستند. روزه می گیرند و وقتی توی کلاس نشسته اند آدم از بوی نفس هایشان حالش به هم می خورد! آن ترم را بدون این که هزینه اش را پس بگیرد انصراف داد.

پی نوشت

شاید سخت ترین اذیتی که یک آدم روزه دار می گردد این باشد که احساس می نماید به علت گرسنگی، هُرم نفس هایش طرف مقابل را اذیت می نماید؛ بنابراین فکر نکنید که روزه خواری شما آسیبی به سیستم گوارشی آن ها خواهد زد یا این که آن ها لحظه شماری می نمایند تا شما روزه خواران را به جرم روزه خواری شلاق بزنند! اگر روزه خواری در ملأعام کاری ناپسند است بر اساس قاعده احترام به عقاید همدیگر است و مسلماً همه ما می دانیم که روزه داری یک نوع اعتقاد به حساب می آید.

منبع: setare.com

به "فرهنگ روزه خواری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ روزه خواری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید