مهاجرت به آمریکا تا انتها سال ممنوع!

به گزارش وبلاگ حسامم، پردزیدنت دانلد ترامپ با امضای فرمان جدیدی مهاجرت به ایالات متحده را تا انتها امسال میلادی محدود نمود. این فرمان که از ظهر روز 24 ژوئن به وقت استاندارد شرقی اجرایی خواهد شد تا 31 دسامبر 2020 لازم الاجرا خواهد بود. دولت ترامپ گفته است که هدف از این فرمان محافظت از 525000 شغل برای آمریکایی هاست. این رقم نشان دهنده تعداد اتباع خارجی است که به مدد امضای فرمان ترامپ تا انتهای امسال قادر به کار در آمریکا نخواهند بود.

مهاجرت به آمریکا تا انتها سال ممنوع!

لازم به ذکر است همه گیری کرونا باعث افزایش نرخ بیکاری در سراسر دنیا منجمله ایالات متحده و آمریکا شده است. دولت ترامپ مدتهاست که ادعا می نماید ورود مهاجران به ضرر کارگران و کارمندان آمریکایی است. دولت آقای ترامپ باور دارد که محدود نمودن مهاجرت در همه گیری کرونا به کارگران آمریکایی یاری می نماید دوباره سر پا بیاستند. از سوی دیگر، کانادا استدلال می نماید که مهاجرت باعث اشتغال زایی می گردد و بنابراین این کشور خود را متعهد به استقبال از مهاجران نموده است.

چه کسانی نمی توانند در 2020 ویزای کار آمریکا بگیرند؟

از امروز تا انتهای سال دیگر هیچ ویزای کاری در دسته های H-1B، H-2B، J و L صادر نخواهد شد. ویزای H-2B برای کارگران فصلی غیرکشاورزی، ویزای J برای افرادی که در پی فرصت مطالعاتی و کاری می گردند و ویزای L برای جا به جایی های درون شرکتی صادر می گردد.

این تعلیق موقت شامل تمام افرادی که در حال حاضر خارج از کانادا هستند و ویزای کاری معتبر آمریکا ندارند می گردد. البته لازم به ذکر است که در این فرمان برای معاف کردن بعضی افراد انعطاف پذیری هم در نظر گرفته شده است. ضمناً، افرادی که در پی پناهجویی در ایالات متحده هستند را شامل نمی گردد.

ترامپ پیش از این در ماه آوریل از به تعلیق در آمدن گرین کارت ها سخن گفته بود اما ویزاهای کاری را آن هنگام منتفی نمی دانست. در این فرمان تازه هم صدور گرین کارت تا خاتمه 2020 متوقف شده است.

ویزای H-1B بسیار محبوب بوده و سالانه برای 85000 نفر صادر می گردد؛ این ویزا به کارفرمایان آمریکایی اجازه می دهد کارگران خارجی را در مشاغلی که نیازمند دانش و تخصص بالاست نظیر بخش تکنولوژی استخدام نمایند. دارندگان این ویزا معمولا در اخذ گرین کارت با چالش روبرو می شوند و بدین ترتیب برای اقامت دائم چشم امید خود را به کشورهایی نظیر کانادا می دوزند. بسیاری از افرادی که قبلا این ویزا را داشته اند به وسیله سیستم اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت نموده اند. در واقع در سال 2018 یک سوم متقاضیانی که با موفقیت به وسیله اکسپرس انتری به کانادا مهاجرت کردند را سکنه ایالات متحده تشکیل می داده است.

همانطور که حتما می دانید کانادا از 18 ماه مارس امسال محدودیت هایی را برای جلوگیری از شیوه کرونا اعمال نموده است. با این وجود دولت کانادا و نیز سایر دولت های استانی کانادا به برگزاری پذیرش ها برای استقبال از مقیمان دائم ادامه داده و می دهند. از آن تاریخ تا امروز هم هر دو هفته یک بار پذیرش های اکسپرس انتری برگزار شده اند. انتظار می رود که طی این هفته کانادا پذیرش های بیشتری مرتبط با اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی برگزار کند. کانادا در مجموع بیش از 80 راستا مهاجرتی برای نیروی کار ماهر که در داخل و خارج کانادا زندگی می نمایند دارد.

منبع: ویزا موندیال

به "مهاجرت به آمریکا تا انتها سال ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به آمریکا تا انتها سال ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید