کمیته بین المللی المپیک چاره ای برای مسابقات در نظر بگیرد

به گزارش وبلاگ حسامم، شیوع ویروس کرونا در دنیا رشته های ورزشی از جمله واترپلو را با مشکل جدی روبرو نموده است. پس از لغو میزبانی قزاقستان برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک توکیو، چالشی جدی برای معرفی نماینده قاره آسیا بوجود آمد. قزاق ها در کوشش هستند تا با نفوذ در فدراسیون دنیای شنا، شیرجه و واترپلو خود را با عنوان نماینده آسیا معرفی نمایند.

کمیته بین المللی المپیک چاره ای برای مسابقات در نظر بگیرد

فدراسیون ایران نیز در واکنش به اقدام قزاق ها با ارسال نامه ای به فینال اعتراض خود را اعلام کردند و قرار بود طبق قوانین ملاقاتی بین دو تیم ایران و قزاقستان برگزار گردد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در ایران نیز این مسابقه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است در حالی که ایران 16 اسفندماه را برای برگزاری این ملاقات پیشنهاد نموده است اما تا به امروز فدراسیون جهانی نظر خود را ارسال ننموده است.

فرید فتاحیان در مصاحبه با وبلاگ حسامم درباره آخرین اخبار از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تا به امروز خبری نیست. گویا فدراسیون جهانی نیز درگیر کرونا می باشد. واقعاً مشکل بسیار فراتر از این صحبت ها است. نه تنها فدراسیون جهانی شنا بلکه سایر فدراسیون های جهانی را نیز درگیر خود نموده است. باید تصمیمی فراتر از این موضوعات از سوی کمیته بین المللی المپیک گرفته گردد و چاره ای در این زمینه بیاندیشند.

دبیرکل فدراسیون فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است فدراسیون جهانی قید برگزاری مسابقه ایران و قزاقستان را بزند و این تیم را به نماینده قاره آسیا معرفی کند یا خیر گفت: خیر، بعید می دانم چرا که این مشکل همگانی است و باید به نوعی آن را حل نماید.

وی درباره تیم ملی شنا و لغو مسابقات مجارستان نیز اضافه نمود: مسابقات مجارستان برگزار می گردد اما با تصمیم این کشور از حضور خارجی هادر آن ممانعت کردند. چرا که این رقابت که به صورت ملی برگزار می گردد اما از سوی فدراسیون جهانی حکم رقابت های انتخابی المپیک را نیز داشت که با توجه به شیوع ویروس کرونا، مجارستان برای محافظت از ورزشکاران خود، ورود ورزشکاران خارجی را ممنوع نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمیته بین المللی المپیک چاره ای برای مسابقات در نظر بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته بین المللی المپیک چاره ای برای مسابقات در نظر بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید