آبشار ایگواسو کجاست؟

به گزارش وبلاگ حسامم، معرفی

ایگواسو آبشار زیبای نعلی شکلی است که روی رود ایگواسو در مرز بین برزیل و آرژانتین قرار گرفته است. آبشار ایگواسو (آب بزرگ) با طول 2.7 کیلومتر در سال 1541 به وسیله مکتشفی اسپانیایی به نام آلوار نونز کابزا د واکا کشف شد. این آبشار دو قسمت مجزا دارد که هر بخش از صدها آبشار کوچک تر (حدود 275 آبشار با ارتفاعی بین 30 تا 40 و 60 تا 82 متر) تشکیل شده است. جالب اینکه آبشار ایگواسو حدود 3 برابر از آبشار نیاگارا بزرگ تر است. وسعت این آبشار حتی از آبشار باشکوه ویکتوریا در آفریقا هم جلو می زند. البته حدود 900 متر از طول 2.7 کیلومتری آبشار ایگواسو هیچ گونه ریزشگاه آبی ندارد. حجم آب آبشار در فصل های پرباران به 12,750 مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید. این آب در پایین تر درون دره ای ژرف و عمیق جمع آوری و به رود پارانا تخلیه می گردد. بخش برزیلی آبشار (تنها 20 درصد آن در برزیل و مابقی در آرژانتین واقع شده است) در شهر فوز دو لوآچو قرار گرفته است. بخش برزیلی آبشار ایگواسو در پارک ملی به همین نام (Iguaçu National Park) واقع شده است. اطراف بخش آرژانتینی را نیر پارک ملی ایگوازو (Iguazú National Park) فرامی گیرد. این پارک های ملی بزرگ میزبان گونه های با ارزش جانوری و گیاهی متنوعی شامل پگونیا، ارکیده، پرندگان رنگی مختلف و هزاران پروانه هستند. پارک ملی ایگواسو میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این آبشار بعلاوه در سال 2011 به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی نو جهان انتخاب شد.

آبشار ایگواسو کجاست؟

آدرس

برزیل، شهر فوز دو لوآچو، پارک ملی ایگواسو

دسترسی

نکت:

دسترسی به آبشار ایگواسو از هر دو کشور آرژانتین و برزیل امکان پذیر است، اما به علت پیش رو بودن المپیک ریو و سفر بیشتر هم وطنان به کشور برزیل، ما تنها راه های دسترسی از طریق این کشور را ذکر نموده ایم. سعی خواهیم کرد در اولین فرصت راهنمای جامع بازدید از آبشار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

یادتان باشد دسترسی به این آبشار به هیچ وجه مقرون به صرفه و راحت نیست. اما اطمینان می دهیم ارزشش را خواهد داشت. دسترسی به این آبشار در برزیل از طریق شهر فوز دو لوآچو امکان پذیر است. این شهر امنیت قابل قبولی دارد. یکی از راه های دسترسی به آبشار سفر به فوز دو لوآچو از طریق هواپیما است. از طریق ریوکه سفر کنید، معمولا در راستا سفر به فوز دو لوآچو در سائوپائولوتوقف کوتاهی خواهید داشت. (اگر مایل بودید می توانید دو روزی را هم در این کلان شهر سپری کنید). در فوز دو لوآچو اتوبوس ها هر 22 دقیقه یک بار از پایانه اتوبوس شهری (Terminal de Transporte Urbano) به مرکز بازتماشامایندگان در ورودی پارک ملی ایگواسو اقدام به جابه جایی مسافران می نمایند. کرایه 3.20 رئالی این اتوبوس ها، آن ها را به یکی از مقرون به صرفه ترین و راحت ترین راه های دسترسی به آبشار تبدیل می نماید. اگر ماجراجویی تان را از خود ترمینال آغاز می کنید، این هزینه را باید در ورودی ترمینال بپردازید. هنگام ورود به ترمینال باید سوار اتوبوس شماره 120 شوید. اگر مسئله ای در راستایابی داشتید، دفتر اطلاعات گردشگران در ورودی ترمینال شما را هدایت خواهد نمود. این سفر حدود 40 دقیقه به طول می انجامد. هزینه ورود به پارک 57.30 رئال برزیل می گردد .

اگر احتیاج به انعطاف بیشتری در طول سفر دارید و بعلاوه می خواهید از بخش آرژانتینی آبشار هم تماشا کنید، برترین راه اجاره اتومبیل و رانندگی است. اصلی ترین دفاتر کرایه اتومبیل در فرودگاه برزیلی شهر فوز دو لوآچو هستند. فقط یادتان باشد قبل از کرایه، ذکر کنید که قصد بازدید از بخش آرژانتینی آبشار را دارید. برای این کار احتیاج به مجوز این شرکت ها دارید. بیمه این ماشین های کرایه ای برزیلی در آرژانتین نامعتبر هستند، بنابراین احتیاج به تهیه یک کارت ویژه به نام carta verde در برزیل دارید. این کارت ها را می توانید در غرفه های لاتاری تهیه کنید .

بعلاوه اگر در یکی از هتل های واقع در پارک ملی ایگواسو اقامت داشته باشید، از آنجایی که این هتل ها تا آبشار فاصله چندانی ندارند، می توانید با پای پیاده اطراف پارک و آبشار را سیر کنید .

آبشار آیگواسو در منطقه ای گرراستای واقع شده است، بنابراین ممکن است از چند ساعت تا چند روز شاهد ریزش باران شدید باشید .

منبع: کجارو / gringoinbuenosaires.com / en.wikipedia.org

به "آبشار ایگواسو کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار ایگواسو کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید