اختصاص 2600 میلیارد تومان برای تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اختصاص 2600 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان اطلاع داد.

اختصاص 2600 میلیارد تومان برای تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ حسامم به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور گفت: بودجه امسال در روز های پایانی سال گذشته به تصویب هیأت امنای تأمین اجتماعی رسیده است و پس از انجام اصلاحاتی در ضوابط اجرایی به استان ها ابلاغ شد.

وی اخذ نظرات واحد های اجرایی و برآورده شدن نظرات کارشناسی واحد های مختلف سازمان تأمین اجتماعی را از ویژگی های شاخص بودجه امسال برشمرد و اضافه نمود: بودجه سازمان تأمین اجتماعی از 172 هزار میلیارد تومان در سال 99 به 271 هزار میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است که افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

مصطفی سالاری با بیان اینکه هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی حدود 22 هزار میلیارد تومان است، گفت: براساس پیش بینی های کارشناسی انتظار داریم که بین 17 تا 18 هزار میلیارد تومان وصولی نقدی حق بیمه داشته باشیم و حوزه شستا هم ماهیانه 2 تا 3 هزار میلیارد تومان از محل سود و جابجایی دارایی ها پرداخت کند.

وی اضافه نمود: بقیه هزینه سازمان تأمین اجتماعی هم از محل مطالبات جاری و معوق این سازمان از دولت تأمین می گردد که در امسال 89 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه کشور برای این کار پیش بینی شده و برای دریافت این منابع پیگیری های لازم در حال اجرا است و انتظار داریم که در آینده نزدیک محقق گردد.

سالاری با ابراز اطمینان نسبت به تأمین منابع و ایفای کامل تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال جامعه تحت پوشش، گفت: سازمان تامین اجتماعی در میان مدت مسئله ای برای ارائه خدمات ندارد. هر چند که در بلند مدت نیازمند بعضی اصلاحات هستیم که در شرایط مناسب باید انجام گردد.

افزایش اعتبار تسهیلات بازنشستگان

سالاری افزایش اعتبار مربوط به اعطای تسهیلات بانکی به بازنشستگان از 180 میلیارد تومان در سال 98 به دو هزار میلیارد تومان در سال 99 را گام مهمی برای افزایش ظرفیت پرداخت تسهیلات به بازنشستگان ارزیابی کرد و گفت: در امسال هم 2600 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تصویب 61 پروژه عمرانی برای توسعه خدمات به جامعه تحت پوشش این سازمان در بودجه سال 1400 اطلاع داد و اضافه نمود: این پروژه ها بر اساس اولویت بندی اجرا می گردد و پس از تامین زمین و مراحل طراحی پروژه و انتخاب پیمانکار در استان ها عملیات اجرایی این پروژه ها هم شروع می گردد.

سالاری گفت: در بین پروژه های عمرانی امسال 28 پروژه مربوط به احداث درمانگاه در کنار بیمارستان های تأمین اجتماعی است که با جدا شدن درمانگاه از ساختمان اصلی بیمارستان ها فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت خدمت رسانی بیمارستان ها ایجاد می گردد.

وی پرداخت به موقع مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: پرداخت مطالبات بویژه در حوزه نسخه الکترونیک باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام گردد و در اسناد کاغذی هم مطالبات را مطابق روال گذشته پرداخت می کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از برنامه این سازمان برای تسهیل استفاده بیمه شدگان و بازنشستگان از برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اطلاع داد و اضافه نمود: برنامه ما این است که با سازوکار های تشویقی و براساس ظرفیت ها و اختیارات قانونی سازمان تامین اجتماعی مزایایی همانند کاهش فرانشیز و سهم بیمار از هزینه درمان را برای افرادی که از نظام ارجاع استفاده می نمایند ایجاد کنیم و سهم بیشتری از هزینه درمان به وسیله سازمان تأمین اجتماعی پرداخت گردد.

افزایش حمایت از بیماران صعب العلاج

سالاری اضافه نمود: در بیماری های صعب العلاج تعهدات سازمان تامین اجتماعی به نزدیک 100 درصد می رسد و ساز و کار جداگانه ای برای این بخش پیش بینی شده است و با دولت و بیمه سلامت در این راستا همکاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این کار ها هرچند هزینه حوزه درمان تامین اجتماعی را بالا می برد، اما موجب افزایش کیفیت و ارتقای خدمات درمانی به جامعه تحت پوشش خواهد بود و این طرح قطعا به صورت اختیاری و با ساز و کار های تشویقی اجرا می گردد.

جمیل حق پرست، معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی هم در این جلسه گفت: کار تهیه و تدوین بودجه سال 1400 از مرداد سال 99 شروع شد. بودجه سالیانه با حضور نمایندگان واحد های مختلف سازمان تهیه می گردد و شاخص های مختلف مالی کشور و سازمان در این بودجه موثر است.

وی با بیان اینکه بودجه سالیانه به صورت دستور اداری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به استان ها ابلاغ می گردد، اضافه نمود: در کنار بودجه، برنامه عملیاتی هم تدوین شده است و بودجه ستاد و شرکت های وابسته هم در بودجه سالانه در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "اختصاص 2600 میلیارد تومان برای تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 2600 میلیارد تومان برای تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید