اسکان زلزله زدگان اندیکا تا سرانجام سال جاری

به گزارش وبلاگ حسامم، تهران (پانا) - معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه سفر سرزده رییس جمهور به منطقه ها زلزله اندیکا موجب سرعت بخشی به خدمات رسانی به این منطقه ها شد گفت مردم زلزله زده اندیکا با تکمیل ساخت خانه های در دست احداث، سرانجام سال جاری در خانه های نو ساکن می شوند.

اسکان زلزله زدگان اندیکا تا سرانجام سال جاری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از منطقه ها زلزله زده اندیکا در گفت و گو با وبلاگ حسامم، اضافه کرد: فرایند احداث و بازسازی منازل و جایگاه های نگهداری دام این منطقه ها که به واسطه زمین لرزه آسیب دیده بودند با سرعت در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: تعریض، زیرسازی و ایمنی سازی جاده اندیکا به سرشط که پیش از سفر رییس جمهور از شرایط بسیار نامناسبی برخوردار بود با دستور رییس جمهور، با سرعت بسیار در حال اجرا است و در آینده نزدیک با تکمیل زیرسازی، این جاده آسفالت می گردد.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: تا به امروز 400 واحد مسکونی در دست احداث برای خانوارهای آسیب دیده از زلزله به مرحله اسکلت بندی رسیده، ضمن اینکه در بخش برق رسانی به روستاها نیز اقدام های مناسبی اجرا شده است و به زودی 10 روستای این منطقه به شبکه برق متصل می گردد.

مرتضوی بیان نمود: متاسفانه در یکی از این روستا که جزو بزرگترین روستاهای آسیب دیده از زلزله نیز هست، به علت اختلاف ملکی، با وجود آماده بودن همه مصالح، تجهیزات و اعتبارات فرایند بازسازی و احداث خانه های آسیب دیده از زلزله با مانع جدی روبه رو شده است.

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان و مسوولان محلی ایجاد صلح میان طوایف این منطقه در دستور کار است تا با ایجاد سازش، در کمترین زمان ممکن شاهد احداث و اسکان مردم زلزله زده در خانه های نو باشیم.

معاون اجرایی رییس جمهور در دومین روز سفر خود به خوزستان علاوه بر بازدید از منطقه ها زلزله زده اندیکا، حضور در جلسه قرارگاه بازسازی این شهر را در برنامه خود دارد. بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر، بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، ملاقات با امام آدینه اهواز از جمله برنامه های دیروز معاون اجرایی رییس جمهور به خوزستان بود.

از 12 تا 17 مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن 5.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. 130 روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه ها دچار خسارت شدند. شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان دارای حدود 80 هزار نفر جمعیت است.

رییس دولت سیزدهم هفتم آبان ماه سال جاری نیز به همراه معاون اول خود به صورت سرزده برای آنالیز شرایط زلزله زدگان شهرستان اندیکا وارد خوزستان شد و از نزدیک با حضور در منطقه ها زلزله زده دستورات لازم برای حل مشکل این منطقه ها را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اسکان زلزله زدگان اندیکا تا سرانجام سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان زلزله زدگان اندیکا تا سرانجام سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید