امروز روز گل است ؛ کمیاب ترین گلهای ایران تقدیم به نگاه زیبای شما

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرنگاران :روز ملی گل و گیاه هر سال در تاریخ 25 خرداد ماه مصادف با 15 ژوئن و روز جهانی گل و گیاه، با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل ها وگیاهان برگزار می گردد.

امروز روز گل است ؛ کمیاب ترین گلهای ایران تقدیم به نگاه زیبای شما

به گزارش وبلاگ حسامم ، نامگذاری این روز در تقویم ملی به علت اهمیت بسیار زیادی است که گل و گیاه در زندگی انسان ها دارد. هدف از این نامگذاری، ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل ها و گیاهان در کشور است. زیرا استفاده از گیاهان نه تنها بر کیفیت و سبک زندگی ما تأثیر مثبت دارد بلکه باعث زیبایی و شادابی شهر و کشور نیز می گردد. به این مناسبت گل های نادر ایران را با هم دیدن می کنیم.

سوسن چلچلراغ

سوسن چلچلراغ گران بها تنها گل ایران است که نامش جزو میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. هر سال اواخر فصل بهار موسم رویش این گونه از گیاهان نادر ایران است.

لاله واژگون

100 گونه پیاز مختلف برای لاله های واژگون وجود دارد که 15 مورد از ایران ها در کشور ما یافت می گردد. این گل ها جزو گیاهان نادر ایران محسوب می شوند.

لاله واژگون حنائی:

این گل ها در غرب و شمال غرب شهر اصفهان و ارتفاع بین 2500 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا می رویند. منطقه ایده آن برای آن ها کوهستانی و خشک است و در فصل گرما گل می دهند. لاله های واژگون حنائی، ارغوانی رنگ هستند و با نزدیک شدن به نوک گل ها رنگ زرد غالب می گردد

لاله واژگون زاگرس:

لاله واژگون زاگرس هر سال در ماه های فروردین و اردیبهشت گل می دهد. رویشگاه این گونه کمیاب از گیاهان نادر ایران در استان ایلام و کوه های زاگرس است و مساحتی در حدود 10000 هکتار را شامل می گردد.

جام زرین

استرنبرجیا یا جام زرین یکی از گیاهانی است که پیاز دارند و در پاییز گل می دهند و دارای هشت گونه شناخته شده است. نام های نرگس پاییزه، سوسن دشت، سرده، نرگس زمستانه و گل حسرت زرد پاییزه نیز نام های دیگر آن هستند.

نجم آبی

نجم آبی یا سیلا گیاهی پیازی است. نجم آبی را می توان در قسمت های مرتفع جنگل های راش در بین 800 تا 2000 متری و یا بالاتر در استان گیلان و در نواحی مجاور آن در استان آذربایجان یافت.

سنبلک چالوس

این گونه کمیاب از گیاهان نادر ایران در دسته سرده کلاغک قرار می گیرد و تنها در دره چالوس دیده شده است. در ارتفاعی بین 300 تا 1100 متری لبه صخره ها و در ماه های اسفند و فروردین می روید.

زنبق ایرانی

اگر چه گیاه زنبق در تمام جهان یافت می گردد و نمی توان آن را نادر خواند اما گونه ای از گیاه زنبق در ایران یافت می گردد که به علت رنگ و خصوصیاتی که دارد می توان آن را نه تنها از گیاهان نادر ایران بلکه از گیاهان بومی ایران خواند.

درخت انجیلی

اگر طبیعت گرد هستید و به جنگل های شمالی ایران سفر کنید حتماً در کل جنگل به درخت هایی برخواهید خورد که متفاوت از دیگر درخت ها بوده و جلب توجه می نماید.

گل سگ دندان

گل سگ دندان از جمله گل هایی است که گونه های متنوعی دارد. به عنوان مثال از این گل حدود 25 گونه تنها در نواحی معتدل آسیا، آمریکای شمالی و اروپا یافت شده است.

درخت شمشاد ایرانی

اگر چه این گیاه در قدیم فراوان در جنگل های شمال ایران پیدا می شد اما اکنون در گروه خطر گیاهان در حال انقراض قرار گرفته است. این درخت جزو درختان همواره سبز و سایه دار است که ارتفاعی تا حدود 9 متر و تنه ای به قطر نیم متر می رسد.

منبع: توریسم آنلاین

به "امروز روز گل است ؛ کمیاب ترین گلهای ایران تقدیم به نگاه زیبای شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز روز گل است ؛ کمیاب ترین گلهای ایران تقدیم به نگاه زیبای شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید