امیدواریم یک نهضت در حوزه فراوری، سلامت و مقرون به صرفه سازی غذا ایجاد گردد

به گزارش وبلاگ حسامم، تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی، نقش جهاد تبیین و رسانه ها در اطلاع رسانی و تشریح دستاوردها و برنامه های بخش کشاورزی، ایجاد آرامش در بازار، عبور از بحران ها، احساس پایداری غذا و سبک مصرف در جامعه را مهم خواند و گفت: رسانه ها می توانند به فعالیت ها و عملکرد بخش کشاورزی ضریب و نفوذ دهند.

امیدواریم یک نهضت در حوزه فراوری، سلامت و مقرون به صرفه سازی غذا ایجاد گردد

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین وزارتخانه گفت: در همه ابعاد و موضوعاتی که وزارت جهاد کشاورزی با آن سروکار دارد، رسانه و تبیین رسانه ای نقش نخست و محوری را دارد.

وی اضافه نمود: حوزه امنیت غذا در کشور به قرارگاه جهاد تبیین و رسانه احتیاج دارد و جهاد تبیین باید در همه ابعاد بخش کشاورزی در حرکت باشد.

ساداتی نژاد با اشاره به نقش رسانه ها در تنظیم بازار نیز گفت: نقش رسانه در کاهش یا تعدیل مصرف کالا و عبور از بحران های کوتاه مدت مهم است و در غرب، رسانه ها بازار را در شرایط بحران به وسیله تشویق مردم در مصرف یا کاهش مصرف یک کالا، تنظیم می نمایند.

وی در همین حال اتصال فراوری با بازار محصولات کشاورزی در ابتدای کار دولت سیزدهم را پس از 60 سال، دستاوردی بزرگ دانست و گفت: فراوری بدون بازار معنی ندارد و در گذشته از روی عمد این دو حوزه را از هم تفکیک نموده بودند.

وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: یکپارچگی زنجیره و فرماندهی واحد در حوزه امنیت غذا از فراوری تا فرآوری، توزیع، مصرف، صادرات و سلامت محصولات کشاورزی نتیجه بخش بوده و هر چقدر پیش برویم و بر کار مسلط تر شویم، می توانیم شرایط مطلوب تری را در حوزه زنجیره ارزش ایجاد کنیم.

وی با بیان این که یکی از پارامترها در تعریف امنیت غذایی، سلامت محصولات کشاورزی است، اذعان داشت: ما در این راستا حرکت می کنیم و سازوکاری ایجاد نموده ایم که طی چهار سال، این سازوکار می تواند ریشه کند و سلامت محصولات و غذا را بهبود بخشد.

ساداتی نژاد ادامه داد: ما در سال 1401 با اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، ارزش های بیشتری از حوزه سلامت محصولات کشاورزی را در زنجیره غذا خواهیم دید.

وی اضافه نمود: قصد داریم روش های دانش بنیان را در زنجیره غذا وارد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی به نقش ترویج در جهاد تبیین نیز اشاره نمود و گفت: ترویج باید در وسط میدان باشد و مروجان برای انتقال یافته ها و بیان شیوه های نو در تمام ایام سال به ویژه در فصل کشت باید در کنار کشاورزان قرار داشته باشند.

وی بر راه اندازی کاروان ترویج در بخش کشاورزی تاکید نمود و گفت: ترویج یکی از ستون های جهاد تبیین است.

ساداتی نژاد ابراز امیدواری کرد؛ در کشور یک نهضت در حوزه فراوری، سلامت و مقرون به صرفه سازی غذا ایجاد گردد تا مردم در ارتباط با حوزه غذا احساس آرامش نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "امیدواریم یک نهضت در حوزه فراوری، سلامت و مقرون به صرفه سازی غذا ایجاد گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواریم یک نهضت در حوزه فراوری، سلامت و مقرون به صرفه سازی غذا ایجاد گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید