سلامتی و پزشکی

راهکارهای طبیعی برای از بین بردن سفیدی مو در خانه

با افزایش سن و تغییراتی که در فولکول های مو پیش می آید رنگدانه ها کم کم خاکستری و سفید می شوند. این اتفاق معمولا از 35 سالگی به بعد رخ می دهد و تارهای موی سفید روی سر نمایان می شوند. بعضی از افراد از این تغییر رنگ راضی می شوند و آن را نشانه بلوغ و دانایی می...

11 فروردین 1403

نوشیدن این آب میوه غلیظ فشار خون را کاهش می دهد

نتایج تحقیقات نشان می دهد که نوعی توت قرمز ریز (لینگون بری یا کوبری) که شبیه کرن بری (توت خرس) است به میزان کافی برای بهبود عملکرد رگ های خونی قدرتمند عمل می نماید.

1 مرداد 1402

ایران آماده تر از همواره برای لیگ ملت ها

ملی پوشان والیبال ایران امروز (شنبه 13 خرداد ماه) اولین جلسه تمرینی خود را در ناگویای ژاپن پشت سر گذاشتند.

17 خرداد 1402

چند نکته درباره تغذیه مبتلایان به میگرن

میگرن یکی از بیماری های شایع است که خیلی از افراد درگیر آن هستند. مبتلایان به میگرن می توانند با رعایت یکسری نکات تغذیه ای شدت این بیماری را کاهش دهند.

7 اردیبهشت 1402

صنعت گردشگری اسپانیا برای دومین سال متوالی در سال 2023 رکورددار کسب عایدی است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، صنعت گردشگری اسپانیا برای دومین سال متوالی در سال 2023 رکورددار کسب عایدی است.

7 اردیبهشت 1402

آب زرشک و یبوست چه ارتباطی با هم دارند؟

شاید شما هم درباره ارتباط شگفت انگیز آب زرشک و یبوست شنیده باشید. زرشک از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک و طبیعت پوست ریشه آن گرم و خشک است. از ترکیبات این گیاه می توان آلکالوییدهای بربرین، اکسیاکانتین و بربامین را نام برد. در این مطلب قصد داریم نحوه استفاده...

1 اردیبهشت 1402

مروری بر محصولات موبایلی سامسونگ که در سال 2022 معرفی شدند

قدم گذاشتن در مرزهای تازه فناوری روزهای پایانی سال فرصت خوبی برای مرور اتفاقات و رخدادهایی است که طی 12 ماه گذشته سپری شده است. در دنیای فناوری نیز این رویدادهای مهم، معمولا به رونمایی از محصولات و راهکارهای تازه و نوآورانه اختصاص دارد. سال 2022 شرکت سامسونگ...

28 اسفند 1401

صنایع دستی و محیط زیست غیر قابل تفکیک از یکدیگرند

ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، صنایع دستی و محیط زیست غیر قابل تفکیک از یکدیگرند.

4 اسفند 1401

قوانین حمل بار در هواپیمایی ماهان

حمل بار و قوانین مربوط به آن از نکات مهمی است که هنگام بستن چمدان بایستی به آن توجه کرد. شرکت های هواپیمایی قوانین معین شده ای در این خصوص دارند که مسافران ملزم به رعایت آن ها می باشند. هواپیمایی ماهان نیز به عنوان یکی از ایرلاین های برتر ایرانی قوانین...

30 بهمن 1401

این غذا های سالم رو زیاد نخورید!

همه ما دوست داریم که زندگی سالمی داشته باشیم و غذا های سالم بخوریم، اما گاهی اوقات ناخواسته غذا هایی را می خوریم که نمی دانیم برای بدنمان ضرر دارند. خوراکی هایی هستند که برخلاف تصورمان اصلاً برای بدن مفید نیستند و حتی ضرر هم دارند.

17 بهمن 1401

دلیل نفخ شکم؛ این نشانه ها را جدی بگیرید!

نفخ یک مشکل گوارشی رایج است که بسیاری از افراد آن را تجربه می نمایند؛ اگرچه در بسیاری از موارد، بدون هیچ اقدام خاصی این مشکل از بین می رود اما می تواند به یک معضل جدی برای سلامت هم تبدیل گردد.

22 دی 1401

آیا دمنوش ها واقعا اثری در لاغری دارند؟

دکتر سید ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی می گوید: وقتی ما یک مرتبه بدن را در مقابل گرسنگی قرار می دهیم، با این کار باعث می شویم ویتامین ها و مواد معدنی حیات بخش و آنتی اکسیدان های کافی به بدن نرسد؛ در چنین شرایطی بدن آغاز به عکس العمل می نماید....

12 دی 1401

23 کشوری که در ازای پول پاسپورت دوم می دهند ، قسمت دوم

امکان خرید پاسپورت دوم در بعضی از کشورهاهمراهان عزیز و همیشگی خبرنگاران ، در مقاله قبل در خصوص خرید پاسپورت دوم برای اقامت و شهروندی 12 کشور صحبت کردیم، در این مقاله به آنالیز نحوه اقامت در 11 کشور دیگر خواهیم پرداخت. با خبرنگاران همراه باشید.

18 آذر 1401

ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه صربستان در بلگراد

وزیر خارجه کشورمان با همتای صربستانی خود ملاقات کرد. گفت وگو در خصوص موضوعات دو جانبه و مسائل بین الملل از محورهای این ملاقات بود.

13 آذر 1401

طرح کاشت فراگیر نهال در محلات کلانشهر شیراز

طرح کاشت فراگیر نهال در محلات کلانشهر شیراز در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و محلات سبز به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز و با حضور یاوران توانمند شورای شهر شیراز برگزار گشت.

10 آذر 1401

زباله هایی که مغز را زودتر از موعد پیر می نمایند!

چه رازی است که بعضی از افراد 100 سال به بالا حافظه هایی چنین قوی دارند؟ ممکن است وسوسه شوید در بینِ حدس های تان به نقشِ ژن اشاره کنید.

20 آبان 1401

معرفی وب سایت فناوری راهنماتو؛ هدایت جامع برای زندگی و کسب و کار هوشمند!

دنیای علم و فناوری به سرعت هرچه تمام تر در حال پیشرفت است و دنیا روز به روز شکل و ساختار هوشمندانه تری به خود می گیرد. اکنون همه ما به حضور فناوری های نوین را در اطراف خود حس می کنیم، از گوشی های تلفن همراه گرفته تا کسب و کار های مجازی، همگی دنیای ما را دگرگون...

9 آبان 1401

با انجام این کارها بعد از غذا، از درد معده خلاص شوید!

به یاد داشته باشید که پیاده روی بعد از غذا باید سبک باشد. هرگز بعد از خوردن غذا تند راه نروید، دوی آهسته هم ممنوع است، زیرا می تواند باعث تهوع و معده درد گردد.

3 آبان 1401

پیغام اسطوره پرسپولیسی ها به طرفداران فوتبال ، قدردانی پس از خطری که به خیر گذشت!

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس از مردم به خاطر دعاهایی که در حق او داشته اند قدردانی کرد.

7 مهر 1401

از فواید برگ گواوا برای سلامت بدن چه می دانید؟

فواید برگ گواوا از اثر آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن سرچشمه می گیرد.

4 مهر 1401
تعداد: (254)