بهداشت دهان و دندان

از فواید برگ گواوا برای سلامت بدن چه می دانید؟

فواید برگ گواوا از اثر آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی آن سرچشمه می گیرد.

4 مهر 1401

امروز روز گل است ؛ کمیاب ترین گلهای ایران تقدیم به نگاه زیبای شما

خبرنگاران :روز ملی گل و گیاه هر سال در تاریخ 25 خرداد ماه مصادف با 15 ژوئن و روز جهانی گل و گیاه، با هدف ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل ها وگیاهان برگزار می گردد.

28 تیر 1401

دلیل سالم ماندن اسکلت 7500 ساله در تپه سرسختی کشف شد

به علت اینکه خاک تپه سرسختی شازند قلیایی است اسکلت 7500 ساله و اشیا و آثار باستانی را در خود سالم نگه داشته است.

21 بهمن 1400

معرفی مواد مغذی برای گیاهخواران

مهم نیست عضو کدامیک از گروه های گیاهخواری هستید و از چه شیوه رژیم غذایی پیروی می کنید،بلکه انتخاب یک تنوع غذایی متفاوت که شامل همه انواع غلات، میوه ها، سبزیجات باشد و نیازهای غذایی روزانه بدنتان را فراهم کند،بسیار اهمیت دارد. در ادامه به بعضی از این...

19 آبان 1400

با این غذاها مغز بچه ها را تقویت کنید

محققان بعضی مواد غذایی تقویت کننده مغز بچه ها را معرفی کردند که می توانید در مطلب ذیل بخوانید.

19 مرداد 1400

طبع مریم گلی، مصلحات و خواص آن از نظر طب سنتی

مریم گلی از گیاهانی است که به دلیل عطر و طعمش در طبخ غذاهای مختلف در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. نام علمی آن سالویا است که در خانواده نعنا قرار می گیرد. طبع مریم گلی و طعم و خواص دارویی آن به گیاهان دارویی مثل پونه کوهی، رزماری، ریحان و آویشن بسیار...

20 تیر 1400

راز کشف جمجمه یک زن در لرستان

کشف جمجمه زنی مربوط به 9000 سال پیش از یک تغییر عمدی در جمجمه برخی انسان ها در دوره ای از عهد باستان پرده برداشته است. در میان یافته های باستان شناسی تپه عبدالحسین (واقع در شهرستان دلفان استان لرستان)، جمجمه یک انسان مربوط به حدود 9000 سال پیش، یعنی دوره نوسنگی...

23 فروردین 1400

خبرنگاران جزئیات برگزاری سه آزمون اسفند وزارت بهداشت اعلام شد

تهران- خبرنگاران- جزئیات برگزاری آزمون های پیش کارورزی پزشکی، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، جامع داروسازی و ارتقای دانش آموختگان داروسازی اعلام شد.

6 فروردین 1400

مدیرفنی آبی پوشان: می خواستم لباس استقلال را آتش بزنم

مدیرفنی تیم کشتی استقلال با گلایه از مدیرعامل استقلال و رضا یزدانی تاکید نمود که پول دریافتی اش از این باشگاه را ابتدای سال آینده پس خواهد داد.

21 اسفند 1399

مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت از 19 مهر ماه شروع می گردد

مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه های علوم پزشکی سال 99 از 19 مهر ماه 99 به تفکیک رشته ها در شهر های مختلف شروع خواهد شد و تا 3 آبان ماه 99 ادامه دارد.

25 آبان 1399

رنگ ها بر اشتهای بچه ها تاثیر دارد؟

بهداشت نیوز/ رنگ بر ذهن و اشتهای بچه ها تاثیر می گذارد. به همین دلیل آشنایی با برخی از مواد خوراکی و دسته بندی آن ها براساس رنگ و خواصی که دارند در تهیه غذاهای جذاب برای بچه ها ضروری به نظر می رسد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از مواد...

30 شهریور 1399

این سبزیجات را پخته بخورید

سبزیجات جزو بهترین منابع غذایی سرشار از ریز مغذی ها و ویتامین ها هستند و متخصصان تغذیه همیشه بر گنجاندن سبزیجات متنوع در برنامه روزانه تاکید دارند. معمولا هم توصیه به مصرف سبزیجات خام است اما در این زمینه استثناهایی وجود دارد.

13 مرداد 1399

7 دلیل مهم برای سفر کردن

7 دلیل مهم برای سفر کردندر این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره 7 دلیل مهم برای سفر کردن ،سخن خواهیم گفت.

31 خرداد 1399

چه راه هایی برای داشتن قلبی سالم به غیر از ورزش کردن وجود دارد؟

تغذیه سالم، ورزش منظم و پرهیز از سیگار روش هایی موثر برای حفظ سلامت بدن و تناسب اندام هستند. افزون بر این موارد، اقداماتی پیشگیرانه نیز وجود دارند که می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب یاری نمایند.

2 فروردین 1399