تاکید لاوروف بر لحاظ شدن منافع ایران و ترکیه در مباحث منطقه ای

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرنگاران : لاوروف گفت: اثربخشی فعالیتهای کارگروه سه جانبه قبل از هر چیز با توجه به این که این رفع موانع به طور مستقیم به بهبود زندگی مردم کمک می کند ، تعیین می شود.هم منافع ترکیه وهم منافع ایران در این مباحث سه جانبه بدون تردید در نظر گرفته می شوند. در غیر این صورت، رفع موانع نتیجه حداکثری نخواهد داشت.

تاکید لاوروف بر لحاظ شدن منافع ایران و ترکیه در مباحث منطقه ای

به گزارش به نقل از فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به مذاکرات سه جانبه بین باکو، ایروان و مسکو از لحاظ کردن منافع ایران و ترکیه در این مذاکرات خبر داد.

وزیر خارجه روسیه چهارشنبه از در نظر دریافت منافع ایران و ترکیه در مذاکرات سه جانبه بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

به نوشته خبرگزاری نیوز آرمنیا سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت، گفته های طرف های درگیر در قره باغ اغلب تحت تاثیر احساسات است.

لاوروف گفت: از همه کسانی که در این شرایط درگیر هستند می خواهیم در ترویج زندگی معمول برای ساکنان این منطقه کمک کنند.

وی افزود روسیه با تلاش نیروهای حافظ صلح و وزارت شرایط اضطراری به طور فعال درگیر محقق شدن این مورد است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت که فعالیت های گروه کاری سه جانبه ارمنستان،روسیه و جمهوری آذربایجان در رفع موانع ارتباطات منطقه ای اختصاص یافته است.

لاوروف گفت: اثربخشی فعالیتهای کارگروه سه جانبه قبل از هر چیز با توجه به این که این رفع موانع به طور مستقیم به بهبود زندگی مردم کمک می کند ، تعیین می شود.هم منافع ترکیه وهم منافع ایران در این مباحث سه جانبه بدون تردید در نظر گرفته می شوند. در غیر این صورت، رفع موانع نتیجه حداکثری نخواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه نیز درباره مداخله غرب در امور قره باغ هشدار داد. وزرای خارجه روسیه، فرانسه و آلمان روز سه شنبه در یک مکالمه تلفنی آخرین شرایط منطقه قره باغ به ویژه شرایط مرزهای بینجمهوری آذربایجان و ارمنستان را مورد بررسی قرار دادند.

این سه دیپلمات ارشد در این رایزنی بر اهمیت ساز و کار آتش بس و لزوم حل اختلافات با روش های سیاسی و دیپلماتیک تاکید کردند. وزاری خارجه کشورهای یاد شده نقش گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در فرایند مذاکرات بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را دوباره تأیید کردند.

وزیر خارجه روسیه در این رایزنی گفت که هرگونه دخالت سازمانهای بین المللی در این فرایند تنها با موافقت باکو و ایروان امکان پذیر است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

جمهوری اسلامی ایران نیز بارها اعلام کرده که جنگ وخونریزی به صلاح کشورهای دوست وهمسایه نیست و طی این مدت بارها باکو و ایروان را به برقراری ثبات در منطقه و رعایت قوانین بین المللی دعوت کرده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "تاکید لاوروف بر لحاظ شدن منافع ایران و ترکیه در مباحث منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید لاوروف بر لحاظ شدن منافع ایران و ترکیه در مباحث منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید