تصاویر ، گذراندن تعطیلات در فضا در آینده ای نه چندان دور ، فرودگاه های فضایی چه شکلی هستند؟

به گزارش وبلاگ حسامم، فصل جدیدی برای سفرهای فضایی در راه است. کارآفرینان میلیاردر قصد دارند گردشگری فضایی را از رمان های علمی-تخیلی به زندگی واقعی بیاورند.

تصاویر ، گذراندن تعطیلات در فضا در آینده ای نه چندان دور ، فرودگاه های فضایی چه شکلی هستند؟

به گزارش وبلاگ حسامم و به نقل از روزنامه سان، کارآفرینان میلیاردری چون ایلان ماسک، ریچارد برانسون و جف بزوس، می خواهند رویای سفرهای فضایی را به واقعیت تبدیل نمایند. اگر چه آن ها هنوز راه زیادی در پیش دارند. اما آینده سفرهای فضایی چه شکلی است؟

ژاپن و فراتر از آن

در سرتاسر دنیا در حال برنامه ریزی برای فرودگاه های فضایی هستند. درست مانند فرودگاه های معمولی، آن ها هم در اطراف شهرها ساخته می شوند. این مسئله، آن ها را از سایت های پرتاب موشکی که دور از منطقه ها مسکونی ساخته می شوند، متمایز می نماید.

شرکت نویز آرشیتکتز (Noiz Architects) یک فرودگاه فضایی بر اساس فضای شهری برای ژاپن طراحی نموده است. این شرکت معماری ژاپنی به همراه انجمن فرودگاه فضایی ژاپن (SPJ) میخواهد حمل و نقل سنتی را با یک شاتل فضایی تجاری مرتبط کند.

تصویر تولیدشده به وسیله کامپیوتر، فرودگاه فضایی را با برج های شیشه ای، مجهز به پنل های خورشیدی نشان می دهد. فرودگاه های فضایی آینده چندان بی شباهت به فرودگاه های معمولی امروز ما نخواهند بود. طراحان مبتکر، در حال تصور قطب های مختلف گردشگری فضایی هستند تا بتوانند به تبع آن فروشگاه ها، امکانات تفریح و غذاخوری را در فرودگاه های فضایی طراحی نمایند. جایی که در آن به جای هواپیماها، از فضاپیماها برای بردن مسافران به مدار زمین و شاید حتی فراتر از آن، استفاده خواهد شد.

فرودگاه فضایی خیالی که نویز آرشیتکتز برای ژاپن طراحی نموده است

فرودگاه فضایی سنگاپور

سنگاپور هم نقشه هایی برای ساخت یک فرودگاه فضایی طراحی نموده است. این کشور جزیره ای به خاطر فرودگاه فوق العاده اش مشهور است. در حالی که پروژه فرودگاه فضایی ظاهرا رها شده، با این حال نسبت به آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد، به ما دیدی اجمالی می دهد.

در طراحی فرودگاه فضایی سنگاپور، یک رصدخانه مجازی برای گردشگران ماجراجو می بینیم. پیش بینی می گردد که این پروژه حدود 115 میلیون دلار (93 میلیون پوند) هزینه داشته باشد، و اداره هوانوردی غیرنظامی سنگاپور پیش بینی می کرد این فرودگاه فضایی پیچیده در سال 2009 افتتاح گردد، که البته اتفاق نیفتاد.

بیشتر بخوانید:

  • اینجا یک سال فقط 20 ساعت است! | کشف دو کوتوله سرد عجیب که نزدیک به هم می چرخند

قطب فضایی شمالگان

این فرودگاه فضایی منعکس نماینده مکان هایی است که آدمیزاد قبلا ساخته است. این مکان بسیار دور از شهرها واقع شده، که پرتاب موشک های بزرگ تر و مملو از گردشگران را آسان تر و ایمن تر می نماید. موقعیت این فرودگاه فضایی پیش بینی می نماید که در آینده، گردشگران ماجراجوی بیشتری به سمت منطقه ها سردتر و کمتر کاوش شده کشیده شوند.

تصویر کامپیوتری از فرودگاه فضایی شمالگان

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، گذراندن تعطیلات در فضا در آینده ای نه چندان دور ، فرودگاه های فضایی چه شکلی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، گذراندن تعطیلات در فضا در آینده ای نه چندان دور ، فرودگاه های فضایی چه شکلی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید