خبرنگاران استخر کشاورزی در کاشان جان دختر افغان را گرفت

به گزارش وبلاگ حسامم، کاشان - خبرنگاران - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از غرق شدن دختر 10 ساله افغانستانی در یکی از استخرهای کشاورزی این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران استخر کشاورزی در کاشان جان دختر افغان را گرفت

به گزارش وبلاگ حسامم، روح الله فدایی عصر چهارشنبه در گفت و گو با وبلاگ حسامم گفت: ساعت 15:07 امروز به وسیله تماس تلفنی غرق شدن یک دختر 10 ساله در استخر مزرعه ای واقع در جاده قدیم کاشان - قم، 10 کیلومتر بعد از روستای آب شیرین به سازمان آتش نشانی شهرداری کاشان گزارش شد.

وی اضافه نمود: پس از اعلام این تماس تیم امداد و نجات ایستگاه شماره 2 آتش نشانی کاشان شامل نجاتگران و غواصان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: غواصان آتش نشانی این کودک را درحالی که جانی در بدن نداشت از کف استخر بیرون کشیدند و برای آنالیز های بیشتر به تیم های عملیاتی اورژانس در محل تحویل دادند.

فدایی اضافه نمود: بنابر اعلام خانواده این دختر که از اتباع افغانستان هستند در موقع حادثه فرزندشان دور از چشمان مادر به داخل استخری به عمق چهار متر سقوط و متاسفانه به دلیل نبود توانایی در شنا و خروج از آب غرق می گردد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان پیشتر گفته بود: استخر مزرعه ها برای ذخیره سازی آب کشاورزی ساخته می گردد و در صورت استفاده برای شنا حادثه ساز شده و جان نوجوانان و جوانان را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی استخرها باید دارای حریم معین، حفاظ و فنس باشند، اضافه نمود: طبق آمار عملیات های چند ساله کاشان، بیشتر جان باختگان در استخرهای ذخیره آب از نوع ژئوممبران بوده است، چرا که این استخرها به صورتی ساخته می شوند که بر خلاف استخرهای سیمانی، نه پله ای دارند که بتوان از آن ها خارج شد و نه لبه ای دارند که بتوان از آن یاری گرفت و تا رسیدن یاری خود را روی آب نگه داشت.

فدایی تاکید نمود: نوجوانان و جوانان در مکان های ممنوعه و سالم سازی نشده از جمله سدها، آبگیرها، کانال های آب رسانی و رودخانه ها، آبراه های عمیق و آب های خروشان و در مکان های بدون ناجی غریق شنا نکنند تا شاهد این اتفاقات ناگوار در شهرستان کاشان نباشیم.

پنج ایستگاه آتش نشانی با 27 دستگاه خودروی سبک و سنگین در کاشان خدمت رسانی می نماید.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 364 هزار نفر در فاصله حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

3 هزار هکتار سطح زیر کشت کشاورزی در کاشان وجود دارد که 9 هزار هکتارآن باغ ها است.

اکنون 6 هزار و 300 هکتار زمین زراعی و 9 هزار هکتار باغ و گلخانه در شهرستان کاشان وجود دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استخر کشاورزی در کاشان جان دختر افغان را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استخر کشاورزی در کاشان جان دختر افغان را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید