خنـده و گریه برای این مادر ممنوع است

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرنگاران: این مادر با نشان دادن هر نوع احساساتی، به طور کامل فلج می شود.

خنـده و گریه برای این مادر ممنوع است

خندیدن، گریه کردن و درکل نشان دادن هرگونه احساس برای یک مادر به معنای فلج شدن است.

کلی تیمسون به یک بیماری عصبی نادر به نام کاتاپلکسی دچار شده و هر زمان احساساتی مانند تعجب، عصبانیت و حتی علاقه را از خود نشان دهد، بدنش به طور کامل فلج می شود.

به همین دلیل 2 فرزند 2 و 5 ساله کلی به طور کامل از محبت مادر خود محروم هستند و همواره باید شاهد چهره بی تفاوت و سرد او باشند.

در بسیاری از اوقات کلی بعد از فلج شدن به سختی با زمین برخورد می کند و همین عامل باعث شده اثرات جراحت و کبودی زیادی روی بدن این زن باقی بماند. حتی یک بار او با صورت روی مبل افتاده و راه تنفسش مسدود شده است. از آنجایی که کلی هر روز تقریبا 20 بار دچار حمله می شود، برادر و مادر او همواره کنارش هستند تا از اتفاقات غیرمنتظره پیشگیری کنند.

او که 25 سال دارد، می گوید: من نمی دانم چند بار هنگام ناهار یا شام فلج شدم و سرم در ظرف غذا فرو رفته است. من حتی نمی توانم با همسر و فرزندانم به رستوران بروم زیرا با این اتفاق همه به دردسر می افتند. زمانی که این اتفاق می افتد من می توانم اطرافم را ببینم و صداها را بشنوم اما توانایی انجام هیچ حرکتی را ندارم. گاهی اوقات این شرایط چند ثانیه و گاهی اوقات تا یک ساعت به طول می انجامد.

کلی نخستین بار زمانی که 16 سال داشت متوجه بیماری عجیب خود شد. شرایط او در طول این سال ها مرتبا بدتر شده و حتی چند بار هم خطر مرگ او را تهدید کرده است.

این زن ممکن است هنگام عبور از خیابان یا در وان حمام فلج شود و در این حالت مرگ را با چشمان خود ببیند. متأسفانه حافظه کلی هم در اثر این بیماری بسیار ضعیف شده و او اغلب نمی تواند اتفاقاتی که در گذشته برایش رخ داده را به خاطر بیاورد.

اکنون تنها نگرانی کلی این است که این بیماری به فرزندانش هم به ارث رسیده باشد و آنها هم در آینده شرایطی مشابه او را داشته باشند.

منبع: برترین ها

به "خنـده و گریه برای این مادر ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنـده و گریه برای این مادر ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید