دایون Y5 با صنایع خودروسازی ایلیا به بازار می آید

به گزارش وبلاگ حسامم، بالاخره به صورت رسمی اعلام شد که شرکت صنایع خودروسازی ایلیا دایون Y5 را به ایران آورده است. این شرکت می خواهد تا این شاسی بلند دو دیفرانسیل و آفرودی را در کشور مونتاژ کند. به تازگی در فضای مجازی اخباری مبنی بر عرضه خودروی تازه دایون Y5 به بازار ایران منتشر شد، اما نامی از شرکت عرضه کننده این خودرو به میان نیامد.

دایون Y5 با صنایع خودروسازی ایلیا به بازار می آید

شریک تجاری دایون برای فراوری دایون Y5 در ایران

اکنون مدیران ارشد برند دایون در ایران حضور یافته اند. درنتیجه معین شده است که شرکت صنایع خودروسازی ایلیا شریک تجاری دایون در فراوری خودروی دایون Y5 در ایران خواهد بود. کمپانی چینی دایون بیشتر در حوزه فراوری کامیون و کامیونت فعالیت دارد، اما در طول سال های گذشته به فراوری خودرو های سواری، وانت و SUV روی آورده است.

نمای داخلی دایون Y5

شرکت کیان موتور وارنا به عنوان نماینده انحصاری واردات برند بورگوارد در ایران، خودروهای بورگوارد BX7 و بورگوارد BX5 را به بازار ایران عرضه کرد. این شرکت جزء معدود شرکت های واردکننده بود که با وجود بسته شدن واردات خودرو و تحریم ها توانست به تمام تعهدات خود عمل کند.

این خودرو احتمالاً تا خاتمه سال وارد عرضه می گردد و برای پیروزی در میدان راستا سختی پیش رو دارد. به عقیده کارشناسان، بزرگ ترین چالش های دایون Y5 قیمت زیاد، عدم جذابیت طراحی نسبت به رقیبان غیرچینی و عدم به روز رسانی امکانات فنی و رفاهی آن است.

خودروی دایون Y5 پیش تر قرار بود با نام تیوان در شرکت زامیادفراوری گردد. زامیاد به عنوان زیرمجموعه سایپا فعالیت می نماید. بنا به دلایل مختلفی این امر محقق نشد. اکنون فراوری شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به وسیله صنایع خودروسازی ایلیا در مراحل نهایی است و به زودی به بهره برداری می رسد و راهی خیابان های ایران خواهد شد.

همان طور که دایون V5 در واقع نسخه کپی شده ای از پیکاپ فودای F22 است، دایون Y5 را هم باید نسخه کپی شده فودای لندفورت بدانیم. Y5 خودرویی شاسی بلند قدرتمند آفرودی است که قطعاً می تواند خلأ این سبک خودروها را که مدت هاست جای آن در بازار خالی است، پر کند و جایگاه ویژه ای بین دوست داران آفرود پیدا کند.

معینات فنی دایون Y5

موتور در نظر گرفته شده برای این مدل ساخت کمپانی ژاپنی میتسوبیشی با حجم 2 لیتر است که به یاری توربوشارژر توانایی فراوری قدرتی برابر با 202 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر را دارد. بعلاوه دو دیفرانسیل بودن این خودروی 7 سرنشین، رانندگی لذت بخشی را رقم خواهد زد. علاوه بر این، گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن این مجموعه را کامل تر می نماید.

سیستم چهارچرخ محرک به کاررفته در این خودروی شاسی مستقل ساخت شرکت آمریکایی BorgWarner است که با قابلیت انتخاب 3 حالت دو چرخ سبک (H2)، چهارچرخ سبک (H4) و چهارچرخ سنگین (L4) قابلیت آفرود بسیار خوبی را برای Y5 تأمین می نماید. قفل دیفرانسیل این خودرو ساخت شرکت Eaton و سیستم ترمز آن نیز ساخت شرکت Bosch است.

نمای پشتی دایون Y5

دایون Y5 خودروی بسیار جاداری است که با بستن جایگاه های ردیف عقب به فضای فوق العاده ای با حجم 2785 لیتر برای بار دست خواهید یافت.

امکانات رفاهی دایون Y5

  • تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو شامل موارد زیر است:
  • صفحه نمایش 8 اینچی لمسی
  • تودوزی و فرمان چرم
  • 8 بلندگو
  • سیستم Keyless استارتر
  • تنظیم برقی جایگاه راننده
  • آینه های تاشو برقی
  • سیستم Navigation
  • سانروف
  • دوربین دید عقب
  • سیستم کروز کنترل
  • قابلیت استفاده برای 7 سرنشین
  • رینگ 17 اینچی و تایر M + S (آفرود)
  • کنترل مستقل سیستم تهویه مطبوع ردیف عقب

خودروهای دو دیفرانسیل و سایز میانه بازار ایران می تواند به عنوان رقبای این کراس اوور معرفی گردد. هاوال H9 از بهمن موتور، فوتون ساوانا از بزرگ خودرو، یواز پاتریوت از سروش دیزل و هنگتیان L4600 رقبای اصلی و مستقیم این خودرو محسوب می گردد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ حسامم مطالعه کنید

منبع: دیوار

به "دایون Y5 با صنایع خودروسازی ایلیا به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایون Y5 با صنایع خودروسازی ایلیا به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید