ستاری: فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها را در استان ایلام دنبال می کنیم

به گزارش وبلاگ حسامم، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که همزمان با هفته دولت به ایلام سفر کرده است، در جمع اصحاب رسانه به توسعه زیرساخت ها و فرهنگسازی در این استان برای گسترش اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

ستاری: فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها را در استان ایلام دنبال می کنیم

به گزارش وبلاگ حسامم، سورنا ستاری در سفر به استان ایلام در جمع وبلاگ حسامم حاضر شد و گفت: ایلام در سال های اخیر و خصوصا در دولت یازدهم و دوازدهم توسعه قابل توجهی را در حوزه های گوناگون از جمله نفت و گاز تجربه کرد. همچنین دو هفته پیش بود که طرح بزرگی در حوزه آب و خاک در کشور اجرا شد که بخش عمده ای از آن به استان ایلام مربوط بود.

وی ادامه داد: گسترش اقتصاد دانش بنیان بحثی است که معاونت علمی و فناوری در استان دنبال می کند. زیرا ظرفیتی با عنوان نیروی انسانی خلاق و نوآور در استان وجود دارد و از سویی زیر ساخت ها نیز در سال های اخیر به خوبی توسعه پیدا کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین بیان نمود: امروز استاندار ایلام خبر خوبی مبنی بر کاهش شدید نرخ بیکاری در استان داد که امید آفرین است.

وی در ادامه افزود: در استان ظرفیت های خوبی مانند دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی داریم. پارک علم و فناوری ایلام نیز با وجود نوپا بودن در حال انجام فعالیت های ارزشمندی است، اما باید زیر ساخت و کمبودهای پارک رفع شود و همین امر باعث تقویت آن می شود. پس باید سرمایه گذاری بیشتری در آن انجام شود. زیرا برای گسترش اقتصاد دانش بنیان باید توسعه زیر ساخت ها و فرهنگسازی در استان رخ دهد.

ستاری در بخش بعدی سخنان خود به فعالیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: حدود 5 هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول فعالیت هستند. سال گذشته 120 هزار میلیارد تومان فروش و 300 هزار نفر اشتغال مستقیم داشتند که با اشتغال غیر مستقیم می توان اشتغالزایی چند میلیون نفر را برای آنها متصور شد. ایلام استان جدیدی در این حوزه است. پارک علم و فناوری آن در حد استان نیست و باید زیر ساخت های آن را توسعه دهیم؛ اما نکته مهم این است که همه برای این اتفاق همدل شوند. امروز نیز اتفاقات خوبی در این سفر برای زیست بوم فناوری و نوآوری استان رخ می دهد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، علاوه بر بازدید از مراکز فعال فناوری و گفت و گو با فناوران استان، 3 پروژه فناوری در ایلام با حضور ستاری افتتاح می شود. در این سفر طرح کارخانه تولید تجهیزات هوشمندسازی کار خود را آغاز می کند.

ستاری برای افتتاح مرکز تحقیقات بیماری های مشترک انسان و دام به دانشگاه علوم پزشکی ایلام می رود. این مرکز با حضور ستاری گشایش می یابد تا جهت تحقیقات محققان در حوزه بیماری های مشترک میان حیوان و دام هموار شود.

در بخش دیگری از این سفر مجتمع گلخانه های تحقیقاتی دانشگاه ایلام افتتاح می شود. این مجتمع با داشتن 4 گلخانه فضایی مناسب برای فعالیت های نوآورانه و فناورانه فراهم کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ستاری: فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها را در استان ایلام دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: فرهنگسازی و توسعه زیرساخت ها را در استان ایلام دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید