مزیت های سامانه ایرانی احضار پرستار

به گزارش وبلاگ حسامم، فکر می کنید هر ثانیه چقدر ارزش دارد؟ همان قدر که می توانیم این سوال را از طیف های مختلف جامعه بپرسیم، به همان اندازه هم جواب های مختلفی می شنویم.

مزیت های سامانه ایرانی احضار پرستار

اما حساس ترین جواب را از یک پزشک یا پرستار می شنویم: فرصت نجات زندگی انسان ها به همین ثانیه ها وابسته است.

بیماران بستری ممکن است هرلحظه احتیاج فوری به پرستار داشته باشند، یا گاهی در بخش بیمارستان کد سی پی آر یا کد احتیاج به احیای قلبی ریوی اعلام می گردد.

در این مواقع سیستم ارتباط بین بیمار و کادر درمان و سیستم ارتباط بین افراد مختلف در بیمارستان، به سرعت پزشکان و پرستاران را بر بالین بیماران فرامی خوانند.

سیستم های ارتباطی، بخش جدانشدنی هر بیمارستان است. در تمام این سال ها باوجود اینکه راه برای واردات و حضور شرکت های خارجی در حوزه سیستم های یکپارچه ارتباطی بیمارستانی در بازار داخلی باز بوده است، اما پای هیچ شرکت خارجی به بازار کشور باز نشده است زیرا به گفته مدیر عامل شرکت فنی مهندسی کهربا تراشه هیچ کدام توان رقابتی کیفی و قیمتی را این مجموعه با نداشته اند. شرکت فنی مهندسی کهربا تراشه از شرکت های پیشرو در ارائه محصولات بر پایه الکترونیک و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت است و محصولاتی فراوری می نمایند که ارتباطات را در بیمارستان ها آسان می نماید.

ساده ترکردن شکل ارتباط میان افراد در بیمارستان، برای مثال بین پرستاران و بیماران در کاهش فشار کاری پرستاران، کمترکردن رفت وآمدهای اضافی آنها و خدمت رسانی بهتر به بیماران نقش به سزایی دارد.

آغاز ماجرای کهربا تراشه

اولین جرقه های شکل گیری شرکت کهربا تراشه حدود 22 سال پیش در خوابگاه دانشجویی کوی دانشگاه تهران زده شد.

تعدادی دانشجوی مهندسی بعد از فارغ التحصیلی دور هم جمع شدند و با این ایده که می خواهیم برای خودمان کار کنیم و کسب وکار خودمان را داشته باشیم، کفش های آهنین به پا کردند و در راستا پیشرفت و کارآفرینی قدم گذاشتند.

سال 77 با ثبت رسمی، شخصیت حقوقی کهربا تراشه شکل گرفت؛ شرکتی که از همان ابتدا کارش طراحی و مهندسی بود و تا الان نیز در همین حوزه کار نموده است.

مهندسان جوان شرکت کهربا تراشه، در ابتدای فعالیتشان پروژه های صنعتی و دانشگاهی را بر عهده می گرفتند و از دل آنها محصولی نهایی، متناسب با احتیاج مخاطب به بازار ارائه می کردند.

کیانوش جعفری، مدیرعامل این شرکت می گوید: برخی ها از جوانی و کم تجربگی ما سوءاستفاده کردند و حاصل کوشش و زحماتمان را پرداخت نکردند. ولی اینها مانع از ادامه راه ما در این راستا نشد. با گذشت زمان، آموزش به مهندسان برق را آغاز کردیم تا کار طراحی واقعی را به آنها آموزش دهیم و برای ورود جدی به بازار کار و صنعت آماده شوند. فعالیت کهربا تراشه در اجرای پروژه های طراحی و فراوری محصول برای طراحان الکترونیک آن قدر درخشان بود که از همان ابتدا در بازار داخلی و در حوزه طراحی الکترونیک به خوبی شناخته شدند.

به سوی هوشمندسازی بیمارستان ها

حدود چهار سال از تأسیس کهربا تراشه گذشته بود که موسسان این شرکت به واسطه دوستانشان متوجه احتیاج بیمارستان ها به محصول احضار پرستار شدند. سیستم های ارتباطی بسیار قدیمی و با امکانات اندک پیشین بیمارستان ها دیگر قادر به پاسخگویی احتیاجهای جدید بیمارستان ها نبود. به این ترتیب فرصت فراوری محصول بیمارستانی احضار پرستار سر راه این شرکت نهاده شد.

آنها بعد از دو سال کوشش و نمونه سازی، با عقد اولین قرارداد وارد بازار تجهیزات پزشکی شدند. کمی بعدتر با توسعه فعالیت شان، کارهای دیگر مثل آموزش و اجرای پروژه ها را در شرکت کنار گذاشتند و به طور کامل روی فراوری محصول سیستم احضار پرستار متمرکز شدند.

مهندسان خلاق و نوآور کهربا تراشه با دنبال کردن جدی پژوهش ها و پیشرفت های فناوری صفرتا صد توسعه محصولاتشان را خودشان انجام دادند و همگام با تغییر احتیاجهای مشتریان، نسل های مختلفی از محصولات را روانه بازار کردند.

در حال حاضر 600بیمارستان در سراسر کشور و تقریبا 30هزار تخت بیمارستانی مجهز به خدمات این شرکت هستند.

مدیرعامل این شرکت معتقد است عملکرد کهربا تراشه آن قدر پیروز بوده که هیچ شرکت خارجی نتوانسته است در بازار داخلی جای پای خودش را به عنوان رقیب این شرکت باز کند.

به گفته مهندس جعفری، دلیل عمده مشتری ها برای خرید از شرکت کهربا تراشه به عنوان فراورینماینده داخلی، خدمات پس از فروش این مجموعه است.

محصول احضار پرستار علاوه بر اینکه باید کیفیت بالایی داشته باشد، احتیاج جدی به پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارد. برای همین نسبت به محصولات خارجی مزیت رقابتی قابل توجهی دارد.

مهندس جعفری تأکید می نماید: ما با 60درصد قیمت نمونه خارجی و با کیفیت مشابه ازلحاظ فنی محصولمان را ارائه می کنیم، اما از لحاظ زیبایی، فعلا محصولات خارجی ظاهر زیباتری دارند. وی یادآور می گردد: مدت زمان پاسخ گویی خدمات پس از فروش و رفع کردن مسائل پیش آمده در تهران کمتر از 24 ساعت و در هر نقطه از کشور حداکثر 72 ساعت است.

صادرات سیستم های ارتباط ایرانی

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی کهربا تراشه درباره صادرات سیستم احضار پرستار ایرانی به خارج از کشور به جام جم می گوید: در حال حاضر کشورهای عراق و افغانستان، بازارهای خارجی دریافت نماینده سیستم های ما هستند. به دلیل شرایط تحریم، بازارهای نزدیک مثل عراق، افغانستان، سوریه، عمان، آسیای میانه و... بازارهای هدف ما نهاده شده اند. ولی بازار اصلی در اروپا و آمریکاست. با قابلیت رقابت بسیار خوبی که در بازار بین المللی داریم، به نظر می رسد زمین بازی آینده کهربا تراشه بازار بین الملل است که در آن انتظارات مشتریان بالاتر بوده و رقبای قوی تری در انتظار ما هستند.

خدماتی که می توانید از کهربا تراشه بگیرید

در حال حاضر کهربا تراشه در طراحی، فراوری و نصب چهار گروه کالایی شامل سیستم هایی برای ارتباط بیمار و پرستار در بخش های بیمارستانی (سیستم احضار پرستار)، سیستم هایی برای فراخوانی گروه احیا و سایر گروه ها در بیمارستان (سیستم اعلام کد بیمارستانی)، سیستم های برای سرگرمی، آموزش به بیمار و پرونده پزشکی برای یاری به کادر درمان (سیستم سرگرمی اطلاعاتی بیمار) و سیستم هایی برای هدایت و اطلاع رسانی مراجعان و کادر پزشکی در محیط بیمارستانی (سیستم مدیریت محتوای نمایشگرها) با ضمانت پنج ساله محصولات، خدمات دهی می نماید.

کهربا تراشه به ارتقای دانش مشتری ها در استفاده از محصولاتش نیز فکر می نماید. با برگزاری سمینارها و وبینارهای رایگان استانی، دانش فنی نیروهای بخش های مرتبط در خرید و خدمات پس از فروش را بالا نگه می دارند و توانسته اند هزینه خدمات پس از فروش را به صفر نزدیک نمایند.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2

منبع: جام جم آنلاین

به "مزیت های سامانه ایرانی احضار پرستار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت های سامانه ایرانی احضار پرستار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید