ضرغامی پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی مطرح نمود

به گزارش وبلاگ حسامم، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ضرغامی پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی بیان کرد.

ضرغامی پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی مطرح نمود

سید عزت الله ضرغامی که برای شرکت در سومین اجلاس وزرای گردشگری عضو D-8 به پاکستان سفر کرد، پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی عنوان نمود و گردشگری را مؤثرترین راه چاره زدودن چهره منفی جعلی دانست.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از ملاقات با ایسیاکا عبدالقادر امام، دبیر کل D-8 (گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه) در سخنرانی این اجلاس درباره اهمیت ماهیت اسلامی کشورهای دی ـ هشت و ضرورت توجه به اشتراکات از جمله گردشگری حلال و دوستدار مسلمان به عنوان مزیت رقابتی سخن گفت و درباره گردشگری در دسترس، سیاست درهای باز و روان سازی فرآیند صدور ویزا از جمله تسهیل و لغو ویزا، سفرهای مقرون به صرفه قیمت، گردشگری خانواده محور، انتخاب و اعلام شهر گردشگری دی ـ هشت و ایجاد مرکز آموزش پیشنهادهایی را عنوان نمود.

ضرغامی با اشاره به پدیده اسلام هراسی نیز اظهار کرد: متأسفانه تبلیغات مغرضانه کشورهای اسلامی را در معرض تبعیض نژادی، پیش داوری منفی و بدنام سازی قرار داده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعلاوه گفت: گردشگری با معرفی ماهیت واقعی کشورهای اسلامی مؤثرترین راه چاره برای زدودن این چهره منفی جعلی است.

علاوه بر این در ملاقات ضرغامی و ایساکا عبدالقادر امام، دبیر کل D-8 پیشنهاد برگزاری نخستین نشست تخصصی تورگردانان کشورهای عضو این گروه در ایران مطرح شد.

ضرغامی در این سفر با با علامه سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان نیز ملاقاتی داشت که درباره راه چارههای مختلف برای تقویت رابطه گردشگری بین دو کشور گفت و گو شد.

منبع: همگردی

به "ضرغامی پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی مطرح نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی پیشنهادهایی را برای تسهیل گردشگری بین کشورهای اسلامی مطرح نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید