عمران خان وارد کابل شد

به گزارش وبلاگ حسامم، نخست وزیر پاکستان با دستورکار تحکیم روابط دوجانبه با افغانستان و اعلام تعهد برای تداوم همکاری جهت پیشبرد فرآیند صلح این کشور، لحظاتی پیش وارد کابل شد.

عمران خان وارد کابل شد

به نقل از منابع رسمی پاکستان، عمران خان روز پنجشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی-امنیتی-مالی وارد فرودگاه بین المللی کابل پایتخت افغانستان شد.

محمدحنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و محمد عمر داود زی نماینده ویژه ریاست جمهوری افغانستان در امور پاکستان از عمران خان و هیات وی استقبال کردند.

وزیر امورخارجه، سرپرست وزارت بازرگانی، رئیس کل سازمان اطلاعات و امنیت ارتش پاکستان (آی اس آی)، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، مقامات ارشد مالی و سرمایه گذاری پاکستان، نخست وزیر این کشور را در سفر یک روزه وی به افغانستان همراهی می نمایند.

سفر نخست وزیر پاکستان به دعوت اشرف غنی رئیس جمهوری پاکستان انجام می گردد و این اولین سفر رسمی عمران خان به کابل است.

خان قرار است امروز رایزنی های مهمی برای تعمیق روابط و همکاری های دوجانبه به ویژه جلب اعتماد کابل نسبت به کوشش های اسلام آباد در جهت یاری به پیشبرد فرآیند صلح افغانستان انجام دهد.

رسانه های پاکستان سفر آینده عمران خان به کابل را در نوع خود یک تحول چشمگیر در روابط دو کشور می دانند و می گویند: این بازدید پیغام واضح اسلام آباد به کابل مبنی بر تداوم همکاری برای مشارکت در فرآیند صلح افغانستان، بهبود روابط و سرانجام دادن به نارضایتی ها میان دو کشور را مخابره می نماید.

به گفته ناظران سیاسی در پاکستان، عمران خان بعضی از نگرانی ها درخصوص حضور بازیگران مخالف با پیشبرد فرآیند صلح در افغانستان و تحرکات ضدپاکستانی در این کشور همسایه را با دولت کابل مطرح خواهد نمود. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عمران خان وارد کابل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان وارد کابل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید