مشکل کمبود مواد اولیه همچنان وجود دارد

به گزارش وبلاگ حسامم، رئیس اتاق یزد با بیان اینکه آمار و ارقام گویای سیگنالی قوی تر نسبت به امید به فعالیت صنایع است، اضافه نمود: به دلیل مسائل موجود و کاهش سفارشات مشتریان، شرایط به حالت عادی برنگشته و شاخص صنعت میزان سفارشات جدید مشتریان و موجودی مواد اولیه، سایر زیرشاخص های اصلی شرایط بدی را نسبت به آبان نشان می دهد.

مشکل کمبود مواد اولیه همچنان وجود دارد

محمدرضا قمی، در نشست شورای گفت وگوی استان یزد با اشاره به اینکه شاخص میزان موجودی مواد اولیه در آذر همچنان کاهشی است، گفت: البته کاهش بسیار ملایم تری نسبت به آبان دارد؛ اما نشان می دهد فراورینمایندگان همیشه با مشکل کمبود مواد اولیه روبرو بوده اند.

این فعال مالی به افزایش استخدام نیروی انسانی بر اساس شاخص های موردنظر یاد می نماید و ادامه می دهد: امیدوار به شاخص انتظارت فراوری در ماه آینده هستیم.

او به کاهش سفارشات شدید مشتریان براثر نوسانات تورمی اشاره و خاطرنشان می نماید: تداوم تعطیلی ناشی از کرونا نیز کاهش تقاضا را دوچندان نموده است، از طرفی ترخیص مواد اولیه توسط گمرک و تخصیص ارز به شرکت های فراوریی کماکان با همراهی روبروست.

او توضیح داد: البته مسائل بیمه ای نیز علاوه بر مسائل مطرح شده و همچنین مالیات نیز جزو مسائل تکراری تمام جلسات مربوط به کشاورزی هستند که هر بار کشوری بودن موضوع، راه را بر مسئولان استان یزد سد نموده است.

قمی همچنین با تأکید بر اینکه بخش خصوصی این استان باید برای ارتقای ناوگان حمل ونقل زمینی و خودروهای سنگین ورود کند، اظهار می نماید: باید مصوب گردد که اولویت استان، خودروهای سنگین یخچال دار است و سپس بخش خصوصی در این زمینه ورود کند.

پیگیر راه اندازی تجارت هوایی بین ایران و روسیه هستیم

در حالی مسائل صنعت حمل ونقل به بازرگان محصولات کشاورزی دامن زده، استاندار یزد از پیگیری برای راه اندازی خطوط هوایی ایرانی - روسیه جهت برطرف پاره ای از این مسائل در این استان اطلاع داد.

محمدعلی طالبی در نشست شورای گفت وگوی استان یزد، گفت: راه اندازی سیستم حمل ونقل هوایی می تواند پایانی بر پاره ای از این مسائل باشد و نه تنها مسائل یزد، بلکه سایر صادرنمایندگان این حوزه را نیز مرتفع کند و با همین رویکرد پیگیر راه اندازی خط هوایی ایران - روسیه هستیم.

او توضیح داد: برای ارسال محصولات گلخانه ای به کشور روسیه پیگیر ایجاد خط هوایی هستیم و با توجه به اینکه یزد، مرکز محصولات گلخانه ای صادراتی است می تواند به پایگاهی برای ارسال مرسولات دیگر استان ها و شهرها نیز باشد.

طالبی با بیان اینکه باید در مورد مسائل حمل ونقل شرکت گلخانه داران با راهداری جلسات مشترکی داشته باشند، تأکید کرد: گلخانه داران باید شرکتی تعاونی داشته باشند و از ظرفیت ستاد تسهیل برای برطرف مسائل حمل ونقل استفاده نمایند.

طالبی اعلام کرد: شرکت تعاونی حمل ونقل استان می تواند با تأمین سیستم حمل ونقل یخچال دار و ورود کامیون ها و کانتینرها مجهز به برطرف مسائل کنونی یاری کند و منجر به افزایش ظرفیت های استان در این بخش گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "مشکل کمبود مواد اولیه همچنان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل کمبود مواد اولیه همچنان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید