معمای مشاور ایتالیایی مجیدی؛ فدراسیون و سازمان لیگ فعلا مجوز نمی دهند! ، دردسر قانون منع ورود خارجی ها برای استقلال

به گزارش وبلاگ حسامم، قانون منع ورود مربیان وبازیکنان خارجی قرار است از فصل آینده برداشته گردد، اما این برداشته شدن قرار است با شرط و شروط و تضامینی باشد که مطمئنا باشگاه های بدهکاری، چون استقلال و پرسپولیس نمی توانند از عهده اش بربیایند.

معمای مشاور ایتالیایی مجیدی؛ فدراسیون و سازمان لیگ فعلا مجوز نمی دهند! ، دردسر قانون منع ورود خارجی ها برای استقلال

گروه ورزشی وبلاگ حسامم، حتما در جریان هستید که سرمربی استقلال در فاصله دو روز مانده به دربی درباره یک مربی ایتالیایی صحبت کرد که قرار است به زودی به عنوان عضو غیررسمی کادر فنی استقلال مشغول به کار گردد. مجیدی درباره این مربی ایتالیایی گفته بود: قرار است یک مربی ایتالیایی که در سری آ ایتالیا کار می نماید به عنوان مشاور در کنار من باشد. او در بازی های آسیایی هم مشاور من بود و چندین سال هم روی نیمکت تیم ملی ایتالیا نشسته است.

در شرایطی که هنوز هویت این مربی ایتالیایی تعیین نشده و خیلی عجیب است که هنوز نام این مربی ایتالیایی به بیرون درز نکرده، اما امروز اخباری مبنی بر اینکه مسئولان استقلال در صدد هستند تا با رایزنی با سازمان لیگ مجوز عقد قرارداد رسمی و نشستن مشاور ایتالیایی روی نیمکت را هم دریافت نمایند به گوش رسید.

با توجه به آنکه طبق مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ، باشگاه های لیگ رجحان حق همکاری با مربی و بازیکن خارجی جدید ندارند، طبیعتا باشگاه استقلال امکان نمی تواند مجوز حضور این مربی ایتالیایی را روی نیمکت بگیرد منتهی ماجرا به همین جا ختم نشده و بعضی خبر ها حاکی از آن بود که کلا حضور هر فرد خارجی جدید در لیگ برتر و تحت هر عنوانی امکان پذیر نیست و این موضوع باعث منتفی شدن همکاری مجیدی با مشاور ایتالیایی اش شده است.

این خبر زمانی جدی شد که حرف های سخنگوی باشگاه استقلال درباره مشاور ایتالیایی مجیدی روی خروجی خبرگزاری ها نهاده شد. حجت نظری درباره این موضوع گفته بود: صرفاً بحث هایی در خصوص منع فدراسیون فوتبال می ماند که آنهم در کوشش هستیم به وسیله راه های مختلف حل کنیم. یعنی اگر این ممنوعیت شامل حال کسی باشد که مجیدی می خواهد از آن استفاده کند. چون فرد مدنظر قرار نیست مربی یا بازیکن باشد، باید دید در مصوبه شامل ممنوعیت استفاده از خارجی ها قرار می گیرد یا نه.

البته این صحبت های نظری نشان می دهد که فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ فعلا به باشگاه استقلال مجوز نداده اند چرا که خبرنگار فوتبالی برای پیگیری این موضوع با فریبرز محمودزاده مسئول کمیته جابجایی سازمان لیگ تماس گرفت که او ترجیح داد درباره این موضوع صحبت نکند و جوابگویی درباره این ماجرا را به عهده بخش حقوقی فدراسیون فوتبال گذاشت! پاسخی عجیب که در این باره نشنیده بودیم بخش حقوقی فدراسیون فوتبال یعنی خانم فاطمه گلستانی نیا که به تازگی به عنوان سرپرست دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال باید درباره ورود خارجی ها جوابگو باشد. هر چند که تلفن همراه خانم گلستانی خاموش بود و کوشش ما برای صحبت با ایشان به جایی نرسید. در هر حال یک نگاه متفاوت در این باره وجود دارد. هوشنگ نصیرزاده به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ، اما مسئله ای برای همکاری استقلال با مشاور ایتالیایی اش نمی بیند. او در گفت و گوی کوتاهش با خبرنگار فوتبالی به این نکته اشاره می نماید که مربی ایتالیایی مورد نظر فرهاد مجیدی می تواند به عنوان مشاور با استقلال قرارداد ببندد و نه تنها مسئله ای برای حضور در تمرینات این تیم نخواهد شد بلکه در بازی های استقلال هم می تواند به عنوان مهمان باشگاه به استادیوم برود منتهی از آنجایی که به لحاظ قانونی امکان عقد قرارداد با این فرد ایتالیایی به عنوان مربی وجود ندارد، طبیعتا کارت او برای حضور روی نیمکت استقلال هم از سوی سازمان لیگ صادر نخواهد شد و قراردادی هم نمی تواند بسته گردد.

البته، چون حقوق خارجی ها فقط به وسیله قرارداد باید پرداخت گردد، آن وقت حضور این سرمربی در استقلال به مشکل می خورد. نصیرزاده در ادامه صحبتهایش روی یک مساله مهم هم تاکید می نماید. اینکه اگر استقلال با این فرد ایتالیایی قرارداد ببندد، عواقب این قرارداد به عهده خود باشگاه خواهد بود و در صورتی که این مربی بر سر مسائل اقتصادی با باشگاه استقلال به مشکل بخورد، به خاطر قراردادی که با این باشگاه بسته، امکان شکایت از این باشگاه را خواهد داشت.

قانون منع ورود مربیان وبازیکنان خارجی قرار است از فصل آینده برداشته گردد، اما این برداشته شدن قرار است با شرط و شروط و تضامینی باشد که مطمئنا باشگاه های بدهکاری، چون استقلال و پرسپولیس نمی توانند از عهده اش بربیایند. به نظر می رسد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فعلا به هیچ خارجی تازه واردی مجوز ندهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معمای مشاور ایتالیایی مجیدی؛ فدراسیون و سازمان لیگ فعلا مجوز نمی دهند! ، دردسر قانون منع ورود خارجی ها برای استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای مشاور ایتالیایی مجیدی؛ فدراسیون و سازمان لیگ فعلا مجوز نمی دهند! ، دردسر قانون منع ورود خارجی ها برای استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید