مناطقی بدون وای فای اما پر از جذابیت!

به گزارش وبلاگ حسامم، چند روزی در آرامش دور از اینترنت

درست است که اینترنت بخش زیادی از زندگی ما را اشغال نموده و زمان زیادی از هر یک ما روزانه به چک کردن ایمیل ها، سرچ در اینترنت و وب گردی سپری می گردد. حال ما به شما پیشنهادی داریم! اگر از این حجم اطلاعات و ابزار آنلاین خسته شده اید و در نظر دارید چند روزی را به دور از این جهانی آنلاین دست و پاگیر رها کنید، ما شما را با خود به نقاطی از جهان می بریم که چند روزی را در آرامش محض سپری کنید. با خبرنگاران همراه باشید تا این منطقه ها را مرور کنیم.

مناطقی بدون وای فای اما پر از جذابیت!

بیابان کالاهاری

کالاهاری (Kalahari Desert) بیابانی نیمه خشک است که در جنوب قاره آفریقا واقع شده است. این بیابان حیات وحش متنوعی دارد و از شیر درنده، کفتار و شغال گرفته تا انواع حیوانات بی آزار چون آهوی آفریقایی در این منطقه زندگی می نمایند. بیابانی بی سرانجام با شن هایی به رنگ قهوه ای مایل به سرخ، چشم هر بیننده ای را به تماشای یک زیبایی بی سرانجام دعوت می نماید. البته هرازگاهی درختان کاکتوس و اقاقیا نیز در این منطقه دیده می شوند اما آنچه که در این بیابان هرگز به چشم نخواهد آمد، سیگنال های Wi-Fi است. با در نظر گرفتن این حقیقت که این مکان، دارای طبیعتی بکر و دست نخورده است و تنها زیستگاه بومیان منطقه می باشد، این مساله را می پذیرید که وسایل ارتباط جمعی هیچ پیشرفتی در این منطقه نداشته باشد. به خصوص زمانی که طبیعت گردان در کمپ های منطقه ها حفاظت شده حیات وحش اقامت دارند هیچ امکان ارتباطی نخواهند داشت. ولی در عوض با طبیعتی روبرو هستند که در هیچ جای دیگری از جهان نظیر ش را نخواهند دید.

پارک ملی یلو استون

پارک ملی یلو استون (Yellow Stone) واقع در در آمریکا، یک شگفتی زمین شناختی است که دارای آبفشان های طبیعی، تنوعی گسترده از گونه های گیاهی و جانوری بوده و طبیعت گردان بسیاری را به خود جذب می نماید. در این منطقه هیچ خبری از Wi-Fi نیست و هتل های این منطقه نیز معمولا خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهند. این پارک ملی بزرگ مکان مناسبی برای پیاده روی، دوچرخه سواری، چادر زدن و ماهیگیری مکان می باشد. چشمه های آب گرم این منطقه یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این پارک محسوب می گردد.

دهکده یاکوتات

یاکوتات (Yakutat) دهکده ای واقع در آمریکای شاقتصادی و در استان آلاسکا می باشد. چشم اندازهای فوق العاده ای از خلیج آلاسکا از دارایی های اصلی این دهکده است. این دهکده در واقع یک دهکده توریستی-تفریحی است اما امکان دسترسی به اینترنت در آن وجود ندارد. این دهکده در امتداد گذرگاه آبی inside passage واقع شده است که کشتی های بسیاری از این گذرگاه عبور می نمایند. به علت جمعیت بومی و محلی این منطقه، سفر به این دهکده یک تجربه فرهنگی نیز خواهد بود و مسافران می توانند با سنت های خاص این منطقه آشنا شوند. ولی در عوض باید برای مدت کوتاهی از اینترنت و رسانه های اجتماعی خداحافظی نمایند.

دریاچه پانگونگ تسو

شهر لاداخ (Ladakh) در هند یک مقصد گردشگری مهم در این کشور به شمار میرود و دریاچه زلال و آبی پانگونگ تسو (Pangong Tso) از جاذبه های توریستی این شهر می باشد. این دریاچه زیبا و افسون نماینده فرصتی به وجود می آورد تا مسافران از چادر زدن و گشت و گذار در کنار دریاچه خاطراتی فراموش نشدنی داشته باشند. اما مساله این است که در این منطقه بکر، دسترسی به اینترنت و حتی تلفن همراه غیرممکن است. چه کسی روی کره زمین وقتی طبیعت و چشم اندازهای زیبای باشکوهش را پیش رویش می بیند، به فکر چک کردن شبکه های اجتماعی اش می افتد؟

بیابان صاحارا

بیابان صاحارا (Sahara)بزرگترین بیابان جهان است که تقریبا تمام منطقه ها شمال آفریقا از لیبی، مراکش تا موریتانی، نیجر، الجزایر، مصر و حتی قسمت هایی از چاد، تونس، سودان و اقتصادی را نیز در بر می گیرد. نام دیگر این بیابان، صحرای بزرگ آفریقا است. این بیابان بزرگترین صحرای گرم جهان بوده که حدود 9 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. تپه های شنی بی سرانجام و سراب تنها چیزی است که در این صحرا دیده می گردد. هیچ پوشش گیاهی در این منطقه وجود ندارد. درجه حرارت این منطقه در ساعات روز و در سایه به 60 درجه سانتی گراد و هنگام شب به زیر صفر می رسد. بیشتر این منطقه ها خالی از سکنه هستند. تعیین است که در این بیابان خشک و برهوت، خبری از اینترنت و سیگنال های تلفن همراه نخواهد بود.

منبع: الی گشت

به "مناطقی بدون وای فای اما پر از جذابیت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناطقی بدون وای فای اما پر از جذابیت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید