موزه ملی تاریخ آمریکا در کوشش برای ثبت تعرض طرفداران ترامپ به کنگره

به گزارش وبلاگ حسامم، متصدیان موزه ملی تاریخ آمریکا هرآنچه را که از شورشیان هفته گذشته در حمایت از دونالد ترامپ به ساختمان کنگره یورش بردند، بر جای مانده بود برای ثبت در تاریخ جمع آوری کردند.

موزه ملی تاریخ آمریکا در کوشش برای ثبت تعرض طرفداران ترامپ به کنگره

به گزارش روزنامه نشنال، پس از حمله خشونت بار هفته گذشته حامیان دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن، متصدیان موزه ملی تاریخ آمریکا فورا هر آنچه را از این تعرض به جا مانده بود، جمع آوری کردند؛ از پلاکارد و پوستر گرفته تا پرچم های رهاشده از جمله آیتم هایی هستند که متولیان این موزه برای اضافه کردن به آرشیو خود از محوطه نشنال مال (پارک ملی) در نزدیکی کنگره جمع کردند.

آنته آ ام. هانتگ مدیر این موزه با انتشار بیانیه ای گفت: ما به عنوان یک موسسه فرهنگی، به درک این که مردم آمریکا چگونه تغییر ایجاد می نمایند، متعهدیم. شاخه تاریخ سیاسی و نظامی موزه از ابتدا مستندسازی انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 را شروع نموده بود و حالا اشیا و داستانهایی که به نسل های آینده در به یادآوردن و درک بستر اجتماعی و تاریخی وقایع روز ششم ژانویه (روز اشغال کنگره آمریکا) و پیامدهای آن یاری خواهد نمود را نیز به این مجموعه اضافه می نماید.

هانتگ در این بیانیه همچنین از مردم خواست هر آیتمی که به درد ثبت در تاریخ و آموزش آیندگان درباره این رویداد می خورد را حفظ نموده و با موزه به اشتراک بگذارند. این موزه تابستان گذشته نیز بنرها و پلاکاردهای مربوط به اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی در آمریکا موسوم به جان سیاهپوستان اهمیت دارد را نیز برای آرشیو خود جمع آوری نموده بود.

به دنبال کشته شدن پنج نفر در جریان حملات چهارشنبه گذشته به کنگره آمریکا، تحقیقات فدرال در این باره به جریان افتاده و شبهاتی نیز درباره این که شورشیان چگونه توانستند از سد امنیتی این ساختمان دولتی عبور نمایند، طرح شده است.

مقامات آمریکایی در تلاشند خسارات حاصل از این حمله را جبران نموده و ساختمان را از ردپای شورشیانی که با شکستن شیشه ها و تخریب راه خود را به کنگره باز کردند، پاک نمایند. پاکسازی کنگره شامل پاک کردن دیوارنوشته ها و بقایای به جا مانده از اسپری فلفل، گاز اشک آور و کپسول های آتش نشانی خواهد بود. در جریان اشغال کنگره همچنین چند آیتم از جمله لپ تاپ های سناتورها و شماری از اسناد رسمی و اشیا تاریخی گم شدند.

افراط گرایان حامی دونالد ترامپ که با ادعاهای بی اساس وی درباره تقلب در پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحریک شده بودند، چهارشنبه گذشته (17 دی 99) به کنگره آمریکا حمله و این ساختمان را که به گفته رویترز نماد دمکراسی این کشور است، اشغال کردند.

هم آهنگ با دولتمردان کشورهای مختلف، ورزشکاران آمریکایی و حتی پاپ فرانسیس، هالیوود نیز در واکنش به این شورش خشونت طلبانه ساکت ننشست. ستاره های معروف هالیوودی افرادی را که به کنگره یورش برده بودند، تروریست نامیدند و از واکنش مغرضانه نیروهای پلیس آمریکا به این شورش انتقاد کردند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "موزه ملی تاریخ آمریکا در کوشش برای ثبت تعرض طرفداران ترامپ به کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی تاریخ آمریکا در کوشش برای ثبت تعرض طرفداران ترامپ به کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید