میراث ترامپ برای حزب جمهوری خواه آمریکا؛ شکافی که هر روز عمیق تر می گردد

به گزارش وبلاگ حسامم، سناتور جمهوریخواه رند پل هشدر داد، یک سوم از رای دهندگان جمهوریخواه در صورتی که سناتورهای این حزب در فرآیند استیضاح دونالد ترامپ رای به محکومیت او بدهند این حزب را ترک خواهند کرد.

میراث ترامپ برای حزب جمهوری خواه آمریکا؛ شکافی که هر روز عمیق تر می گردد

به گزارش وبلاگ حسامم، به نقل از پایگاه نشنال ریویو، سخنان سناتور رند پل، در مصاحبه با یک برنامه فاکس نیوز بروز اختلاف فزاینده میان جمهوریخواهان مخالف و موافق با استیضاح دونالد ترامپ در کنگره در پی اغتشاشات ششم ژانویه در ساختمان این کنگره را نشان می دهد.

میچ مک کانل، رهبر بیشتریت جمهوریخواه سنا بر اساس گزارشها امیدوار است که نمایندگان این حزب از فرصت این استیضاح برای تصفیه ترامپ از آن استفاده نمایند هر چند که او نیازمند حمایت دست کم 16 سناتور جمهوریخواه دیگر از رای دادن به محکومیت ترامپ است.

رند پل در این مصاحبه گفت: ببینید من با نزاعی که چند روز پیش در ساختمان کنگره رخ داد موافق نیستم و من علیه لغو نتایج انتخابات رای دادم اما همزمان استیضاح هم در صورت همراهی جمهوریخواهان با آن یک مفهوم حزبی اشتباه است. این باعث نابود شدن حزب خواهد شد.

رند پل اظهار کرد: یک سوم جمهوریخواهان حزب را ترک خواهند کرد این مساله دیگر درباره کالج الکترال نیست این درباره آینده حزب و اینکه قصد طرد کردن دونالد ترامپ و بیرون انداختنش از حزب را دارید است. چه حدسی میزنید؟ اینکه میلیونها نفر از طرفدارانش نیز حزب را ترک خواهند کرد.

بر اساس یک نظرسنجی آکسیوس-ایپسوس که نتایجش پنجشنبه منتشر شد، در حالی که بیشتر آمریکایی ها معتقدند ترامپ باید فورا از ریاست جمهوری کنار گذاشته گردد تنها 17 درصد از جمهوریخواهان از کنار گذاشتن او از ریاست جمهوری حمایت می نمایند. از زمان اغتشاشات در کنگره حمایت از ترامپ در میان جمهوریخواهان کاهش شدید داشته با این حال 60 درصد از آنها بر اساس یک نظرسنجی ای.بی.سی نیوز-واشنگتن پست معتقدند حزب جمهوریخواه باید به دنبال کردن ترامپ بعد از آن که او ریاست جمهوری را ترک می نماید ادامه دهد.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی نوشت: همچنان که دونالد ترامپ خودش را برای ترک ریاست جمهوری ضمناً اختلافات در حزبش آماده می نمایدف رهبران جمهوریخواهان شامل سناتور میچ مک کانل در کوشش برای دفع تسلط او بر این حزب در انتخابات آینده هستند اما نیروهای حامی ترامپ به دنبال مجازات قانونگذاران و فرمانداران جمهوریخواهی که از او جدا شدند هستند.

این درگیری داخلی سخت اختلافات عمیقی که ترامپ در حزب جمهوریخواه ایجاد نموده را برجسته و در عین حال تضمین می نماید که کمپین انتخاباتی بعدی آزمونی محوری برای جهت حرکت حزب خواهد بود در حالی که دورنمای نزاعهایی در ماه های آینده در حال نمایان شدن است.

این اختلافات تا کنون در چند ایالت کلیدی محل رقابت بعد از تحریک اوباش برای حمله به کنگره در شش ژانویه توسط ترامپ در حال تشدید شدن است.

این شامل ایالت آریزونا میگردد؛ ایالتی که در آن فعالان حامی ترامپ به دنبال مخالفت شدید با فرماندار جمهوریخواهی که از نظر آنها به اندازه کافی به رئیس جمهور آمریکا وفادار نبوده هستند. و همچنین این شامل ایالت جورجیا می گردد؛ ایالتی که در آن یک گروه راست تندرو قصد دارد فرماندار فعلی را در انتخابات مقدماتی شکست دهد.

در واشنگتن جمهوریخواهان به طور خاص نگران تعداد معدودی از نمایندگان راست افراطی مجلس نمایندگان هستند که ممکن است نامزد کرسی های سنا در ایالتهای محل رقابت شده و به طور بالقوه وجهه حزب را در بعضی از مهمترین حوزه های آمریکا به لحاظ سیاسی لکه دار نمایند. به نوشته نیویورک تایمز نزدیکان سیاسی مک کانل یک کمپین گسترده را در نظر دارند تا جلوی پیروزی چنین کاندیداهایی در رقابتهای مقدماتی در ایالتهای مهم را بگیرند.

اما حامیان سیاسی ترامپ نیز کمتر از آنها مصمم نبوده و حامیان او در ایالات در حال زمینه سازی برای اقدام علیه مقامهای جمهوریخواهی که به نفع استیضاح ترامپ رای دادن یا صرفا واقعیت واضح پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب در رقابت ریاست جمهوری را تصدیق نمایند هستند.

جمهوریخواهان در هر دو سمت علنا تصدیق می نمایند که در حال حرکت به سمت یک رویارویی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "میراث ترامپ برای حزب جمهوری خواه آمریکا؛ شکافی که هر روز عمیق تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث ترامپ برای حزب جمهوری خواه آمریکا؛ شکافی که هر روز عمیق تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید