میراث جهانی یونسکو که در مثلث طلایی هند می بینید!

به گزارش وبلاگ حسامم، میراث جهانی یونسکو هند را میشناسید؟ اگر در پی بازدید از جاذبه های منحصربه فرد هند هستید، از میراث جهانی یونسکو هند غافل نشوید. افرادی که تا به حال به هند سفر نداشته اند یا برنامه سفرشان بسیار فشرده است، باید حتما از جیپور، آگرا و دهلی بازدید نمایند تا بتوانند تجربه بی نظیری از سفر به هند برای خود رقم بزنند.

میراث جهانی یونسکو که در مثلث طلایی هند می بینید!

دقت داشته باشید تاکید برای بازدید از این سه مقصد، تصادفی نیست؛ چراکه این مکان ها مملو از بناهای تاریخی و فرهنگی هستند و بدون تردید با بازدید از آن ها، سفر به هند برای تان به یادماندنی تر خواهد شد.

برای آشنایی با میراث جهانی یونسکو هند تا انتهای مطلب همراه وبلاگ حسامم باشید.

قلعه سرخ یا لال کیلا دهلی - میراث جهانی یونسکو هند

اگر در پی بازدید از بزرگ ترین و در عین حال زیباترین جاذبه گردشگری هند هستید، بدون تردید باید بازدید از قلعه سرخ یا لال کیلا دهلی را در برنامه خود بگذارید.

این قلعه در سال 2007 در لیست یونسکو نهاده شد. امپراتور مغول شاه جهان در سال 1638 دستور ساخت قلعه را صادر کرد و تقریبا 8 سال ساخت آن موقع برد.

در واقع بعد از این که مرکز مغول از آگرا به شاه جهان آباد انتقال پیدا کرد، این قلعه مقر نو امپراتوری مغول شد و در مقایسه با مقر قبلی، قلعه آگرا، از طراحی و ساخت بهتری برخوردار است.

بهادرشاه ظفر، آخرین امپراطور مغول بود که در این قلعه زندگی کرد و بعد از آن انگلیسی ها سلطنت کشور هند را به دست گرفتند. بعد از استقلال هند، هر سال در تاریخ 15 آگوست، نخست وزیر این کشور از این بنا برای مردم خود سخنرانی می نماید.

از آن جایی که این قلعه در مرکز دهلی واقع شده است، دسترسی به آن بسیار آسان است و می توانید از انواع وسایل حمل ونقل بهره ببرید. یکی از برترین راه ها برای رسیدن به این قلعه، استفاده از خط میراث دهلی قدیم است که باید در ایستگاه مترو Red Fort سوار شوید.

بنابراین این قلعه با تاریخچه غنی و طراحی خیره نماینده قرمز رنگ، در لیست میراث جهانی یونسکو هند نهاده شد و هر سال گردشگران زیادی از سرتاسر جهان برای بازدید از این قلعه به دهلی سفر می نمایند.

آرامگاه همایون دهلی، یکی از معروف ترین بناهای تاریخی هند

برای آشنایی با تاریخ غنی کشور هند، به شما پیشنهاد می کنیم که از آرامگاه همایون دهلی در هند بازدید کنید. شاید برای تان جالب باشد که بدانید این آرامگاه، اولین باغ ایرانی در شبه قاره هند است و هنر معماری ایرانی را به خوبی به تصویر می کشد.

بعد از مرگ شاه همایون، حمیده بانو، همسر ایرانی وی، برای نشان دادن عشق و احترام خود به همسرش برای ساخت آرامگاه همایون دهلی اقدام کرد. حمیده بانو یکی از معماران خلاق ایرانی بود که طراحی این بنا را برعهده داشته است.

ساخت این آرامگاه تقریبا 8 سال طول کشید و از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا در کشور هند به شمار می آید. از طرفی معماری این آرامگاه با تاج محل شباهت زیادی دارد و ارتفاع 47 متری بنا، شکوه زیبایی از معماری ایرانی را در هندوستان نمایانگر می شود.

برای خرید بلیط ورودی آرامگاه همایون دهلی می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید و تقریبا دو ساعت از زمان سفر خود را به بازدید از این بنای تاریخی اختصاص دهید؛ چراکه بناهای دیگری از جمله گنبد نیلا، آرامگاه و مسجد ایسلاخان و دیگر مکان های مشهور در این آرامگاه واقع شده است.

برای دسترسی به این میراث جهانی یونسکو هند می توانید از مترو و اتوبوس بهره ببرید. ایستگاه مترو JLN Stadium با خط بنفش، نزدیک ترین ایستگاه مترو به این آرامگاه است و بعد از پیاده شدن در ایستگاه مربوط باید چند دقیقه ای را برای رسیدن به این مکان پیاده روی کنید.

قطب منار دهلی نو - میراث جهانی یونسکو هند

عظمت و شکوه قطب منار دهلی نو به خوبی تاریخ غنی کشور هند را نشان می دهد، این مکان یک مجموعه بسیار با عظمت است که چندین دروازه، مسجد، مقبره و بناهای تاریخی مهم را در خود جای داده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قطب منار دهلی با ارتفاع 72.5 متری، بلندترین بنای آجری در جهان است و از آن جایی که میراث جهانی یونسکو هند به شمار می رود، بازدید از آن در سفر به هند واجب است.

سال ساخت این بنا به اواخر قرن دوازهم یعنی سال 1199 میلادی برمی شود و در حقیقت نماد پیروزی برای مسلمانان در کشور هندوستان به شمار می آید. این بنا چندین بار به وسیله رعدوبرق آسیب دید، اما اسکندر لودی بازسازی و بازسازی آن را به برترین حالت ممکن انجام داد.

برای بازدید از این مکان تاریخی مشهور در هند، می توانید از مترو بهره ببرید و در ایستگاه قطب منار پیاده شوید. برای بازدید از این بنا احتیاج به پرداخت هزینه ورودی است و تقریبا 2 الی 3 ساعت تماشای کامل بخش های مختلف آن موقع می برد.

بازدید از تاج محل، یکی از عجایب هفتگانه هند

اگر می خواهید از یک بنای زیبا و در عین حال باشکوه در کشور هند بازدید کنید، از تاج محل غافل نشوید؛ چراکه نماد این کشور به شمار میرود و ترکیبی از معماری ایرانی، اسلامی و گورگانی در آن به چشم می خورد که این ها آن را به یک بنای پرآوازه در جهان تبدیل می نماید.

پنجمین پادشاه گورکانی هند، شاه جهان، برای یادبود همسر ایرانی اش، ارجمند بانو بیگم، دستور ساخت تاج محل را در سال 1632 صادر کرد و تقریبا 15 سال ساخت آن طول کشید. شاه جهان از آن جایی که همسر ایرانی خود را بر دیگر زنان برتر می دانست، به او ممتاز محل می گفت و 18 سال عاشقانه با او زندگی کرد.

این بنا در میراث جهانی یونسکو هند واقع شده است؛ چراکه تقریبا 600 میلیون نفر در سرتاسر جهان، معماری بی نظیر و خیره نماینده و داستان عاشقانه ای که در پی ساخت آن واقع شده است را تحسین می نمایند.

این مکان تاریخی هندی داستان های زیادی برای گفتن دارد که در این مطلب نمی توانیم همه چیز را در مورد آن بیان کنیم، اما فقط می توانیم به شما توصیه کنیم که حتما در سفر به هند از این مکان بازدید کنید، در غیر این صورت بخش زیادی از جاذبه های سفر به هند را از دست داده اید.

برای بازدید از این بنا باید خود را به شهر آگرا برسانید و می توانید از انواع وسایل حمل ونقل عمومی مثل ریشکا، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه به تاج محل بروید. برای خرید بلیط ورودی از سه درب شرقی، غربی و جنوبی می توانید مراجعه کنید.

کاخ سرخ رنگ آگرا هند - میراث جهانی یونسکو هند

در برنامه سفر خود به هند در کنار بازدید از تاج محل، از کاخ سرخ رنگ آگرا هند نیز تماشا کنید؛ چراکه این بنا نیز در لیست میراث جهانی یونسکو هند به ثبت رسیده است و بدون شک از زیبایی و شکوه چیزی کمتر از تاج محل ندارد.

در پی ساخت این قلعه، داستان های زیادی برای شنیدن وجود دارد و بازدید از معماری های مختلف این بنا خالی از لطف نیست. برای ساخت این بنا از ماسه قرمز رنگ استفاده شده و از همین رو به کاخ سرخ رنگ معروف است.

برای بازدید از قلعه سرخ رنگ آگرا هند باید بلیط ورودی تهیه کنید و بهتر است 1 الی 2 ساعت از وقت خود را به بازدید از این مکان اختصاص دهید. بعد از رسیدن به شهر آگرا، برای دسترسی به این مکان می توانید از قطار یا اتوبوس بهره ببرید.

فاتح پور سیکری، بنایی باشکوه در آگرا

یکی دیگر از مکان هایی که باید در شهر آگرا از آن بازدید کنید، بنای فاتح پور سیکری است که در سال های بسیار دور، پادشاهان مغول در این مکان اقامت داشتند.

یکی از پادشاهان مغول به نشانه احترام در طراف مقبره شیخ سلیم، دستور ساخت بنای تاریخی فاتح پور سیکری را صادر کرد. نمادهای مختلفی از مذهب ها و ادیان مختلف در این بنا وجود دارد و در مناسبت های مختلف مراسم های مذهبی زیادی در آن جا برگزار می شود.

منطقه قدیمی و تاریخی فاتح پور سیکری همانند دیگر مکان های معرفی شده در این مطلب در لیست میراث جهانی یونسکو هند واقع شده است و معماری شگفت انگیز آن، سالانه توجه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

از جمله جاذبه های این بنا باشکوه در آگرا می توان به دیوان خاص، بلند دروازه، کاخ جودا، مقبره شیخ سلیم، مسجد جامع و پنج محل اشاره نمود.

رصدخانه جانتار مانتار در جیپور - میراث جهانی یونسکو هند

یکی دیگر از جاذبه های تماشای و گردشگری در شهر هند، رصدخانه جانتار مانتار در جیپور است. جیپور شهر کاخ ها و ساختمان های صورتی رنگ است. قدمت ساخت رصدخانه جانتار مانتار تقریبا به 300 سال قبل برمی شود که در آن سال ها طراحی آن به وسیله شخصی به نام مهاراجه هندی صورت گرفت.

تمام ابزارهای مربوط به نجوم در این رصدخانه با مقدار های بسیار غول پیکر با مصالح سنگ و مرمر ساخته شده است و برای رصد ستارگان و محاسبه های نجومی به کار می رود.

ابزارهای زیادی در این مجموعه برای رصد ستارگان و محاسبه های نجومی وجود دارد، اما سه ابزار بزرگ سامرات یانترا (ارزیابی زمان و معین ساعت در روز)، جایاپراکاش یانترا (یافتن موقعیت ستارگان) و میسرا یانترا (معین بلندترین و کوتاه ترین روز سال و زمان رسیدن ظهر در شهرهای دیگر) از دیگر ابزارها مجذوب کننده تر است.

می توانید هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 عصر از این رصدخانه بازدید کنید و تقریبا 2 ساعت از زمان سفر خود را به این بازدید از آن اختصاص دهید.

قلعه آمبر، یکی از بناهای باشکوه تاریخی در هند - میراث جهانی یونسکو هند

قلعه آمبر یکی دیگر از برترین مقصدهای گردشگری در کشور هندوستان است که در لیست میراث جهانی یونسکو هند واقع شده است. در این قلعه، شگفتی های زیادی از هنر معماری به چشم می خورد و فضای داخلی آن با آینه کاری های باشکوه و زیبا زیبایی آن را دو چندان می نماید.

معماری قلعه آمبر ترکیبی از معماری هندی و مغولی است که در ساخت آن از سنگ ماسه های قرمز و مرمر استفاده شده است. کاخ زیبایی درون قلعه وجود دارد که چهار طبقه است و هر یک از طبقات حیاط اختصاصی خاص خود را دارد. در بازدید از این قلعه حتما فیل سواری در مسیرهای سنگ فرش را تجربه کنید تا تجربه ماندگاری را از سفر به هند برای خود رقم بزنید.

برای بازدید از قلعه آمبر می توانید بعد از رسیدن به شهر جیپور، از اتوبوس، ریشکا یا تاکسی بهره ببرید. تقریبا هر روز از ساعت 8 صبح تا 5:30 عصر و از 6:30 عصر تا 9:15 شب می توانید برای بازدید از این قلعه اقدام کنید، فقط دقت داشته باشید که برای بازدید این بنای تاریخی باید بلیط تهیه کنید.

سخن نهایی درباره میراث جهانی یونسکو هند!

همان طور که دیدید، در این مطلب سعی کردیم به معرفی بناهای تاریخی و تماشای موجود در لیست میراث جهانی یونسکو هند بپردازیم و با بیان اطلاعات کلی و مفید در مورد هر کدام، تصویری از هر یک برای تان ایجاد کنیم.

در سفر به هند، حتما بازدید از این بناها را در برنامه خود قرار دهید؛ چراکه هر کدام زیبایی خاص خود را دارد و نمی توان یک کدام را از دیگری برتر و زیباتر دانست.

برای سفر به هند و خرید تور می توانید به وسیله آژانس وبلاگ حسامم اقدام کنید و لذت یک خرید آسان و سفری مطمئن را با وجود این آژانس گردشگری تجربه گر باشید.

منبع: الی گشت

به "میراث جهانی یونسکو که در مثلث طلایی هند می بینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث جهانی یونسکو که در مثلث طلایی هند می بینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید