نوروزی: نهاده ها در قالب کشاورزی قراردادی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد

به گزارش وبلاگ حسامم، خبرنگاران - عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: برای افزایش راندمان فراوری محصولات کشاورزی مانند گندم باید در قالب قراردادهای منعقد شده به کشاورزان خدمات ارائه گردد.

نوروزی: نهاده ها در قالب کشاورزی قراردادی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد

رحمت اله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اجرای کشت قراردادی و تاثیر آن بر افزایش سطح زیرکشت گندم، گفت: برای افزایش راندمان فراوری محصولات کشاورزی مانند گندم باید در قالب قراردادهای منعقد شده به کشاورزان خدمات ارائه گردد.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در حوزه کشاورزی به جای تقویت ستاد، صف را تقویت کنیم، ادامه داد: باید نهاده های مانند سم، کود و آب به اندازه کافی و به موقع برای کشاورزان تامین گردد و مهندیسن ناظر نیز بر عملکرد آنها نظارت نمایند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در مقطعی از زمان خودکفایی در فراوری گندم محقق شد، در حال حاضر با توجه به تکنولوژی ها و تجهیزات موجود می توانیم اندازه برداشت گندم در هر هکتار را به بیش از 9 تن افزایش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراحل آزمایشی اجرای کشاورزی قراردادی در زمینه فراوری گندم در استان گلستان اجرا می گردد ، توضیح داد: مقرر شده است در قالب کشاورزی قراردادی سم، کود و بذر در اختیار کشاورزان قرار بگیرد اما اندازه تخصیص این نهاده ها تعیین نیست.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "نوروزی: نهاده ها در قالب کشاورزی قراردادی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزی: نهاده ها در قالب کشاورزی قراردادی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید