وزیر کشور: بازارچه های مرزی باید فعال گردد

به گزارش وبلاگ حسامم، وزیر کشور بر ضرورت فعال شدن بازارچه های مرزی تاکید نمود.

وزیر کشور: بازارچه های مرزی باید فعال گردد

به گزارش وبلاگ حسامم، احمد وحیدی که برای تکریم و معارفه استاندار قدیم و تازه سیستان و بلوچستان به این استان سفر نموده است، از مرکز ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی زاهدان هم بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: یکی از موضوعات خیلی جدی که باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث حاشیه نشینی است. طراحی های خوبی اجرا شده و در شهر زاهدان هم، هم تصمیم های خوبی و هم تقسیم کار ارزشمندی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 2700 هکتار از زمین ها مشمول موضوع حاشیه نشینی هستند، اضافه کرد: در این خصوص تقسیم و برنامه ریزی شده، بنیاد مسکن برای ساخت 10 هزار مسکن اقدام نموده که 500 واحد آن در دست اجراست. شهرداری هم اقدامات خیلی خوبی انجام داده است و البته حمایت آقای موهبتی، استاندار هم ذی قیمت بوده است. این پنجره واحد هم برای برطرف مسائل مردم کار ارزشمندی بوده و این کار با قدرت ادامه پیدا خواهد نمود.

وحیدی با تاکید بر اینکه متن و حاشیه نداریم، اظهارکرد: همه مردم در متن هستند و ما باید افراد را از حاشیه به متن بیاوریم. عزیزانی که دچار حاشیه نشینی می شوند، کار و فراوری و زندگی داشتند و ما باید شرایطی را فراهم کنیم که آنها به محل زندگی خود برگردند. ما باید برای افرادی که شرایط بازگشت را هم ندارند، شرایط زیست فراهم کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مهم ترین مساله در سیستان و بلوچستان پیشرفت و توسعه، برطرف محرومیت، کاستی و رساندن استان به سطح خوبی از رفاه برای مردم است، گفت: ظرفیت بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان هست که همه باید بارور شوند به نظر می رسد به ظرفیت های فوق العاده طبیعی و جغرافیایی و ژئوپلیتیکی این استان به شرایط خوبی از پیشرفت برسد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شرایط بازارچه های مرزی هم گفت: بازارچه مرزی یکی از حوزه ها تعاملات مالی با کشورهای همجوار است. یکی از کارنمودهای بازارچه های مرزی سامان دادن به تبادلات مرزی است که این جزو دستورکارهای جدی واقع شده است و باید آن را توسعه دهیم. همه بازارچه ها باید فعال شوند با همکاری که با دولت های همسایه داریم.

وزیر کشور بعلاوه در بخش دیگری از سخنان خود درباره ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان هم گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه معادن ظرفیت های خوبی دارد. توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای هوایی و در واقع حمل و نقل ترکیبی جزو اولویت هاست و باید توسعه داده گردد. زمین ها و برنامه های کشاورزی هم باید توسعه داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وزیر کشور: بازارچه های مرزی باید فعال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کشور: بازارچه های مرزی باید فعال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید