چرا گوگل نباید قابلیت جذاب Motion Sense را به پیکسل 5 بیاورد؟

به گزارش وبلاگ حسامم، قابلیت Motion Sense یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین قابلیت های پیکسل 4 است اما به نظر می رسد مانور روی آن به ضرر پیکسل 5 تمام خواهد شد. حال سوالی که پیش می آید این است: چرا Motion Sense با آن همه قابلیت های کاربردی، نباید در گوشی بعدی گوگل مورد استفاده قرار گیرد؟

چرا گوگل نباید قابلیت جذاب Motion Sense را به پیکسل 5 بیاورد؟

در حالی که گوشی های سری پیکسل گوگل آغاز بسیار خوبی در بازار داشتند اما اکنون به نظر می رسد این شرکت دیگر نمی تواند محصولی با کیفیت برای رقابت با رقبا فراوری کند. فروش پیکسل 4 اصلا آن چیزی نبود که گوگل انتظار داشت که بخشی از این عملکرد را می توان به باتری ضعیف، نبود دوربین فوق عریض و طراحی عجیب آن نسبت داد. در خصوص گوگل پیکسل 5 اما گفته می شد که قرار است بار دیگر با نوآوری های گذشته راهی بازار گردد و بتواند با پرچم داران دیگر شرکت ها به رقابت بپردازد. اما در این بین از بکارگیری یک قابلیت باید صرف نظر گردد.

به ادعای وب سایت 9to5Google، منابعی وجود دارند که از عدم وجود چیپ سولی (Soli) در پیکسل 5 خبر می دهند. در واقع این رادارها می توانند کارهایی را انجام دهند که هر گوشی دیگری نمی تواند. با یاری این سنسور، گوشی می تواند زمانی که دست خود را نزدیک آن می برید روشن گردد و لذا فرایند باز شدن گوشی با تشخیص چهره را بسیار سریع تر انجام دهد.

گوگل درباره تکنولوژی سیستم راداری پیکسل 4 شرح داد

در واقع چیپ سولی تنها دلیلی است که تشخیص چهره در پیکسل 4 به خوبی عمل می نماید. علاوه بر همه این ها، به یاری این چیپ ها حتی می توان ژست های هوایی برای پیکسل 4 مشخص کرد و از این طریق تماس ها را رد و یا ترک های موسیقی را تغییر داد.

روی کاغذ، در اختیار داشتن چنین قابلیتی فوق العاده است. اما بسیاری از کاربران از عملکرد ناپایدار قابلیت Motion Sense خبر دادند و بعضی از آن ها نیز اعلام کردند این قابلیت مصرف باتری را به شدت افزایش می دهد. بنابراین شاید در اختیار داشتن آن در گوشی هوشمندی چون پیکسل 4 آن را به یک گوشی جالب تبدیل کند اما برای رقابت با پرچم داران قدرتمند و پر امکانات بازار اصلا در اختیار داشتن این قابلیت ها ملاک مشخص کننده ای نیست.

بسیاری ها معتقدند این قابلیت صرفا بازارگرمی است و اصلا نمی گردد به عنوان یک چیز خوب و نوآورانه روی آن حساب کرد. از طرفی وجود آن در پیکسل 4 باعث اصلی آن همه حواشی زیاد بالای نمایشگر شد و گوشی را کاملا از طراحی های مدرن بازار دور کرد. اگر گوگل آن را کنار بگذارد، پیکسل 5 می تواند یک محصول کاملا تمام صفحه گردد و این می تواند قطعا به این شرکت در رسیدن به موفقیت یاری کند. با توجه به اینکه سیستم رادار پیکسل 4 باید مجوز دولت کشورهای مختلف را دریافت کند، در بعضی از بازارها مانند هندوستان که بازار بسیار بزرگی هم محسوب می گردد، این محصول عرضه نشد.

کانسپت جدید گوشی گوگل پیکسل 5 طراحی جالب دوربین آن را نشان می دهد

بدیهی است وجود چنین سنسوری می تواند بسیار جذاب باشد و چون این اولین تجربه گوگل در این زمینه محسوب می شد، می توان اشکالات ریز و درشت آن را نادیده گرفت. اما خب از طرفی گوگل دو سال هست که در زمینه فروش گوشی هوشمند ضعیف عمل نموده و به همین خاطر باید قابلیت هایی از جمله Motion Sense را نادیده گرفته و به جای آن از آن هایی استفاده کند که واقعا به کاربران در انجام کارهای روزمره شان یاری می نماید.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا گوگل قابلیت Motion Sense را بار دیگر به پیکسل 5 می آورد یا خیر؟

منبع: phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا گوگل نباید قابلیت جذاب Motion Sense را به پیکسل 5 بیاورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوگل نباید قابلیت جذاب Motion Sense را به پیکسل 5 بیاورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید