10 ساحلی که حتما باید ببینید

به گزارش وبلاگ حسامم، مقاله های مرتبط

1. سواحل سیشل (Seychelles)

سواحل یکی از زیبا ترین ساحل ها در جهان محسوب می شوند. شن های به رنگ صورتی کمرنگ که در سراسر جزیره لا دیگ (La Digue) کشیده شده اند، تنها یکی از 115 ترکیب زیبا در این جزیره محسوب می گردد. شن ها تحت تاثیر سنگ های گرانیت بلند و با توجه به زمان و آب و هوای مختلف، درخشش زیبایی دارند. در اینجا آب، فیروزه ای و کم عمق است و در تپه های دریایی از ساحل در برابر موج های اقیانوسی محافظت می نمایند.

10 ساحلی که حتما باید ببینید

2. مالدیو (Maldives)

اگر در رویا هایتان سفر به سواحلی را می بینید که شب هایی فوق العاده و زیبا را در هتلی 4 ستاره بگذرانید و زیر آب در عمق 80 فوت (24 متر) کنار ماهی گرمسیری شنا کنید، باید گفت که سواحل مالدیو همه این ها را دارد. با قدم زدن در ناحیه استوایی جنوب غربی سریلانکا، خواهید دید که سواحل مالدیو از میان 1102 ساحل و 26 جزیره مرجانی، برترین هستند. هوای فوق العاده که این مجمع الجزایر را در برگرفته، اطراف نخل های سراسر ساحل مه و بخار فرا گرفته است.

3. بورا بورا (Bora Bora)، تاهیتی

بورا بورا یکی از جزایر جادویی است که در کنار یکدیگر پلی نزی فرانسه (French Polynesia) را در جنوب اقیانوس آرام درست نموده اند. پس از 18 مایل (29 کیلومتر) به زمینی کوچک و شاداب می رسید که در آن مرداب حفاظت شده ای وجود دارد، پوشیده از شن های سفید است و برترین نقطه در میان سواحل ماتیرا (Matira) است. جزیره خیال انگیز نام دیگری است که به بورا بورا داده اند. لقبی که به راحتی یادآور سواحل خلوت، هتل های دنج و فضای آرام و ساکت بورا بورا است.

4. همپتون (Hampton)، نیویورک

محلی بسیار عالی و مناسب برای تنفس هوای فوق العاده است و زیبا ترین ساحل در میان جزایر لانگ (Long Islands) محسوب می گردد. خط ساحلی دست نخورده آن از همپتون جنوبی آغاز شده و تا انتهای جزیره در مونتاک ادامه دارد. تپه های شنی که از طریق باد درست شده اند و علف های بلند روی آن ها، مرزی با اقیانوس اطلس ساخته اند.

5. ساحل لانیکای (lanikai)، هاوایی

نیم مایل پر از شن های درخشان، درختان نخلی که بالای شن های سفید تاب می خورند و درخشش بی سرانجام خورشید، لانیکای را به یکی از زیبا ترین سواحل هاوایی تبدیل نموده اند. ساحل از طریق جزیره ای مرجانی احاطه شده که خیزاب دریا کنار را آرام نگه داشته است. در این جا آب همواره سبز است و ظاهری زیبا همچون عکس های روی کارت پستال ها دارد.

6. ساحل نانتاکت (Nantucket)، ماساچوست

محبوب ترین ساحل در این جزایر میان بچه ها و دیگران، سرف ساید (surfside) است. آب در این جا بسیار آرام است و شن های زیادی وجود دارد که برای ساخت قلعه های شنی کافی هستند. ساحل ماداکت (Madaket Beach) به خاطر خیزاب کمی سخت تر و طلوع خورشید که در این ساحل بی نظیر است، معروفیت دارد.

7. جزیره فریزر (Fraser)، استرالیا

این جزیره که در 161 مایلی (259 کیلومتری) ساحل کویینزلند استرالیا و در شمال شهر بریزبن (Brisbane) قرار گرفته است، بزرگ ترین جزیره شنی جهان محسوب می گردد و سواحلی فوق العاده دارد.این میراث جهانی یونسکو با مساحتی در حدود 640 مایل (1664 کیلومتر) ساحل دست نخورده، به مانند بهشت است. جنگل های بارانی با درختانی که سر از شن برآورده اند و بیش از 1000سال قدمت دارند، بسیار دیدنی و زیبا هستند. در اینجا محل های اقامتی مختلف و زیادی برای گردشگران فراهم شده است.

8. سن بارتلمی (St. Barts)

سن بارتلمی یکی از جزایر دریای کارائیب است و با مکان های زیبا و مجلل جزیره ای مناسب برای استراحت و گذران اوقاتی خوش محسوب می گردد. این جزیره با سواحل ساکت و خلوت، غذا های فرانسوی مجلل و راحت و زمین بازی گرمسیری اش میان مردم بسیار محبوب است. این جزیره 8 مایلی (13 کیلومتری) با 20 ساحل و پناهگاه های کوچک ساحلی و آب درخشان و تمیز محل مناسبی برای دوستداران شنا است.

9. لنکاوی (Longkawi)، مالزی

لنکاوی در لغت به معنای سرزمین آرزو ها است. این جزیره در روزگاران گذشته پناهگاهی برای دزدان دریایی بوده است. لنکاوی امروزه نیز محلی مناسب برای گردشگرانی است که در پی جایی برای فرار هستند. اگر در پی جایی آرام با شن هایی سفید و زیبا، آب تمیز و جنگل های با شکوه و زیبا هستید، حتما به این جزیره خواهید آمد. خلیج داتای (Datai Bay) در لنکاوی، خلیجی ساکت و آرام و مانند بهشت است که در نزدیکی دریای آندامان (Andaman Sea) قرار گرفته است.

10. خلیج کونا او آ (KaunaOa)، هاوایی

این خلیج که در ساحل کوهالا واقع است، مکان و نقطه اصلی جزایر هاوایی محسوب می گردد. این خلیج که 0.25 مایل (0.4 کیلومتر) مساحت دارد، ساحلی هلالی شکل دارد که پوشیده از شن های سفید، درختان نخل و آبی آرام، تمیز و به رنگ آبی است. علاوه بر شنا، در این ساحل امکان اسنورکل (شنا زیر آب با یاری لوله ای در دهان) و دیگر بازی های آبی فراهم است. (برای شنا در اینجا احتیاط کنید. چرا که این ساحل غریق نجات ندارد). هنگام شب زیر شن ها رفته سپس درون آب بروید. اگر خوش شانس باشید می توانید دیو سفره ماهی ها را در حال شنا و زیر آب ببینید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "10 ساحلی که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ساحلی که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید