7 قطعه موسیقی برتر فیلم های 2021 تا به امروز را بشنوید

به گزارش وبلاگ حسامم، در این مطلب ما برترین موسیقی های فیلم سال 2021 تا به امروز را انتخاب و از بین آن ها یکی از برترین های هر فیلم، از کروئلا (Cruella) تا زمانی برای مردن نیست (No Time to Die) را برای شنیدن آماده کردیم.

7 قطعه موسیقی برتر فیلم های 2021 تا به امروز را بشنوید

شنیدن یک آهنگ می تواند شما را به گذشته ببرد و خاطرات فیلم های محبوب یا شاید حتی یک تجربه شخصی را در ذهنتان بیدار کند. ممکن است همواره متوجه این موضوع نباشیم، اما موسیقی نقش مهمی در تکامل سینما دارد. اگرچه موسیقی فیلم از آن جهت که معمولا از یک فیلم الهام گرفته شده و به طور خاص برای آن نوشته شده، فرق دارد، اما به مقدار یا گاهی بیشتر از خود فیلم اهمیت دارد.

در کنار بزرگداشت فیلم های منتشر شده در امسال، موسیقی هفت فیلم را جمع آوری کردیم که شنیدن آن ها در کنار دیدنی فیلم هایشان خالی از لطف نخواهد بود.

1. کروئلا (Cruella)

  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • موسیقی: نیکلاس بریتل

فیلم کروئلا، محصول تحسین شده دیزنی و بازسازی لایو اکشن انیمیشن قدیمی 101 سگ خالدار است. این فیلم که متمرکز بر کاراکتر شرور آن انیمیشن قدیمی، یعنی کروئلا است و زندگی او را زیر ذره بین قرار داده، از بسیاری جهات جلب توجه کرد که موسیقی متن آن یکی از نکات جالب توجه این فیلم به شمار میرود.

نیکلاس بریتل سازنده آهنگ اصلی فیلم کروئلا با بازی اما استون است. موسیقی متن به نام مرا کروئلا صدا بزن (Call Me Cruella) به وسیله فلورانس اند د مشین خوانده شده که در ادامه مطلب می توانید گوش کنید.

علاوه بر این ترانه، بعلاوه بسیاری از آثار کلاسیک مانند زمزمه کن، زمزمه کن (Whisper, Whisper) از گروه بی جیز و ترانه پنج به یک (Five to One) از گروه دورز و احساس خوب از نینا سیمپسون هم در این فیلم شنیده می گردد. به هر حال، اگر هنوز کروئلا را دیدن ننموده اید، به خاطر این موسیقی ها هم که شده برایش وقت بگذارید.

2. یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah)

  • کارگردان: شاکا کینگ
  • موسیقی: مارک آیشام و کریگ هریس

فیلم زندگی نامه ای یهودا و مسیح سیاه به کارگردانی شاکا کینگ و با بازی درخشان دنیل کالویا یکی دیگر از فیلم های تحسین برانگیزی بود که در سال 2021 شاهدش بودیم. این فیلم به خاطر موضوع قابل احترامش مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

موسیقی متن فیلم یهودا و مسیح سیاه یک پرتره صوتی کامل را برای همراهی فیلم ترسیم می نماید. این موسیقی متن به وسیله مارک ایشام و کریگ هریس ساخته شده است و شامل آهنگ برنده جایزه اسکار مبارزه برای تو (Fight for You) با اجرای هر (H.E.R.) است که در ادامه مطلب می توانید گوش دهید.

علاوه بر موسیقی متن اصلی، آهنگ یهودا و مسیح سیاه؛ آلبوم الهام بخش (Judas and the Black Messiah: The Inspired Album) را که شامل آهنگ هایی از جی زی، نیپسی هاسل ، ایسپ راکی، نس، جی هربو، بی جی دی شیکاگو کید ودام کندی و بسیاری از ترنه ها و آهنگ های شنیدنی می شوند را از دست ندهید.

3. جیمز باند؛ زمانی برای مردن نیست (James Bond: No Time to Die)

  • کارگردان: کری فوکوناگا
  • موسیقی: هانس زیمر

آخرین فیلم از مجموعه فرنچایزهای جیمز باند که دنیل کریگ در آن به ایفای نقش می پردازد، بالاخره پس از تأخیرهای مداوم در سال 2021 اکران شد. باند باز هم در این قسمت باید جان فشانی کند و مانع از خرابکاری های شرور داستان که این بار رامی مالک نقش آن را بر عهده دارد گردد.

شاید درباره فیلم های دیگر این طور نباشد، اما ما معمولا روی موسیقی فیلم های جیمز باند حساب ویژه ای باز می کنیم. هانس زیمر موسیقی متن فیلم زمانی برای مردن نیست، بیست و پنجمین قسمت از مجموعه فیلم های جیمز باند را ساخته است. همان طور که در ادامه مطلب خواهید شنید، موسیقی متن شامل موسیقی مبهوت کننده با صدای بیلی ایلیش است که به همراه برادر و همکار همیشگی اش، فینیس اوکانل، نوشته شده است. جانی مار که بعلاوه گیتاریست مطرح آلبوم فیلم هم هست، با زیمر در ساخت موسیقی متن، در کنار آهنگ های دیگری از استیو مازارو همراه می گردد.

4. روح رام نشده (Spirit Untamed)

  • کارگردان: الین بوگان
  • موسیقی: امی دوهرتی

انیمیشن روح رام نشده که داستان دختری سوارکار و اسبش را روایت می نماید، با موضوع دلگرم کننده اش توانست تا حدودی پیروز عمل کند و بچه ها و خانواده هایشان را به پای دیدنی خود بکشاند.

روح رام نشده از آن دست موسیقی های متن فیلم است که باعث تغییر روحیه می گردد و کل خانواده می توانند از آن لذت ببرند. امی دوهرتی این موسیقی را که شامل آهنگ ها و سازهایی از جمله تو تعلق داری از بکی جی، نترس و با تو بهتره از ایزابلا مونر و شب تاب ها از دوهرتی، رابین پیکنولد و الیزا گونزالس می شوند را تنظیم کرد. آهنگی که در ادامه می شنوید، نترس از دوهرتی خواننده و آهنگساز ایرلندی این انیمیشن زیباست.

5. سفر به آمریکا 2 (Coming 2 America)

  • کارگردان: کریگ برور
  • موسیقی: جرمین استگال

ادی مورفی پس از سال ها یک بار دیگر با فیلم سفر به آمریکا 2 بازگشت. این فیلم می تواند با شوخی های ساده و شیرین خود ساعات خوشی را برای بیننده فراهم کند اما بهتر است بیشتر از این از فیلم توقع نداشته باشیم!

سفر به آمریکا 2 نظرات متفاوتی را به همراه داشت اما موسیقی متن فیلم تعداد زیادی آهنگ شنیدنی را ارائه می دهد. مگان دی استالین، تیانا تیلور که در فیلم هم حضور دارند، پابلیک انمی، گلادیس نایت، تیوا ساواجی، وای جی، بیگ شان، جان لجند، نایل راجرز و بورنا بوی بعضی از هنرمندانی هستند که در بین 12 قطعه موسیقی متن این فیلم هنرنمایی کردند. آهنگی که از بین این 12 موسیقی متن فیلم انتخاب کردیم را با صدای جان لجند در ادامه می توانید گوش دهید.

6. اف 9 (F9: The Fast Saga)

  • کارگردان: جاستین لین
  • موسیقی: برایان تایلر

نهمین قسمت از فرنچایزهای محبوب سریع و خشمگین هم در سال 2021 و این بار با تمرکز بر خانواده توتورو اکران شد. فیلم پر از غافلگیری ها و لحظات مجذوب کننده است و می توان مدعی بود که همچنان این فرنچایز را در اوج خود حفظ نموده است.

اگر از سرعت لذت می برید و اهل موسیقی گوش دادن در خودرو هستید و ترکیب این دو برایتان مجذوب کننده است، موسیقی متن فیلم اف 9 برترین انتخاب برای شما خواهد بود. موسیقی متن فیلم به مقدار کافی آهنگ های اکتان بالا برای تقویت آدرنالین شما دارد. پاپ اسموک، جک هارلو، لیل دورک، آفست، ریکو نستی و شان پال از جمله هنرمندان برجسته ای هستند که برای این فیلم خواندند.

7. گودزیلا در برابر کنگ (Godzilla vs. Kong)

  • کارگردان: آدام وینگارد
  • موسیقی: جانکی ایکس ال

یک بار دیگر جدال و جنگ و مبارزه دو هیولا، این بار در هنگ کنگ. گودزیلا در برابر کنگ این بار با شیوه ها و تجهیزات خیره کننده برگ جدیدی را در مبارزات این دو غول پر هوادار ورق می زند. گفتن هر کلام درباره این فیلم، خیانتی به علاقمندانی است که هنوز این فیلم را ندیده اند، پس سخن کوتاه می کنیم و به موسیقی آن می پردازیم.

برای کسانی که عاشق موزیک های اینسترومنتال (موسیقی بی کلامی که تنها از ساز در آن استفاده شده و آوا و کلامی در آن دخیل نیست) حماسی هستند، گودزیلا در برابر کنگ مطمئنا ارزش شنیدن دارد. تام هولکنبورگ با نام مستعار جانکی ایکس ال برای این فیلم آلبومی متشکل از 15 قطعه موسیقی حماسی از جمله پنساکولا، فلوریدا برای گودزیلا و موسیقی تیتراژ جزیره جمجمه برای کنگ ساخت. قطعه پنساکولا، فلوریدا را در ادامه می شنوید.

منبع: indie wire

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 قطعه موسیقی برتر فیلم های 2021 تا به امروز را بشنوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 قطعه موسیقی برتر فیلم های 2021 تا به امروز را بشنوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید