آخرین هواپیمای ایرباس A380 مونتاژ شد؛ خداحافظی با بزرگ ترین هواپیما تجاری تاریخ

به گزارش وبلاگ حسامم، آخرین هواپیمای سوپرجامبو ایرباس A380 دنیا از خط تولید و مونتاژ Station 40 این شرکت در شهر تولوز فرانسه خارج شد.

آخرین هواپیمای ایرباس A380 مونتاژ شد؛ خداحافظی با بزرگ ترین هواپیما تجاری تاریخ

ایرباس تولید آخرید فروند A380 را جشن گرفت تا به نوعی با یکی از خاطره آمیزترین تولیدات خود وداع کند. در سال های اخیر، تولید این هواپیما برای کارخانجات این شرکت به صرفه نبود.

MSN 272 که آخرین هواپیمای A380 است که ایرباس می سازد؛ اکنون باید وارد خط Station 35 گردد که شامل نصب و پرچ تثبیت کننده، پایه های اتصالی موتورها به بدنه و چرخ دنده های فرود است.

سپس، باید بررسی های نهایی شامل ارزیابی عملکرد کامپیوترهای روی صفحه، تجهیزات فرود، کالیبراسیون درب سوخت، فشار کابین، رادیوها، رادارها، سیستم های ناوبری، آب بندی مخزن سوخت و غیره را انجام دهد. موتورها نیز باید تست و عملکرد آن ها تصحیح گردد.

بال های غول پیکر این هواپیما در فوریه امسال از طریق کشتی، کارخانه ایرباس بروتون را ترک کردند و به بوردو فرانسه رفتند. همین طور، در ماه فوریه صدها نفر از مردم دهکده Levignac قطعات این هواپیما را بدرقه کردند.

ایرباس برای اولین بار سال 2003 شروع به ساخت هواپیمای A380 کرد و بعد با دو سال تاخیر در سال 2007 اولین فروند از این هواپیما در 15 اکتبر تحویل خطوط هواپیمایی سنگاپور شد. آخرین مونتاژ این هواپیما هم در تاریخ 25 اکتبر 2020 انجام شد.

خطوط تولید هواپیمای A380 با سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری و ساخت چندین کارخانه در شهرهای مختلف فرانسه از جمله ایرباس بروتون راه اندازی شد. بیشترین فروش هواپیمای A350 به سال های 2012 تا 2014 برمی گردد.

ایرباس در آن زمان پیش بینی می کرد نزدیک به 1200 هواپیما A380 بفروشد که هریک گنجایش 853 مسافر را داشتند. ایرباس تخمین می زند این هواپیما تا کنون 320 میلیون مسافر را تا سال 2020 جابه جا کرده است.

آخرین سفارش خرید هواپیمای A380 متعلق به خطوط هواپیمایی امارات است که درخواست 115 فروند از این هواپیما داشته است. قرار است سال آینده میلادی همه این هواپیماها تحویل Emirates شوند.

چند ماه پیش هم ایرفرانس مراسم خداحافظی با این ایرباس A380 شامل دو ساعت پرواز این هواپیما برگزار کرد.

شرکت هواپیمایی ایرفرانس تصمیم گرفته بوده این هواپیمای غول پیکر را اواخر سال 2020 از ناوگان خود خارج و به تولیدش خاتمه دهد ولی هزینه های بالای نگهداری و عدم توجیه اقتصادی استفاده از آن به ویژه در شرایط ویروس کرونا باعث شده زودتر از موعد با این هواپیمای تجاری خود وداع کند.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک

به "آخرین هواپیمای ایرباس A380 مونتاژ شد؛ خداحافظی با بزرگ ترین هواپیما تجاری تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین هواپیمای ایرباس A380 مونتاژ شد؛ خداحافظی با بزرگ ترین هواپیما تجاری تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید