آموزش بافت کلاه تیغ ماهی با دومیل بچگانه

به گزارش وبلاگ حسامم، یکی از فعالیت های بانوان هنرمند با شروع فصل سرما بافتنی بافتن است؛ در این بین بافتن کلاه و یا بافت شال گردن بیشترین طرفدار را دارد؛ از بافت کلاه بافتنی با میل و بافت کلاه بدون درز گرفته تا بافت کلاه نوزادی با قلاب و بافت کلاه نقاب دار. از این رو در این مطلب قصد داریم آموزش بافت کلاه تیغ ماهی را با زبانی ساده و روان داشته باشیم؛ بافت تیغ ماهی برای کلاه و لباس و … استفاده می شود و جز انواع بافت کشبافت دارد؛ با ما همراه شوید.

آموزش بافت کلاه تیغ ماهی با دومیل بچگانه

آموزش بافت کلاه تیغ ماهی

تعداد دانه هایی که سر می اندازیم بسته به نوع لباس است. در نقش تیغ ماهی سه تا دانه از زیر و یک دانه را از رو می بافیم. لازم به ذکر است دانه اول همیشه رد می شود. در رج دوم بافت گندمی مشخص می شود؛ در واقع بافت گندمی بافت ساده ایست که همه دانه ها از زیر بافته می شود و قبل و بعد از بافت گندمی هم دانه ها از زیر بافته می شود. در واقع سه تا دانه ها را از زیر و یک دانه را از رو بافته می شود و در هر رج تکرار می شود.

برای بافت کلاه تیغ ماهی برای سن شش، هفت ماهه 50 دانه سر می اندازیم و بلندی کلاه بسته به سلیقه خودمان است اگر قرار است لب کلاه تا بشود طول کلاه را بلندتر می بافیم. در رج های آخر دو دانه بافت شده را یکی می کنیم و انتهای کلاه را جمع می کنیم. در این کلاه تکه هایی که برای تزیین کلاه استفاده شده است که جداگانه بصورت مربع بافته شده و روی کلاه با قلاب وصل شده است.

سخن آخر

امیدواریم با کمی تمرین و دقت بتوانید از این آموزش بافت کلاه تیغ ماهی استفاده لازم ببرید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن شالی زیبا هم به مطلب آموزش بافت شال گردن با قلاب ساده دخترانه و مردانه بسیار شیک مراجعه کنید. همچنین لطفا حتما نظرات و تجربیات ارزشمند خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "آموزش بافت کلاه تیغ ماهی با دومیل بچگانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بافت کلاه تیغ ماهی با دومیل بچگانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید