الکسا مترجم همزمان شد

به گزارش وبلاگ حسامم، امروزه دستیارهای صوتی زندگی را بسیار آسانتر نموده و می توان در بسیاری موارد از آنها یاری گرفت و حتی آن را به عنوان یک همراه و دوست در نظر گرفت؛ می توان از این دستیارهای صوتی شرایط آب و هوا را پرسید یا این که از آنها خواست یک واژه را در گوگل برایتان جست و جو نمایند

الکسا مترجم همزمان شد

افراد فراموشکار هم می توانند بیشترین بهره را از این دستیارهای صوتی و اسپیکرها ببرند، تنها کافی است قرار ملاقاتشان را در اختیار این دستیار قرار دهند تا دقیقاً در زمان مشخص شده این تاریخ و ساعت ها را به آنها یادآوری کند. جدا از همه توانمندی های این دستیارهای صوتی، حالا دیگر الکسا دستیار صوتی آمازون می تواند مکالمات بین دو شخص را بلافاصله و به طور همزمان روی دستگاه ها و اسپیکرهای Echo مجهز به این دستیار صوتی ترجمه کند؛ در گام نخست این ویژگی با تعدادی از زبان های زنده جهان سازگار است و از آنها پشتیبانی می نماید. به این ترتیب مشکل دو نفر با دو زبان کاملاً متفاوت که مجبورند برای موارد کاری، جهانگردی و... با یکدیگر صحبت نمایند براحتی حل می گردد.

همچنین باید گفت که در مرحله نخست این ترجمه زنده روی وسایل اکو در امریکا فعالیت دارد و می تواند زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، هندی، ایتالیایی، اسپانیایی، برزیلی و پرتغالی را به یکدیگر تبدیل کند؛ برای شروع استفاده از این قابلیت، تنها کافی است از الکسا بخواهید به عنوان یک مترجم با شما همراهی کند و زبان مورد نظر شخصی را که می خواهید با وی هم صحبت شوید انتخاب کنید. به محض شروع مکالمه، الکسا بسرعت درمی یابد که در هر لحظه کدام یک از این دو نفر احتیاج به مترجم دارند و بلافاصله کلمات طرف مقابل را برای وی به صورتی کاملاً روان و قابل فهم ترجمه می نماید. اگر شما یک(Amazon Echo Showصفحه نمایش الکسا با ساعت رومیزی هوشمند) را در اختیار داشته باشید می توانید علاوه بر ترجمه شنیداری، همه مکالمات را به صورت متنی و روی این وسیله نیز ببینید که این موضوع می تواند بسیار به شما یاری کند تا اگر شخص مقابل خیلی تند حرف می زند شما هیچ بخش آن را از دست ندهید چراکه حافظه بصری بسیار قوی تر از حافظه شنیداری است؛ از این قابلیت می توان در سخنرانی ها و میزگردهای بین المللی نیز بیشترین استفاده را برد.

وقتی هم مکالمه بین دو فرد به پایان می رسد باید به الکسا بگویید: الکسا متوقف شو. اینجاست که الکسا از حالت ترجمه خارج شده و آماده دستورات بعدی شما می ماند. اکنون دستیار آمازون الکسا (Amazon Alexa) در بسیاری از محصولات شرکت های حوزه فناوری قرار گرفته است و می توان آنها را در بلندگو ها، روبات های هوشمند، لامپ های هوشمند و... دید.این دستیار مبتنی بر صوت می تواند کارهای زیادی برای شما انجام دهد به عنوان مثال در زمینه پخش موسیقی، کنترل گجت های هوشمند خانگی، خاموش یا روشن کردن چراغ های خانه، قفل درها و حتی تنظیم ترموستات تا به امروز بسیار پیروز عمل نموده است.

انتظار می رود با پایان دریافت پاندمی کرونا، این وسیله به یکی از ابزارهای پرکاربرد برای جهانگرد ها در مناطق تحت پوشش زبان هایی تبدیل گردد که الکسا بر آنها تسلط دارد، البته باید گفت آمازون تنها کمپانی فعال در این زمینه نیست و پیش از این نیز گوگل با قرار دادن امکان ترجمه همزمان برای دستیار صوتی خود در سال 2019در این عرصه گام گذاشته بود و راه خود را به تلفن های هوشمند اندرویدی و IOS نیز باز کرد، اما بعضی انتظار دارند آمازون پیروزیت بیشتری کسب کند.

منبع: ایران آنلاین

به "الکسا مترجم همزمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکسا مترجم همزمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید