اولین قایق پرنده

به گزارش وبلاگ حسامم، اولین قایق با قابلیت پرواز هیدروژنی دنیا که قادر خواهد بود 91 سانتی بالاتر از امواج با سرعت 74 کیلومتر بر ساعت پرواز کند سال آینده در دبی ساخته خواهد شد.

اولین قایق پرنده

به گزارش وبلاگ حسامم به نقل از دیلی میل، شرکت سوئیسی THE JET ZeroEmission این قایق پرنده را خواهد ساخت. این قایق لاکچری قادر است با سرعت 40 گره دریایی یا 74 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اولین حرکت این قایق در دبی همزمان با کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد در سال آینده در دبی خواهد بود.

این وسیله نقلیه که جت نامید می گردد قرار است از سلول سوختی هیدروژنی برای تامین انرژی استفاده کند و در حالی که به آرامی بر فراز امواج در سکوت حرکت می نماید به محیط زیست آسیب نمی رساند و گاز های گلخانه ای و آلاینده کربنی منتشر نمی نماید.

سلول های سوختی هیدروژنی این قایق با مخلوط کردن هیدروژن و اکسیژن در صفحات مخصوص باعث فراوری الکتریسیته می شوند. هم چنین، این قایق از هیدروفویل ها یا تیغه های باله مانند زیر بدنه خود استفاده می نماید که با افزایش سرعت قایق باعث بالا آمدن آن می گردد و آن قادر می سازد شبیه به هواپیما حرکت کند.

این قایق 6 تن وزن خواهد داشت و قادر به حمل 12 سرنشین به همراه یک خلبان خواهد بود. جت علاوه بر ظرفیت حمل 12 سرنشین فضایی نیز برای چمدان و دوچرخه ای مسافران خواهد داشت. این دستگاه مجهز به دو سلول سوختی هیدروژنی و یک دستگاه تهویه مطبوع و هم چنین سایر فناوری های سازگار با محیط زیست خواهد بود که به کاهش انتشار کربن یاری می نمایند.

آوردن جت به آب های دبی گامی رو به جلو برای صنعت فناوری پاک خواهد بود که بر جایگزین های سبزتر به جای وسایل نقلیه مورد استفاده با سوخت های فسیلی و سایر منابع انرژی آلاینده تمرکز دارد. در سال 2017 میلادی، امارات متحده عربی استراتژی انرژی پاک تا سال 2050 برای دبی را راه اندازی کرد. بر اساس این استراتژی، دبی میخواهد تا سال 2050 میلادی، 75 درصد انرژی مورد احتیاج خود را از منابع پاک تامین کند.

منبع: فرارو

به "اولین قایق پرنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قایق پرنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید