جلوگیری 90 درصدی پاستوکووک از ابتلای شدید به کرونا

به گزارش وبلاگ حسامم، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک بیش از 90 درصد از بستری و فرم های شدید بیماری در افراد واکسینه شده جلوگیری می نماید.

جلوگیری 90 درصدی پاستوکووک از ابتلای شدید به کرونا

وبلاگ حسامم - مصطفوی، اپیدمیولوژیست گفت: واریانت امیکرون از قدرت سرایت پذیری بالاتری نسبت به سویه های قبلی کرونا برخوردار است. در حال حاضر مدل سازی ها گویای آن است که پیک موارد ابتلا به این جهش را سپری نموده ایم و در هفته پیش رو احتمالا پیک موارد بستری و در هفته بعد شاهد پیک فوتی ها خواهیم بود.

تعداد موارد مرگ در پیک اپیدمی حدود 200 نفر پیش بینی شده است.

او گفت: باید همچنان رعایت مراقبت های بهداشتی، تزریق دز سوم واکسن و واکسیناسیون بچه ها به طور جدی دنبال گردد.کاهش سطح مراقبت ها در بین مردم، کاهش سطح ایمنی در افراد که از ابتلا به کرونا و یا واکسیناسیون حاصل شده بود و بعلاوه شایع شدن یک واریانت بسیار واگیر، سبب شده بود تا سطح ابتلا در مردم در این پیک به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند که بسیاری از موارد ابتلا به علت عدم مراجعه یا عدم انجام تست، شناسایی و گزارش نشده اند.

به گفته مصطفوی واکسن پاستوکووک بیش از 90 درصد از بستری و فرم های شدید بیماری در افراد واکسینه شده جلوگیری می نماید.

مطالعات بالینی این واکسن در بچه ها نیز بی خطری و ایمنی زایی بالای این واکسن را نشان داده است.

او گفت: از این رو توصیه اکید به خانواده ها دارم که حتما این واکسن را برای بچه ها خود تزریق نمایند. تا به امروز 8 مقاله از این واکسن منتشر شده است و مقاله کارآزمایی بالینی واکسن در ایران نیز به زودی منتشر می گردد.

بیشتر بخوانید

  • پس از بهبودی مبتلایان به امیکرون، اهدای خون امکان پذیر است
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جلوگیری 90 درصدی پاستوکووک از ابتلای شدید به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری 90 درصدی پاستوکووک از ابتلای شدید به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید