خبرنگاران تهیه 82 هزار وسیله آموزشی مورد احتیاج دانش آموزان استثنایی در امسال

به گزارش وبلاگ حسامم، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 82 هزار وسیله ای که برای مباحث آموزشی و پرورشی دانش آموزان استثنایی تحت عنوان نهضت توان افزایی ضروری است، در سال تحصیلی جدید مهیا می گردد.

خبرنگاران تهیه 82 هزار وسیله آموزشی مورد احتیاج دانش آموزان استثنایی در امسال

سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره طرح های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: وزیر آموزش و پرورش از زمان ابتدای ورود به این وزارتخانه، چندین جلسه برای اجرایی سازی سند تحول بنیادین برگزار کرد که در نتیجه این جلسات قرار است در راستای اجرای سند تحول بنیادین، ذی نفعان یعنی دانش آموزان، معلمان و اولیا از منافع آن بهره مند شوند؛ از این رو باید اقداماتی دقیق، عینی و تعیین انجام گردد.

وی اضافه نمود: قرار است ابعادی از سند تحول بنیادین را که شوق انگیز، فراگیر و قابلیت اجرایی و سنجش را نیز داشته باشد، مورد توجه قرار داد تا تجلی آن دیده گردد. از این رو قرار شده است که هر معاونت اولویت های خود را در قالب یک سری بسته ها فراوری کند که سه تا از این بسته های فراوری به حوزه استثنایی مربوط می گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تا به امروز 25 بسته تحولی در معاونت های مختلف وزارتخانه فراوری شده است، گفت: مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام طلایی، بسته توسعه مشارکت ها و کاهش تمرکز و اجتماعی شدن عناوین بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

حسینی ادامه داد: بسته های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در قالب 10 برنامه و بیش از 35 فعالیت طراحی شده که در حال انجامی این برنامه ها هستیم، در حال حاضر لایه طراحی و نظری صورت گرفته و لایه بعدی که برنامه ای بود، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد برنامه های طرح های تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی نوآورانه است، گفت: در حال حاضر از لایه های نظری و برنامه ای عبور نموده و به لایه های اجرایی و نهادی رسیده ایم.

ایجاد پایگاه جامع مجازی در همه استان هاست

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در لایه اجرایی برای برنامه ها مالک انتخاب شده است، گفت: یکی از فعالیت ها در مدرسه انطباقی ایجاد پایگاه جامع مجازی در همه استان هاست، گفته شده که باید خود را با شرایط جدید استفاده از فناوری ها منطبق کرد؛ بنابراین در هر استانی یک پایگاه جامع آموزش های مجازی ایجاد می گردد.

حسینی اضافه نمود: زمانی که این طرح پایه گذاری شد، کرونا وجود نداشت و با توجه به تعطیلی مدارس برای سیل، زلزله و هوای آلوده پیش بینی می شد که یک پایگاه ایجاد گردد که دانش آموزان در خانه آموزش های لازم را ببینند.

وی ادامه داد: این پایگاه های مجازی قرار بود که تا 15 شهریور دایر شوند که تا به امروز 8 پایگاه در کشور فعال شده است.

راه اندازی سامانه ندای همراه در 32 استان کشور

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه بیش از 70 هزار دانش آموزان استثنایی به صورت تلفیقی فراگیر مشغول تحصیل هستند، گفت: در این طرح به طور مثال دانش آموز نابینا با هوش عادی در مدارس عادی تحصیل می نماید و در این شرایط معلم، مدیر، اولیا و حتی خود دانش آموزان نیز در برقراری ارتباط با یکدیگر مشکل دارند.

حسینی اضافه نمود: به منظور برقراری ارتباط بهتر میان این دانش آموزان استثنایی و سایر افراد در 32 استان کشور، سامانه ندای همراه مستقر شده که مشاورینی در این سامانه هستند که کارشان هدایت کردن مدیر مدرسه پذیرا است.

وی گفت: بیش از 20 هزار مدرسه وجود دارد که دانش آموزان تلفیقی فراگیر را در کنار دانش آموزان عادی قرار می دهد، از این رو هم معلم و دانش آموزان برای برخورد با یکدیگر احتیاج به هدایت دارند، این هدایت را سامانه ندای همراه انجام می دهد که باید در همه استان ها مستقر باشد.

متناسب سازی 129 کتاب دانش آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با اشاره به اینکه در مدارس انطباقی برای استفاده از فناوری های نوین اپلیکیشن جامع آموزش طراحی شده است، گفت: اپلیکیشن جامع آموزش در مدرسه انطباقی طراحی می گردد که دانش آموزان به وسیله موبایل به شکل تعاملی بتوانند با معلمان ارتباط داشته باشند.

حسینی اضافه نمود: 2 هزار و 700 محتوا در پایگاه های محتوای آموزشی فراوری شده است که بتواند در قالب این اپلیکیشن در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی یادآورشد: کلیت این بسته های تحولی این است که در مدرسه انطباقی دانش آموزان استثنایی با شرایط منطبق شوند، کتاب، فضا، معلم، تجهیزات، والدین و دانش آموزان معلم و نگرش جامعه را با این دانش آموزان منطبق کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس انطباقی به دنبال این است که شرایط تعلیم و تربیت استاندارد برای دانش آموزان با احتیاجهای ویژه را انطباق سازی کند، در 32 استان کشور 64 مدرسه یعنی یک پذیرای عادی و استثنایی الگویی مناسب سازی می گردد تا سایر مدارس بر این اساس خود را منطبق نمایند.

حسینی اضافه نمود: مدرسه مناسب سازی شده 32 مدرسه پذیرا و 32 مدارس اوتیسم در نظر گرفته شده است، همچنین 129 کتاب دانش آموزان استثنایی برای سال 99 مناسب سازی می گردد و 10 درصد معلمان آموزش مهارتی چندگانه متناسب با شرایط جدید می بینند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تهیه 82 هزار وسیله آموزشی مورد احتیاج دانش آموزان استثنایی در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهیه 82 هزار وسیله آموزشی مورد احتیاج دانش آموزان استثنایی در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید