خبرنگاران شرایط شیوع کرونا در نیمی از شهرستان های چهارمحال و بختیاری نارنجی شد

به گزارش وبلاگ حسامم، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با نارنجی شدن شهرستان های شهرکرد، فارسان، کیار، بروجن و سامان، نیمی از شهرستان های این استان در شرایط پرخطر شیوع کرونا نهاده شد.

خبرنگاران شرایط شیوع کرونا در نیمی از شهرستان های چهارمحال و بختیاری نارنجی شد

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ حسامم اضافه کرد: رود افزایشی شیوع ویروس کرونا در استان به حدی است که به زودی پنج شهرستان دیگر که در شرایط زرد(خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند، نیز به نارنجی تغییر رنگ می دهند.

وی، شیب صعودی موج چهارم کرونا در استان را نگران نماینده توصیف کرد و گفت: چنانچه فرایند افزایشی به همین شکل ادامه یابد در 2 هفته پیش رو شرایط استان بحرانی خواهد شد و احتمال قرمز شدن استان وجود دارد.

شیرانی دورهمی های روز طبیعت را یکی دیگر از مهمترین خوشه های شیوع کرونا دانست و توصیه کرد تا در تعطیلات پیش رو مردم استان نسبت به خودداری از حضور در تجمعات، در خانه بمانند و از رفتن به سفر و برپایی دورهمی های بپرهیزند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی در استان در حدود سه برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: افزایش تعداد بیماران سرپایی ظرف 2 هفته آینده خود را با افزایش تعداد موارد بستری و مرگ و میرنشان می دهد.

شیرانی بیشترین شیوع کرونا در استان را خوشه های خانوادگی اعلام نمود و گفت: هیچ عاملی جز رعایت پروتکل های بهداشتی نمی تواند فرایند شیوع کرونا را کنترل کند از این رو، همچنان تاکید می گردد تا مردم استان توصیه های بهداشتی را جدی گرفته و همانند یک سال گذشته با کادر بهداشت و درمان همراهی نمایند.

به گزارش وبلاگ حسامم، از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز (12 اسفند 98 تا 10 فروردین 1400) 27 هزار و 22 مبتلای به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که از این تعداد 805 نفر جان خود را از دست داده اند و 170 نفر نیز در مراکز درمانی این استان بستری هستند.

چهارمحال و بختیاری هفدهمین استانی است که شیوع ویروس کرونای انگلیسی در آن به اثبات رسیده است و به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع این ویروس در استان وارد چرخش شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود 80 درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز 30 درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شرایط شیوع کرونا در نیمی از شهرستان های چهارمحال و بختیاری نارنجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط شیوع کرونا در نیمی از شهرستان های چهارمحال و بختیاری نارنجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید