دولت افغانستان و کوشش برای استفاده ابزاری از رسانه ها

به گزارش وبلاگ حسامم، نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان موسوم به نی تاکید نمود که دولت افغانستان از رسانه ها استفاده ابزاری و نادرست می نماید و برای عدم اتحاد آنها کوشش می نماید.

دولت افغانستان و کوشش برای استفاده ابزاری از رسانه ها

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ حسامم، مجیب خلوتگر رئیس نهاد حمایت از رسانه های آزاد افغانستان اعلام نمود که در دو دهه اخیر، رسانه های افغانستان در بدترین شرایط بسر می برند.

وی اضافه کرد که نبود امنیت، محدودیت دسترسی به اطلاعات و مسائل اقتصادی از مهمترین مسائل رسانه ها در افغانستان است.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ حسامم بخوانید. (کلیک کنید)

خلوتگر با انتقاد از محدود شدن دسترسی به اطلاعات گفت که جامعه رسانه ای از بعضی موضوعات بی اطلاع شده است زیرا دولت گوش شنوا ندارد و مسئولیت ارائه اطلاعات شفاف را بخوبی انجام نمی دهد.

رئیس نهاد نی با اشاره به آمار تلفات وبلاگ حسامم در افغانستان تاکید نمود که دولت افغانستان با استفاده ابزاری و سیاسی از رسانه ها، برای عدم اتحاد آنها نیز کوشش می نماید.

وی ادامه داد که با این حال، دولت همه روزه ادعای آزادی بیان دارد در حالی که شرایط کنونی چالش بزرگی در جهت کار رسانه ها است.

رد پای دولت در خاموشی رسانه های افغانستان

به گزارش آوا، خلوتگر با اشاره به کاهش اصحاب رسانه در افغانستان اعلام نمود که کارمندان رسانه از 12 هزار و 500 نفر در 4 سال اخیر، به 8 هزار تن کاهش یافته اند و بسیاری از رسانه نیز تعطیل و یا مسدود شده اند.

رئیس نهاد نی پیش از این نیز گفته بود که حمایت از رسانه ها در دوران حکومت وحدت ملی نسبت به دوران حاکمیت حامدکرزی 20 درصد کاهش یافته است و رسانه ها همیشه با تهدید روبرو می شوند.

به گفته وی، با وجود تصویب قانون دسترسی به اطلاعات اما نهادهای امنیتی حتی کمترین اطلاعات را در اختیار وبلاگ حسامم افغان قرار نمی دهند.

خلوتگر تاکید نموده بود که رسانه ها با اعمال سانسور از سوی دولت افغانستان روبرو هستند و بعضی از رسانه ها از سوی دولت افغانستان تهدید شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان و کوشش برای استفاده ابزاری از رسانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان و کوشش برای استفاده ابزاری از رسانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید