سازمان ملل یک میلیارد سرنگ برای تزریق واکسن کرونا ذخیره می نماید

به گزارش وبلاگ حسامم، سازمان ملل بیان کرد که تا انتها سال 2021 میلادی یک میلیارد سرنگ در سراسر دنیا ذخیره خواهد نمود تا برای تزریق هرگونه واکسن کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

سازمان ملل یک میلیارد سرنگ برای تزریق واکسن کرونا ذخیره می نماید

به گزارش ایسنا، یونیسف (صندوق بچه ها سازمان ملل متحد) نیز در اطلاعیه تاکید نمود که در مرحله نخست تا انتها سال 2020 میلیادی (دو ماه دیگر) 520 میلیون سرنگ برای تزریق انواع واکسن های ویروس کرونا در انبارهایش ذخیره می نماید و این رقم تا انتها سال 2021 که به نظر می رسد واکسن کرونا نیز آماده خواهد بود به یک میلیارد سرنگ خواهد رسید.

یونیسف در اطلاعیه خود تاکید نمود دنیا به اندازه دوز واکسن به سرنگ نیز احتیاج دارد. این نهاد بین المللی همچنین از خریداری پنج میلیون جعبه مخصوص برای جمع آوریِ سرنگ های استفاده شده خبر داده است.

بر اساس آمارهای رسمی تا به امروز تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در دنیا از 40 میلیون نفر فراتر رفته و بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر نیز در اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.

به گزارش یورونیوز، سازمان دنیای بهداشت (WHO) می گوید 42 نوع واکسن در حال حاضر روی انسان در حال آزمایش است که از این میان 10 مورد به مرحله نهایی آزمایش انبوه رسیده اند. همچنین 156 مورد دیگر نیز در مرحله آزمایشگاهی برای امتحان روی انسان قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

به "سازمان ملل یک میلیارد سرنگ برای تزریق واکسن کرونا ذخیره می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل یک میلیارد سرنگ برای تزریق واکسن کرونا ذخیره می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید