عدالت؛ محور کار دولت در پیشنهاد بودجه 1401 خواهد بود

به گزارش وبلاگ حسامم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ملاقات نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان با اشاره به دغدغه های مردم سه استان شمالی کشور، گفت: حتماً برای برطرف مسائل استان های گلستان، مازندران و گیلان راهکارهایی کوتاه مدت و میان مدت دنبال خواهد شد.

عدالت؛ محور کار دولت در پیشنهاد بودجه 1401 خواهد بود

وی با تأکید بر اینکه محور کار دولت در بودجه براساس عدالت خواهد بود، بیان نمود: نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه ها در بخش های محتلف کشور و به تناسب ظرفیت ها و نیازها مسائل اقتصادی کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق کاهش یابد.

رئیس جمهور لایحه بودجه را مهم ترین سند اقتصادی کشور در سال دانست و با اشاره به مراحل نهایی تدوین این لایحه برای سال 1401، گفت: این سند اقتصادی طی چند روز آینده، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد که در آن اصلاح ساختار بودجه که مورد تأکید، رهبر معظم انقلاب بوده، مورد توجه قرار گرفته است.

رئیسی اضافه نمود: رشد اقتصادی، افزایش فراوری، افزایش اشتغال و فقرزدایی از ویژگی های مهم این لایحه است.

وی با تأکید بر متحول شدن نظام بودجه نویسی در کشور در لایحه بودجه 1401، خاطر نشان کرد: در این لایحه ساختار بودجه به گونه ای تنظیم شده است که نقش استان ها و اختیارات استانداران روشن تر خواهد شد. سهم قابل توجهی به لحاظ خلق ثروت برای وزارتخانه ها و استان ها در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور با اشاره به عدالت توزیعی در نظام بودجه ریزی کشور، خاطر نشان کرد: ما باید براساس سند آمایش سرزمینی حرکت کنیم و سازمان برنامه و بودجه نیز بر همین اساس در حال عادلانه کردن ساختارهای بودجه ریزی در کشور است.

رئیسی با تأکید بر اینکه محور کار دولت در بودجه براساس عدالت خواهد بود، بیان نمود: نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه ها در بخش های محتلف کشور و به تناسب ظرفیت ها و نیازها مسائل اقتصادی کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق ریشه کن شود.

وی با اشاره به درخواست تشکیل کارگروه برای برطرف موانع فراوری و صادرات محصولات کشاورزی در 3 استان حاشیه دریای خزر، گفت: تشکیل کارگروه های مطرح شده در هر استان و حتی به صورت مشترک بسیار مهم و ضروری است و استانداران هر سه استان اقدام نمایند.

رئیس جمهور در خصوص مشکل پسماند در استان های شاقتصادی، گفت: ضروری است برای برطرف مشکل پسماندها مدیریت مستقلی ایجاد شود که همه مسائل مرتبط با پسماند را آنالیز و دنبال کند.

رئیسی با مهم دانستن نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشور به ویژه منطقه ها شاقتصادی با توجه به جاذبه های طبیعی این استان ها، گفت: در بسیاری از موارد به علت اینکه درست از نعمت های الهی استفاده نمی شود این نعمت ها تبدیل به نقمت می شود.

وی در ادامه سخنان خود یکی از راه های حل کسری بودجه را مولدسازی یا فروش دارایی های مازاد دولت دانست و از وزیران و مدیران دولتی خواست با جدیت و کوشش مستمر در این زمینه عمل نمایند.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان های گلستان، گیلان و مازندران هر یک جداگانه با اشاره به ظرفیت های و توانمندی های استان های یاد شده، دغدغه های خود را در زمینه مسائل معیشتی، کم آبی، اشتغال، زیست محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت مطرح کردند.

استفاده از ظرفیت های اقتصادی روستاها و ایجاد فرصت های مناسب برای حمایت از منابع طبیعی و کشاورزی از دیگر نکاتی بود که نمایندگان در این جلسه به آنها اشاره کردند.

استانداران گلستان، گیلان و مازندران نیز در این جلسه با استقبال از راه حل پیشنهادی دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به استانداران اظهار امیدواری کردند با همفکری نمایندگان مجلس بتوانند بر مسائل استان های خود فائق آیند.

منبع: تجارت نیوز

به "عدالت؛ محور کار دولت در پیشنهاد بودجه 1401 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدالت؛ محور کار دولت در پیشنهاد بودجه 1401 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید