عربستان: جنگ یمن بیش از حد انتظارمان طول کشید

به گزارش وبلاگ حسامم، وزیر خارجه عربستان مدعی شد که حمله نظامی به یمن با هدف حفاظت از دولت مستعفی منصور هادی بوده، اما بیش از حد انتظار آن ها طولانی شده است.

عربستان: جنگ یمن بیش از حد انتظارمان طول کشید

وبلاگ حسامم - فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت وگو با خبرگزاری آلمان گفت: ما با شرکای خود برای یاری و محافظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار زیاد طول نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید.

وزیر خارجه عربستان بدون اشاره به نقض همیشگی توافق آتش بس و بمباران مردم یمن، افزود: ما در ماه مارس گذشته پیشنهاد آتش بس و یک فرآیند سیاسی را ارائه دادیم و این دومین بار است که عربستان این پیشنهاد را مطرح می نماید. اما متأسفانه حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) تا به امروز پیشنهاد ما را نپذیرفتند و از انجام هرگونه مذاکره مثبت در این مورد خودداری می نمایند.

این در حالی است که دولت نجات ملی یمن بر لزوم برطرف محاصره همه جانبه این کشور تأکید می نماید و خواهان توقف کامل حملات ائتلاف متجاوز سعودی به سرکردگی عربستان و مزدورانش برای ورود به گفت وگو برای ایجاد راه حل سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

فیصل بن فرحان مدعی شد عربستان هرکاری که می تواند برای حفاظت از منطقه ها تحت کنترل دولت مستعفی و فراری منصور عادی انجام می دهد و بدون اشاره به حملات ائتلاف علیه مردم غیرنظامی یمن گفت: ما با قدرت بیشتری در مأرب مداخله کردیم تا مورد تهاجم قرار نگیرد تا به حوثی ها هم بگوییم که راه خشونت یاریی نخواهد کرد و راهی جز گفت وگو وجود ندارد.

وزیر خارجه سعودی جنبش انصارالله را به علت انجام عملیات های نظامی برای آزادسازی منطقه ها تحت تسلط ائتلاف سعودی و مزدورانش نظیر مأرب، مسئول تشدید تنش دانسته است.

فیصل بن فرحان درباره عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن علیه پایگاه های نظامی عربستان و امارات نیز گفت: متأسفانه همه این ها نشان دهنده این است که حوثی ها هنوز تصمیم نگرفته اند آنچه را که به نفع یمن است، انجام دهند، بلکه تصمیمی را اتخاذ نموده اند که راه بهتری برای خود می دانند.

وزیر خارجه سعودی خواهان همکاری شرکای عربستان در جامعه بین الملل برای اعمال فشار بیش تر بر جنبش انصارالله در قبول آتش بس ادعایی آل سعود شد و ادعا کرد اگر چنین نشود عواقبی خواهد داشت.

وبلاگ حسامم بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عربستان: جنگ یمن بیش از حد انتظارمان طول کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان: جنگ یمن بیش از حد انتظارمان طول کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید