مدیرفنی آبی پوشان: می خواستم لباس استقلال را آتش بزنم

به گزارش وبلاگ حسامم، مدیرفنی تیم کشتی استقلال با گلایه از مدیرعامل استقلال و رضا یزدانی تاکید نمود که پول دریافتی اش از این باشگاه را ابتدای سال آینده پس خواهد داد.

مدیرفنی آبی پوشان: می خواستم لباس استقلال را آتش بزنم

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ حسامم، بهروز کمک که میهمان برنامه امروز (11 بهمن) دایره طلایی بود، در خصوص اینکه پیش از انتخابات فدراسیون کشتی یکی از حامیان علیرضا دبیر بود، گفت: فکر می کنم اسفند سال 97 بود که در محفلی بودیم، علی دبیر تمایل داشت به فدراسیون بیاید. ما به این باور رسیدیم که برای اثبات حقانیت دبیر در کشتی، او باید بیاید و فکر می کنم دوست و دشمن حالا بر این موضوع صحه می گذارند. هرچند کشتی در این مدت درگیر کرونا بوده، اما دبیر بدهی سرپرست ها و روسای قبلی را پرداخت نموده و با چنگ و دندان کشتی را حفظ نموده است. او سالن هایی که این سال ها به حال خود رها شده بودند را بازسازی کرد. این ها برای خودش امتیاز مثبت است، اما به باور من، در عین ارادتم به دبیر، اما به کار او نقد وارد است که تمام کار های او در این مدت، اهداف کوتاه مدت بوده است و او برای اهداف بلند مدت، هیچ کاری ننموده و مثل فدراسیون های قبل عمل نموده است.

وی در پاسخ به این سوال که باید در این مدت چه اتفاقی می افتاد؟، توضیح داد: سیاست کلان فدراسیون کشتی اشتباه است. صرف قهرمان پروری، ما را در کشتی به جایی نمی رساند. زمانی که علیرضا حیدری در دانشجویان دنیا طلا گرفت و برگشت، در کرج از او استقبال شد و همان زمان شاهد هجوم کشتی گیران با باشگاه بودیم، با حسین رضازاده هم در وزنه برداری این رخ داد. اما ما زیرساخت آماده نمی کنیم، برای کشتی عمومی کاری ننموده ایم. فدراسیون کشتی در واقع صددرصد بودجه اش را خرج یک هزارم جمعیتش می نماید. ما در دستان خودمان قهرمان سوزی می کنیم.

قهرمان پیشین تیم ملی آزاد در خصوص شرایط فنی و تکنیکی کشتی گیران حال حاضر تیم ملی گفت:

هر چه از زمان کشتی ما به این دوره نزدیک می شویم با افزایش بی رویه اعتقاد مربیان به بدنسازی مواجهیم و تکنیک رفته رفته به محاق می رود. ما هر چه بیشتر روی تمرینات آمادگی جسمانی کار می کنیم کشتی گیر را به این باور می رسانیم که تکنیک نمی تواند کارساز باشد. مربیانی که در باشگاه ها کار می نمایند، غنای تکنیکی ندارند. در کرج اولین و آخرین پایگاه قهرمانی را بهروز کمک راه اندازی کرد. من سال 74 مدرسه کشتی در ایران تاسیس کردم و دو سال اول کشتی را به مربی یاد دادم. خواستم آنچه خودش بلد است را کنار گذاشته و آنچه باید تدریس کند را یاد بگیرد. اگر امروز شاهد کاهش جمعیت کشتی کشور هستیم، یک دلیلش رشد منفی جمعیت است. یکی هم برخورد بعضی از قهرمانان در دوره پساقهرمانی در اجتماعات کوچک است که باعث می گردد مردمی که آن ها را می بینند تمایلی به حضور فرزندان شان در سالن های کشتی نداشته باشند.

بهروز کمک در خصوص دلایل عنوان شده از سوی باشگاه استقلال در خصوص جریمه شدنش تاکید نمود: من خدا را شکر می کنم که در دور برگشت و فینال به خاطر بیماری حضور نداشتم، وگرنه شاید صحه می گذاشتم بر اتهام درگیری فیزیکی که اتهامش را در این نامه به من وارد نموده اند. پیش از آنکه حسین رضازاده قهرمان دنیا گردد، در دسته فوق سنگین وزنه برداری، تیموری نامی داشتیم که در برگشت از هیروشیما به من گفت؛ به من می گویند رکورد بزن تا به تو جایزه بدهیم، در حالیکه باید به من یک چیزی بدهند تا بتوانم رکورد بزنم. فدراسیون کشتی نه فدراسیونِ علیرضا دبیر، از ابتدا بودجه ای نداشت. در این سال ها هم که بودجه معین تعریف شده، کسی نمی پرسد که ما برای دوره پساقهرمانی مدال آوران مان چه می کنیم. ما انسان ها را در کشتی مغرور می کنیم، این قدر مغرور که کسی را دیگر قبول ندارد و تبعات منفی اش را خودمان می بینیم.

وی با اشاره به اتفاقاتی که منجر به همکاری اش با استقلال شد، اعلام کرد:

ما سال گذشته با تیم اترک در لیگ برتر حضور داشتیم و با 30 درصد بودجه سایر تیم ها، نایب قهرمان شدیم. سال جاری در کشاکش لیگ برتر با محمد طلایی و مهدی برائتی به تیم دریاچه ارومیه رفتیم، اسپانسرمان که نیامد قرار شد با استقلال باشیم. ما داشتیم گل گهر را به لیگ می آوردیم، که هادی حبیبی گفت رضا یزدانی هم با استقلال آمده است. یزدانی گفت اسپانسر با من است و می خواهم حرف اول و آخر را من بزنم. من گفتم تو یک نفر از 5 نفری. خودش هم محمود اسماعیل پور را به جمع مان آورد. یک دفعه دیدم که من و محمد طلایی شدیم مدیر فنی و در روز فینال رضا یزدانی دستور می دهد 4 کشتی گیر روی تشک نروند، 3 کشتی گیر روی تشک دست حریف را بالا ببرند و 3 کشتی گیر کشتی بگیرند. چه کسی با چه غروری به خودش اجازه می دهد که لذت تماشای کشتی حسن یزدانی و رقبایش را از 80 میلیون ایرانی در این شرایط بگیرد؟

کمک اضافه نمود: من فقط آقا تختی را جدا می کنم، باقی قهرمانان همه زیر مجموعه فدراسیون هستند و کسی حق ندارد برخلاف منافع فدراسیون گام بردارد. آن ها گفته اند من در تمرینات نبودم، درحالیکه اصلا با استقلال قطع همکاری نکردم، بیمار بودم، آن هایی که بودند چه کار کردند؟ امیدوارم رضا یزدانی با سعه صدر بیشتری کارش را ادامه دهد. گرچه از آخرین مدالش 5-6 سال می گذرد، ولی کمی با دستگیری از همه و احترام به بزرگتر بهتر می تواند کارش را پیش ببرد. روزی که به طلایی بی احترامی شد من برخورد کردم. رضا یزدانی به او تلفن زده که تو چه کاره بودی گفتی بچه ها کشتی بگیرند. من و طلایی اصلا همه کاره بودیم، شما ها دیروز آمدید، حکم مربیگری ندارید. یکی از نقاط ضعف فدراسیون این است، کسانی که حکم مربیگری ندارند به واسطه چند مدال مربیگری می نمایند. مدال فقط در دوره قهرمانی نشان می دهد در کدام سکو قرار می گیری، بعد از آن شعور و ادب نشان دهنده صندلی ماست نه مدال های 5-10 سال پیش. بسکمک کشتی گیران ایران هم لیاقت مدال داشتند، اما امکانات برای شان نبوده است.

این پیشکسوت کشتی با انتقاد از مدیرعامل استقلال گفت: من متاسفم برای شخصی که خودش را مدیرعامل باشگاه استقلال می داند، برای باشگاهی که قدمت 75 ساله دارد. اینجا یک نفر مدیر است که نمی خواند چه نامه ای را امضا نموده است. هر تیمی حق دارد ورزشکاران خودش را تنبیه یا تشویق کند، اما تا امروز ندیدم کشتی گیری را (سجاد غلامی) را، چون با حسن یزدانی کشتی می گیرد جریمه نمایند. اصلا جریمه کردید چرا رسانه ای شد؟ الان که رسانه ای شده، می خواستم در حرکت نمادین لباس استقلال را آتش بزنم، اما به احترام طرفداران این باشگاه، چنین کاری نکردم. آقای مددی شخصیت خودش را در مصاحبه 4 آذر با مدیرعامل فولاد نشان داد و مردم هم دیدند. نه 30 درصد و نه 70 درصد، من تمام وجهی که استقلال برایم واریز نموده ابتدای سال آینده طی یک فیش برای شان واریز خواهم کرد. کشتی بی احتیاج از این پول هاست، من اگر یک روز در کوشش بودم استقلال به لیگ کشتی بیاید که طی آن پرسپولیس هم در آینده در مسابقات شرکت کند، اگر قرار است حضور این تیم ها به این سبک و سیاق باشد، هیچ کدامشان نیایند، بهتر است.

بهروز کمک در پایان گفت: فوتبال بیزینس دنیای است، اما کشتی یک خانواده است. اینکه ما در لیگ کشتی قرارداد 30 میلیونی داریم، برای فوتبال خنده دار است. اگر قرار باشد هزینه های بسکمک کنیم و قهرمانانی بسازیم که قانون گریزند و منیت آن ها بر انسانیت شان غلبه کند، اگر درِ فدراسیون را از فردا ببندیم و چنین آدم هایی را پرورش ندهیم، بهتر است.

تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مدیرفنی آبی پوشان: می خواستم لباس استقلال را آتش بزنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرفنی آبی پوشان: می خواستم لباس استقلال را آتش بزنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید