وکلای ایلان ماسک دلایل پا پس کشیدن از خرید توییتر را اعلام کردند

به گزارش وبلاگ حسامم، اگر تصور نموده اید داستان ایلان ماسک و توییتر تمام شده است، ظاهرا باید بگوییم اشتباه می کنید چون مدیرعامل تسلا به تازگی اسنادی را منتشر نموده که به زعم خودش، ثابت می نمایند توییتر مرتکب اشتباه شده و مقصر تمام این اتفاقات و حواشی اخیر است.

وکلای ایلان ماسک دلایل پا پس کشیدن از خرید توییتر را اعلام کردند

اگر خبرهای مربوط به ایلان ماسک و توییتر را دنبال نموده باشید، احتمالا می دانید که او از خرید این شبکه اجتماعی صرف نظر کرد چون بر این باور بود که بسیاری از کاربران آن ربات و یا با حساب های جعلی هستند. توییتر بارها خواست این موضوع را به ماسک ثابت کند اما هربار مسئله ای به وجود می آمد؛ یا ماسک نمی پذیرفت و دلایل محکم تری می خواست و یا اینکه روز به روز خبری منتشر می شد که به شایعات علیه توییتر دامن می زد.

در نتیجه این اتفاقات، ماسک تصمیم گرفت قید خرید توییتر را بزند. اما همه چیز به این راحتی ها هم نبود. ماسک باید مبلغی را به عنوان جریمه به توییتر پرداخت کند. او در ابتدا میزانی از سهم توییتر را خریداری کرد و طی توافقی با اعضای هیئت مدیره آن، تصمیم بر آن شد که ماسک هم در به جمع آن ها اضافه گردد اما قول داد هیچوقت اقدامی را جهت خرید کامل توییتر انجام ندهد. اما او نظرش را عوض کرد و هرطور که بود، 44 میلیارد دلار جور کرد تا بتواند توییتر را بخرد. بعدا، باز هم نظرش عوض شد و اکنون می بینیم که از خرید توییتر صرف نظر نموده است. توییتر هم فعلا از او شکایت نموده تا ببیند آیا می تواند از ثروتمندترین مرد دنیا، جریمه دریافت کند یا خیر.

حال جالب اینجاست؛ وکلای توییتر در پی این هستند که ثابت نمایند خروج ماسک از این قرارداد به خاطر علت دیگری بوده و ربطی به کاربران و حساب های جعلی و بات ها ندارد، وکلای ماسک اما در کوشش هستند تا ثابت نمایند علت خروج دقیقا همین بوده است. طرف ایلان ماسک می گوید توییتر به صورت کاملا استراتژیک، با تأخیر در ارائه پاسخ درست در رابطه با تعداد واقعی کاربران، سعی در فریب او داشته و در نتیجه مقصر است. هرچند دلایل دیگری هم برای این منظور وجود دارد اما اصلی ترین علت دقیقا همین تعداد بالای بات ها و حساب های جعلی است.

طبیعتا نه ماسک و نه توییتر نمی خواهند در این پرونده بازنده باشند چون ظاهرا هر طرف که ببازد باید مبلغی را به عنوان جریمه به طرف دیگر بپردازد. از طرفی پای حیثیت هم در میان است. توییتر ببازد، یعنی نتوانسته ثابت کند بسیاری از کاربرانش در واقع بات ها یا حساب های جعلی هستند. ماسک اگر ببازد، نه تنها به خاطر اقداماتی که برای خرید توییتر انجام داده سرزنش می گردد بلکه به خاطر دروغ ها و تهمت هایی هم که به توییتر زده، با رسوایی بزرگی روبرو خواهد شد. حال باید دید کدام طرف برنده این پرونده حساس و حیثیتی می گردد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "وکلای ایلان ماسک دلایل پا پس کشیدن از خرید توییتر را اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکلای ایلان ماسک دلایل پا پس کشیدن از خرید توییتر را اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید