پاسخ به چند سوال شایع درباره عوارض طولانی مدت کرونا

به گزارش وبلاگ حسامم، خراسان/ یکی از موضوعاتی که این روزها زیاد درباره آن صحبت می شود، موضوع عوارض طولانی مدت کروناست. با پاسخ به چند سوال شایع در این زمینه در خدمت شما هستیم.

پاسخ به چند سوال شایع درباره عوارض طولانی مدت کرونا

عوارض طولانی مدت کرونا چه چیزهایی است؟

خستگی، کم آوردن نفس، درد عضلانی

درد در مفاصل، منگی و احساس گیجی

فراموشی، مشکل در تمرکز و افسردگی. این موارد جدای از آسیب هایی است که قلب، مغز و ریه افراد ممکن است در نتیجه این بیماری ببینند.

چه کسانی بیشتر این عوارض را تجربه می کنند؟

در افرادی که کرونا را به شکلی شدید تجربه می کنند، احتمال این که تا چند هفته یا چند ماه بعد از بهبود درگیر عوارض آن باشند، بیشتر است.

این عوارض چقدر طول می کشد؟

طبق یکی از آخرین مطالعات در این زمینه در انگلیس، این عوارض می تواند حتی تا سه ماه بعد از بهبود فرد از کرونا، او را آزار دهد.

چه تعداد از بیماران درگیر این عوارض می شوند؟

یک بررسی روی بیماران بستری بیمارستانی در بریستول انگلیس نشان می دهد حدود دو سوم افرادی که به واسطه شدت بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، تا چند ماه درگیر عوارض طولانی مدت آن بوده اند.

چه کارهایی به کاهش این عوارض کمک می کند؟

بعد از اتمام دوره بیماری به صورت ناگهانی میزان فعالیت خود را افزایش ندهید. ورزش و فعالیت بدنی را آرام آرام به برنامه خود اضافه کنید. حواس تان به میزان استرس روزانه تان باشد. اگر عوارضی که تجربه می کنید شدید است گزینه فیزیوتراپی، کاردرمانی و مداخلات تخصصی را حتما در نظر داشته باشید.

منبع: همگردی

به "پاسخ به چند سوال شایع درباره عوارض طولانی مدت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به چند سوال شایع درباره عوارض طولانی مدت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید